Seth Godin on olnud turundajate õpetaja ja suunaja üle kahekümne aasta. Sestap on igati loogiline, et just tema kirjutas raamatu „See on turundus“.
- Kellele turundame? Reklaamide lõputu virvarr. Foto: Pixabay
Godin on võtnud nõuks koondada oma piiramatud teadmised ja uskumused ühte raamatusse. Tegu pole turundusõpiku ega ühe keskse idee arendusega. Minemata ühegi teemaga ülemäära süvitsi, on tulemuseks turundusfilosoofiline mõtisklus, mis sobib pigem edasijõudnutele kui esimeseks kokkupuuteks turundusega.
Raamat on terviklik lugu turundusest, mille iga peatükk avab ühe tahu. Samas jätab Godin teemad piisavalt avatuks ja vabalt tõlgendatavaks. Ta ei paku valmis vastuseid ega praktilisi näpunäiteid stiilis „10 reeglit sellest, kuidas saada paremaks“ ega ka case study’sid, mida otseselt eeskujuks võtta.
Raamatu õpetlikkus väljendub värvikates näidetes
„Kui Tesla Model S turule toodi, oli selle esmane ülesanne jutustada lugu, mis paneks luksusautode neofiile murdma truudust nende senisele automargile. Murdma selles mõttes, et eelmise margi omamine poleks enam fun. Sellega ei saaks enam hoobelda. See ei näitaks enam staatust, seda, et oled nutikas ja rikas inimene, palju nutikam ja rikkam kui kõik teised.“
Teinegi näide raamatust kinnitab, et tänapäeva ühiskonnas ei ole staatus enam seotud domineerimise, vaid kuhugi kuuluvusega. Nike projekt Breaking 2 – alistada maratonil kahe tunni piir – toimus läbi kogukonna kaasamise, mistõttu oleksid nad ka täieliku ebaõnnestumise korral ikkagi õnnestunud.
Autor: Seth Godin
Lehekülgi: 192
Kirjastus: Äripäev
Loe näidislehekülgi
siit.
Kas turundus on halb?
Vahel on. Kas turundajad on halvad? Mõni on. Just nii küsib ja vastab Godin.
Raamat paneb mõtlema turunduse ja turundajate rollist maailmas: võimust, eetikast, aususest ja austusest kliendi, ühiskonna ning iseenda vastu. See on raamat vastutusest kasutada oma annet ja teadmisi millegi suurema hüvanguks, meie võimest maailma muuta.
Godin ütleb, et ideaalis ei lahenda turundaja klientide abil ettevõtte probleeme, vaid vastupidi – turunduse toel leitakse lahendusi tarbijate muredele. Tõsi, alati ei saa turundaja valida, mida ta müüb.
Godin soovitab tungivalt omaks võtta ka mõtte, et need, kes on meist erinevad, tegelikult ei teeskle seda. „Me ei teeskle. Meie kliendid ei teeskle. Ka need, kes eelistavad sinu asemel konkurenti, ei teeskle. Kui me suudame omaks võtta mõtte, et inimesed on valinud, kelleks nad muutuda tahavad, on nendega palju lihtsam tantsida. Mitte selleks, et neid muuta, mitte panna neid möönma, et nad eksisid. Lihtsalt tantsida, et oleks võimalus nendega suhelda, lisada oma lugu sellele, mida nad näevad, ja oma tõekspidamised sellele, mida nad kuulevad.“
Parimad turundajad on põllumehed, mitte kütid. Miks nii, see selgugu juba raamatust.
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.