Eesti suurim kauplustekett Coop alustas uudse automaattellimuste süsteemi juurutamist, mis suurendab kaupluste tellimuste täpsust, parandab klientide jaoks kaupade kättesaadavust ning vähendab poe lattu asjatult seisma jäänud kauba hulka.
Võrreldes seni kasutusel olnud süsteemidega oskab Relexi poolt välja töötatud lahendus lisaks minevikus müüdud kogustele kauba tellimisel arvesse võtta ka tuleviku sündmuseid, alustades iga kaupluse teeninduspiirkonnas toimuvatest suursündmustest ning lõpetades kasvõi ilmastikuolude muutusteni välja.
Coop Eesti Keskühistu juhi Alo Ivaski sõnul mõjutab kaupluste külastatavust ning klientide ostueelistusi palju erinevaid kriteeriume. „Näiteks ajalooliselt võib suvi olla jäätise müügi kõrghooaeg, aga kui õues on ikkagi jahe ilm, siis mõjutab see ka jäätise müüki. Meie uus tellimissüsteem arvestab kõige muu kõrval aga näiteks ka ilmaennustusega ning muudab kaupluste tellimust vastavalt sellele,“ tõi Ivask näite uue lahenduse mõjust. Niisamuti arvestab Relex erinevaid suursündmusi, mille külastajad suure tõenäosusega astuvad läbi ka kohalikust kauplusest, mis omakorda tähendab kauplusele ka keskmisest suuremat läbimüüki ja vajadust teatud kaupu tavapärasest rohkem tellida.
Uus lahendus on esimestes Coopi kauplustes osaliselt juba kasutusele võetud ning ka esimesed tulemused näha. „Tellitud kauba hulk on olnud täpsem, tagastuste ehk müümata jäänud kauba hulk vähenenud ning samas on tagatud kauba piisav varu kaupluse riiulitel,“ ütles Ivask. „See tähendab, et kliendi jaoks on kaup paremini kättesaadav, kaupluse jaoks on töö efektiivsem ning vähem toitu läheb raisku,“ tõi Ivask välja positiivseid külgi.
Kuidas mõjutab uue lahenduse kasutusele võtmine turundust?
Coop Eesti Keskühistu turundusdirektor Andres Lember sõnas, et kampaaniate kulu ja automaattellimuste süsteem ei ole otseses seoses, küll aga mõjutab uus lahendus otseselt kampaaniate tulu. "Süsteemi rakendamisel saame endale rohkem rahulolevaid kliente, kuna nutika lahenduse abil tagame ka kampaaniakaupade täpsema tellimise, väldime riiuliauke ja seeläbi müüme rohkem," selgitas ta.
Lember lisas, et suurim konkurentsieelis, mille automaattellimise süsteem peab tagama, ongi suurem kliendirahulolu, mis tuleb selle kaudu, et kliendile vajalik kaup on temale vajalikul ajal kindlasti poes olemas.
Seotud lood
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.