"Ja võib-olla just tänu sellisele sidemele jätan ma järgmise müügikampaania ajal konkurendi odavama pakkumise võtmata," sõnas Passwordi esineja ja Tanki juht Joel Volkov.
4.-5. märtsini 2020 toimub Saku Suurhallis turunduskonverents Password, mille läbiv teema on responsible marketing ehk vastutustundlik turundus. Konverentsi eel küsime esinejatelt, mida responsible marketing nende jaoks tähendab ning miks see oluline on.
Mida tähendab Sinu jaoks responsible marketing?
Minu jaoks on vastutustundlik turundus ennekõike sotsiaalselt vastutustundlik turundusvorm, mis suuremal või väikesemal määral vastandub kommertsturundusele ja otsesele kasumivektorile. Sotsiaalselt vastutustundlikul turundusel võib olla mitmeid erinevaid palgeid. See võib rõhutada innovatsiooni, mis loob tugevat lisaväärtust tarbijale ja muudab teenust või toodet läbipaistvamaks. See võib käsitleda ettevõtte panust keskkonna parandamisse, nagu näiteks ookeanist püütud plastiku kasutamine toorainena. See võib olla nii-öelda valgustatud turundus, kus räägitakse ettevõtte väga pikaajalistest eesmärkidest (a la Google või Tesla). See võib olla ka missioonitundest draivitud turundus, kus ettevõte või bränd mingil põhjusel on otsustanud mõne sotsiaalselt tundliku teema patrooniks hakata.
Kuidas sellele ise igapäevases turunduses tähelepanu pöörad?
Väga tahaks, et ka Eestis ettevõtted aina rohkem hakkaks sotsiaalselt tundlikke teemasid käsitlema ja n-ö mainstream'i tõstma – see mõjuks ühiskonnale empaatiat kasvatavana. Aga meie turg on väike, kasumid on väikesed ja ettevõtjad ühiskonna suhtes enamasti hoolimatud. Müügikampaania näitab Exceli tabelis kohest müügikasvu, sotsiaalselt vastutustundlik kampaania (mis maksab kindlasti kümneid kordasid rohkem ja nõuab aastatepikkust reaalset pühendumist) aga otsest müügikasvu enamasti ei näita. Keskmine finantsjuht on väga kaugel empaatiavõimest ja ühiskonna tunnetamisest. Samas on hea meel tõdeda, et päris mitu meie klienti siiski on ühe suunana rakendanud pikaajalisi sotsiaalselt vastutustundelisi turundusprogramme. Neid võiks alati rohkem olla – maailm oleks selle võrra kindlasti parem paik.
Toimumise aeg: 4.-5. märts 2020
NB! Soodushind kehtib 17. jaanuarini!
Kellele ja miks Sinu arvates responsible marketing oluline on?
Sotsiaalselt vastutustundlik turundus on kasulik brändi ja tarbija vahelise emotsionaalse sideme ehitamiseks. Kui mulle meeldivad koerad ja minu jaoks sümpaatne bränd toetab ja kommunikeerib originaalselt varjupaigakoerte heaolu tõstmist, siis see lisab minu ja selle brändi suhtesse ühe uue dimensiooni, mis seob meid rohkem kokku. Ja võib-olla just tänu sellisele sidemele jätan ma järgmise müügikampaania ajal konkurendi odavama pakkumise võtmata. Lihtsalt selle pärast, et ma tean, et see bränd hoolib samadest asjadest, mis mina. Mida rikkam ühiskond, seda tõenäolisem selline stsenaarium on.
Millisele turunduse valdkonnale plaanid 2020. aastal rohkem rahalisi vahendeid panustada?
Reklaamibüroo ei saa klientide eest teha paradigmaatilisi otsuseid. Kui minu klient võtab enda südameasjaks mingit tundlikku teemat patroneerida, siis mina saan soovitada seda rõhutada ka turunduskommunikatsioonis. Kas ta otsustab seda teha või mitte – see sõltub ühelt poolt tema südametunnistusest ja teiselt poolt võimest näha ühest reklaamikampaaniast kaugemale. Üldiselt on sotsiaalse vastutuse võtmine päris suur koorem ja seda teha pole mõtet, kui pole tõsiseid pikaajalisi kavatsusi. Lastekodulapsi pole mõtet toetada üks kord – nad vajavad kindlust, et neid toetatakse igal aastal. Sama kehtib sportlaste, kunsti, loomade või ükskõik millise ühsikonnast sõltuva osapoole suhtes. Jätkusuutlikus on siin võtmesõna. Andmine on tore, aga ära võtmine võib mõne hapra, kuid väärtusliku asja sootuks tappa.
Lisaks Tanki juhile Joel Volkovile osalevad Passwordi vestlusringis veel Miltton New Nordics'i partner Annika Arras ja Kantar Emori uuringuekspert Aivar Voog. Vestlusringis räägitakse, mis seisus on vastutustundlik turundus Eestis täna tegelikult ja kas vastutustundlik turundus on peatselt mööduv trend või on tegemist vastusega tarbijate muutunud hoiakutele.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.