"Paljud on jõudnud äratundmiseni, et varsti ei tule neile keegi enam tööle ega osta nende tooteid-teenuseid, kui nende tegevus pole jätkusuutlik," sõnas Passwordi esineja ja Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats.
4.-5. märtsini 2020 toimub Saku Suurhallis turunduskonverents Password, mille läbiv teema on responsible marketing ehk vastutustundlik turundus. Konverentsi eel küsime esinejatelt, mida responsible marketing nende jaoks tähendab ning miks see oluline on.
Mida tähendab Sinu jaoks responsible marketing?
Kõigepealt tuleks selgituseks öelda, et vastutustundlik turundus ei saa kuidagi käia eraldiseisvalt vastutustundlikust ettevõtlusest. Kui ettevõte ei tee oma põhitegevust vastutustundlikult, siis oleks ainuüksi vastutustundlike turunduslike sõnumite väljasaatmine puhas rohepesu. Need kaks peavad ikka käsikäes käima.
Kui ettevõte on teinud maksimumi, et oma põhitegevust üha jätkusuutlikumaks muuta, siis on turunduskampaaniate ja PR sõnumite väljasaatmine õigustatud. Ütleksin, et tänases Eestis on see isegi vajalik, sest head eeskuju napib ja järgijaid pole veel piisavalt.
Võib tunduda triviaalne, ent vastutustundlikkus tähendab minu jaoks ka ausust. Me tunnistame oma eksimusi, ütleme välja oma kitsaskohad ning pingutame nende parandamise nimel. Oleme alati tunnistanud ka seda, et kõik saavutused ja eesmärgid ei ole päeva või paariga, isegi mitte aastaga saavutatavad. Säravad hüüdlaused ja katteta lubadused on lühinägelikud. Tõsi, teinekord võib ausus kaasa tuua hukkamõistu, ent pikas perspektiivis on sel siiski suurem kaal.
Kuidas sellele ise igapäevases turunduses tähelepanu pöörad?
Tegutsen igapäevaselt Rimi turundusosakonnas ja vastutan nii pressisuhete kui ka vastutustundliku ettevõtluse projektide eest. Seega, minu ülesanne on anda sisendit, millistes valdkondades saame veel paraneda ning milliseid lahendusi võiks otsida. Kui miskit on juba ära tehtud, siis saan sellest ka rääkida. Samal ajal saame harida ka oma kliente, kuidas nemad saaks oma valikuid vastutustundlikumalt teha. Seda kõike aga järk-järgult ja sammhaaval, sest ükski muutus ei tule kergelt.
Turundajatena on meil oluline roll ka laiema pildi loomisel. Üks põhjus, miks oleme tänaseks oma vastutustundliku ettevõtluse tegevustes edukad on selles, et oleme osanud otsustajaid kursis hoida vajadusega. Meie peame oskama maailmas toimuvat tõlgendada ning uusi trende õigete inimesteni viia.
Toimumise aeg: 4.-5. märts 2020
NB! Soodushind kehtib 17. jaanuarini!
Kellele ja miks Sinu arvates responsible marketing oluline on?
Ma arvan, et täna pole enam kedagi, kes ei teaks, et jätkusuutlik ettevõtlus ja turundus on olulised. Kümme aastat tagasi, kui Rimis alustasin, vaadati meie ettevõtmisi vahel väga pika pilguga. Tänaseks tundub, et paljud on jõudnud äratundmiseni, et varsti ei tule neile keegi enam tööle ega osta nende tooteid-teenuseid, kui nende tegevus pole jätkusuutlik.
Millisele turunduse valdkonnale plaanid 2020. aastal rohkem rahalisi vahendeid panustada?
Rimil on tulevaks aastaks mitmeid plaane ning mitmeid neist kindlasti parajad väljakutsed. Nendega käivad kaasas ka suuremad teavitused ning kampaaniad. Kõiki neid täna siin veel kirja panna ei söanda aga võib öelda, et kuulete Rimi tuntud headuses julgetest otsustest vastutustundliku ettevõtluse valdkonnas õige pea.
Katrin Bats toob Passwordi konverentsil kuulajateni praktilise case study, kuidas vastutustundlik lähenemine mõjutab Rimi brändi ja äriarendust. Rimi pöörab vastutustundlikkusele suurt tähelepanu. Nende üks eesmärke on muuda oma tegevuste mõju 2020. aastaks kliimaneutraalseks. Samuti julgustavad nad inimesi tasakaalustatult toituma, pööravad tähelepanu kohalikule toidule ja värbavad tööle erineva taustaga inimesi, sh vanemaealisi ja puuetega inimesi.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.