• 18.12.19, 09:00

Andres Sirel: meie rolliks on mõjutada tulevast tootevalikut

"Näeme igapäevaselt, et tarbijate valikud aitavad samm-sammult turu nõudlust ümber kujundada keskkonnale jätkusuutlikumaks," sõnas Passwordi esineja ja Insplay tegevjuht Andres Sirel.
Andres Sirel
  • Andres Sirel Foto: ARON URB
4.-5. märtsini 2020 toimub Saku Suurhallis turunduskonverents Password, mille läbiv teema on responsible marketing ehk vastutustundlik turundus. Konverentsi eel küsime esinejatelt, mida responsible marketing nende jaoks tähendab ning miks see oluline on.
Mida tähendab Sinu jaoks responsible marketing?
Kõige paremini loon sellele tähendust koos Insplay tiimiga. Meie missioon pole pelgalt mänguasjade müük, vaid tulevikuoskuste arendamine. Usume, et meie mänguasjade abil õpivad lapsed kergemini ühendama reaalaineid loovusega, mis on just see, mida neil ükskord tulevikus vaja läheb. Peame reaalaineid ja kunste lõimivat õpet tuleviku mõttes väga oluliseks ja usume, et sellele tuleb ka Eestis rohkem tähelepanu pöörata. Kui ingliskeelses maailmas tähistatakse sellist õpet akronüümiga STEAM, siis Insplay eestvedamisel toimus sel sügisel sõnakonkurss, leidmaks STEAMile eestikeelne vaste ning nüüdsest nimetame seda MATIK-õppeks (Matemaatika, Teadus, Tehnoloogia, Inseneeria ja Kunst).
Leiame, et läbi oma missiooni ellukutsumise võimendame Eesti innovatsioonilainet. See ei tähenda loomulikult seda, et me ei pea kasumit vajalikuks. Äritulu peaks olema loomulik tagajärg, kui me suudame oma missiooni edukalt täide viia ja luua klientidele väärtust. Suur osa meie igapäevasest energiast läheb haridusse ja ühiskonda tagasi panustamiseks.
Kuidas sellele ise igapäevases turunduses tähelepanu pöörad?
Vastutuslik käitumine on osa meie ettevõtte väärtustest, mis algab tootjate- ja kaubavalikust, klientide harimisest ning lõpeb taaskasutatud kastide ja pakkematerjali kasutamisega mänguasjade väljasaatmisel ning erinevates müügijärgsetes programmides.
Vastutustundliku turunduse vallas on meil ambitsioon suurem, kui oleme jõudnud igapäevases tegevuses juba ellu kutsuda, aga liigume õigel teel.
Näiteks pöörame suurt tähelepanu erinevate hariduslike võrgustike arendamisele ja toetamisele, mille fookus on tõsta mänguasjade ja õppevahendite väärtust, kasutusiga ning eesmärgipärast kasutust oskuste arendamisel. Haldame kahte õpetajatele ja ühte lapsevanematele mõeldud Facebooki gruppi ja julgustame läbi nende robootika ja teiste mänguliste õppevahendite kasutuspraktikate jagamist. Grupid on järgmised: Robootika lasteaias, Robootika koolis ja Nutivanema klubi. Gruppidesse kuulub üle 3000 liikme ja seal jagatakse üksteisega ideid, kuidas robotite abil muinasjutte rääkida, tähti või arvutamist õppida jne.
Eesti suurim turunduskonverents Password
Toimumise aeg: 4.-5. märts 2020
Tutvu kavaga: www.password.ee
NB! Soodushind kehtib 17. jaanuarini!
Kellele ja miks Sinu arvates responsible marketing oluline on?
Meie enda ja ka tarbijate jaoks on see üha enam oluline teema. Soovime, et meie enda südametunnistus oleks puhas, saame end tunda siin planeedil hästi ja jätta ka järeltulevatele põlvkondadele alles terve elukeskkonna. Näeme igapäevaselt, et tarbijate valikud aitavad samm-sammult turu nõudlust ümber kujundada keskkonnale jätkusuutlikumaks. Insplay on tarbijate ja juhtivate mänguasjatootjate vaheline lüli ning üheks meie rolliks on mõjutada tulevast tootevalikut läbi tarbijate tagasiside vahendamise.
Näiteks on meie koostööpartner LEGO võtnud sihiks, et aastaks 2030 kasutavad nad jätkusuutlikke materjale, sh bioplasti, kõigis oma toodetes ja pakendamisel. See pole sugugi lihtne eesmärk, soovides samal ajal säilitada tarbijate poolt harjumuspärast kvaliteeti. Suured ideed algavad väikestest sammudest ja esmalt on tähtis panna paika siht.
Millisele turunduse valdkonnale plaanid 2020. aastal rohkem rahalisi vahendeid panustada?
Üritusturundus on meie jaoks jätkuvalt kõige olulisem valdkond. Panustame erinevate partneritega koostöösse, kellega ühiselt kutsume ellu sündmuseid, mis ühendavad inimesi ja arendavad läbi mänguliste ning põnevate väljakutsete tulevikuoskusi.
Üks viimase aja meie olulisemaid panuseid oli Robotexi raames toimunud maailma suurimal laste start-up sündmusel Insplay Roboliiga, kus osales ligi 1000 tulevikutegijat. Väljakutse kaudu julgustasime 5-12 vanuseid lapsi ja noori unistama oma tulevasest ettevõttest ning seda meisterdama. Sellega arendasime mängulisel moel lastes loovust, tiimitööd, ettevõtlikkust ja roboti programmeerimise oskust.
2020 hooajal on meil kohe veebruaris kavas aidata korraldada LEGO päeva, mille kaudu toetame nii väikeste kui suurte loovuse ning ehituspädevuse arendamist. Lisaks teeme juba ettevalmistusi kevadise RoboOlümpia ehk virtuaalse robootikavõistluse nimel, kus anname enam kui 1000 lapsele võimaluse arendada koostööd ja teha MATIK oskuste õppimine põnevaks.
Taolised väljakutsed annavad lastele põneva väljundi ja põhjuse ostetud mänguasja või roboti võimalusi rohkem kasutada. Seeläbi suurendame iga toodetud vahendi positiivset mõju ja lapsel ei ole iga paari nädala tagant vaja uut mänguasja.
Andres Sirel räägib Passwordi konverentsil lastele suunatud ärist ehk kuidas selles valdkonnas edukalt ja vastutustundlikult äri teha. Lapsed on reklaami suhtes eriti vastuvõtlikud ja neile mänguasju reklaamides tuleb olla hoolikas. Teine mänguasjadega seotud problem on see, et nende kasutusaeg on üsna lühike ja tihti lõpetab plastikust lelu juba paari päeva kasutuse järel prügimäel, rääkimata meeletust pakendihulgast, mis mänguasjadega kaasneb.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele