Google Search Console aitab mõista, kuidas Google saab aru sinu veebilehest ja millised on probleemid, mis takistavad saavutamast paremaid tulemusi otsingutulemustes.
Tegemist on järjega artiklile
Google Search Console – SEO alahinnatud abiline (I osa), mis käsitleb põhjalikumalt tööriista tehnilisi võimalusi.
Tule koolitusele:
SEO baaskoolitusKoolitaja: Raido Tamar
Google Search Console'i (lühidalt GSC) kasutades on võimalik saada infot näiteks järgmiste küsimuste kohta:
- millal käisid Google’i otsingumootorite robotid sinu lehel sisu uuendamas ja kuidas nad saavad sellest aru?
- kas lehel on palju katkiseid URL-e ja millised URL-id need on?
- millised teised lehed viitavad ehk lingivad domeenile?
- kas leht võib olla häkitud?
Lisaks neile küsimustele aitab GSC tuvastada teisi probleeme, mida käsitleme ka selles artiklis. Probleemid, millele Google Search Console aitab jälile saada, võivad olla väga erinevat laadi. Nädalad tagasi kuvati Google’s R-kioskit otsides Viagra reklaami.
Tegemist on ühe häkitud lehe probleemiga, mida on võimalik kiiresti avastatud või lausa ära hoida, kui Google Search Console’i kasutataks teadlikumalt.
Google Search Console teavitab erinevatest probleemidest e-maili teel
Paigaldades Google Search Console’i, saate omaniku määratud e-mailile erinevaid e-kirju alates tehnilistest probleemidest kuni üldiste tulemusteni. Häkitud sisu kahtluse osas saadab GSC konto omanikule vastava teavituse pealkirjaga “Hacked content detected on http://...”.
Kas, kuidas ja kui suures osas saab Google leheküljest aru?
URL inspection ehk GSC väli "Inspect any URL in ..." aitab saada parema ülevaate, kuidas Google robotid ehk otsingumootor konkreetset URL-i käsitleb:
Testimise tulemusena avaneb vaade konkreetse URL-i andmetest:
“URL is on Google” näitab, et vastav URL on Google’i otsingutulemustes olemas ehk indeksseeritud. Kui leht ei ole indeksseeritud või te soovite kiiremini sisu Google’i otsingutulemustesse lisada, siis on võimalik saata päring sisestatud URL-i kiiremaks indeksseerimiseks (REQUEST INDEXING). See on protsess, mille käigus kutsutakse Google’i robotid URL-i sisu kiiremini tuvastama. Indeksseerimine ei toimu koheselt ja antud tegevus ei garanteeri, et see ka kindlasti toimub.
Lisaks sellele saab URL Inspection’i kaudu tuvastada põhjalikumaid vaateid, millest leiab andmed nii võimalike probleemide kui ka URL-i andmete osas nagu näiteks saab Coverage vaates vastuseid järgmistele küsimustele:
- kas URL on olemas XML sitemap’is?
- millal viimati Google’i robotid (Last crawl) käisid lehe sisu nn kontrollimas ehk crawl’imas?
- kas Google’i robotitele on antud URL-ile ligipääs?
- kas antud URL-ile on määratud või Google ise on määranud teise URL-i, millel asub antud lehe nn õige versioon, mida otsingutulemustes välja tuua (Indexing)?
Mobile Usability väli teeb ülevaate sellest, kui mobiilisõbralik on Google’i arvates antud URL ja kas selles esineb probleeme. Tüüpilisemad probleemid, mis tööriista kasutades võivad välja tulla on:
Text too small to read – tekst on mobiilis lugemiseks liiga väike
Clickable elements too close together – klikitavad elemendid on üksteisele liiga lähedal
Mobile Usability vaade koos probleemide ülevaatega:
Tuleb meeles pidada, et Google käsitleb mobiilil kuvatavat sisu prioriteetsena ehk indekseerib esimesena mobiilsetele seadmetele kuvatava sisu.
Funktsioon TEST LIVE URL ja seejärel VIEW TESTED PAGE võimaldab näha, kuidas Google’i robotid nn näevad konkreetset URL-i nii HTML ja Screenshot’i vaates:
Coverage – lehe tehniline tervise üldvaade
GSC Coverage vaade annab ülevaate lehe tehnilisest nn tervisest. Ülevaates selgub näiteks:
- millised on lehe katkised URL-id?
- kas ja palju katkiseid URL-e on juurde tulnud võrreldes eelneva perioodiga?
- millistest URL-idest on Google’i robotitel raskesti aru saada?
- kas ja millised URL-id on Google’i robotitele blokeeritud?
- kas esineb edasisuunamiste probleeme?
Mitmed teised GSC vähetuntud ülevaated ja funktsioonid
Google Search Console’i vasakpoolsest menüüst leiab veel mitmeid kasulikke funktsioone ja ülevaateid, näiteks lehe kiirus, lehe kasutajasõbralikkus mobiilsetes seadmetes, rahvusvahelise sihtimise võimalikkus, tulemuste eemaldamine otsingutulemustest jpm:
Lisaks leidub vähetuntud võimalusi nagu näiteks viidete ülevaade lehe suunas ehk see, kuidas viidatakse domeenile lehesiseselt ning millised teised välised lehed sellele viitavad.
Plaanite lehe aadressi ehk domeeni muuta? Tegemist on otsingumootoritele optimeerimise osas väga keerulise ja tulemuste säilitamise osas keeruka tegevusega. Google Search Console’is on aga funktsioon “Change of Address”, mis võimaldab seda sujuvamalt teha Google’i otsingutulemuste osas:
Google Search Console’is on veel palju erinevaid funktsioone, millest ei saa ühe artikliga põhjalikku ülevaadet teha. Täpsema ülevaate teeb
SEO baaskoolitus, mille käigus selgitatakse ka põhjalikult kõiki erinevaid võimalusi, kuidas GSC on abiks optimeerimistöödel.
Seotud lood
Otsingumootoritele optimeerimisel on oluline leida tööde teostamiseks sobivad tööriistad, kirjutab koolitaja ja seminari Best SEO 2020 esineja Raido Tamar.
Mis on see müstiline SEO tegevus, millest vähe räägitakse, aga millega igaüks lehte otsingumootoritele optimeerides varem või hiljem kokku puutub?
SEO ehk otsingumootorite (näiteks Google) optimeerimine on veebilehe muutmine ja parandamine, et tõsta veebilehekülje külastatavust ja parandada positsioone Google otsingus. Seega on SEO oluline iga veebilehekülje jaoks, mille kaudu müüakse mõnda teenust või toodet. 2019. aasta turundusplaani ja eelarvet paika sättides tuleb kindlasti arvestada ka optimeerimistöödega. SEO-d tuleb teostada hästi läbimõeldud strateegia alusel ning võimalusel professionaalse SEO spetsialistiga.
Aastalõpu firmapeo korraldamine on suurepärane võimalus näidata töötajatele ja klientidele, kui väga neid hinnatakse. Selleks, et valida ettevõtte üritusele sobiv mööbel ja aksessuaarid, mis loovad õige atmosfääri, tuleb appi Different.