FCR Media SEO teenuse juht Jüri Hass annab nõu, kuidas rohkem müüa, millist sisu kodulehele luua ja milliseid tehnilisi parameetreid silmas pidada.
Viimastel aastatel on Google väga palju panustanud otsingumootori kaasajastamisse, võttes aluseks üha nõudlikuma kasutaja ootused ja otsinguharjumused. Näiteks nutiseadmete kiire levik ja interneti kättesaadavuse hüppeline kasv viis selleni, et veebilehe mobiilisõbralikkus muutus aastal 2015 üheks oluliseks positsioone mõjutavaks faktoriks. 2018. aasta jaanuaris teatas Google, et veebilehe allalaadimiskiirus muutub oluliseks faktoriks otsingutulemuste kuvamisel. Google’i peamiseks arengusuunaks on täiesti selgelt otsingumootori kasutajale parima kasutajakogemuse tagamine. Mullused arengud ainult kinnitavad seda. Aastal 2020 peavad ettevõtted veel rohkem mõtlema kasutajale, kui soovivad ellu jääda ja kasvada internetipõhises ühiskonnas.
1. Lähtu veebilehe optimeerimisel kasutaja kavatsusest
Professionaalse SEO spetsialisti töö on ammu väljunud klassikalistest raamidest. Märksõnade ja viidete asemel peab veebilehe optimeerimisel pöörama enam tähelepanu kasutajakogemuse parandamisele, tuleb aimata kasutaja soove ja edasisi samme. Tihti on raske mõista kuidas ja miks kasutaja veebilehele satub. SEO spetsialistil on selles abiks professionaalsed tööriistad, mis koguvad vajalikku informatsiooni kasutajate tarbimisteekonna ja -käitumise kohta.
Millele tähelepanu pöörata:
• Milline võiks olla kasutaja kavatsus, kui ta satub konkreetsele lehele? Näide: Kui kasutaja otsib „helly hansen parka“, on selge, et tema ostuteekond jõuab üsna pea lõpule, kuid ta pole veel otsustanud millist värvi või mudelit ta soovib. Et ost just Sinu kodulehel sooritatud saaks, peaks sellel leiduma võimalikult suur tootevalik, võimalus tooteid filtreerida (nt värvi järgi), põhjalik hinnainfo ja muud konkreetse toote olulised parameetrid.
• Loo selge ja kergesti navigeeritav veebilehe struktuur. Igal teenusel või tootel peab olema eraldi leht, mille sisu kirjeldab kliendi jaoks olulist infot. Lisaks toote parameetritele näita ka hinda, transpordikulu, tarneaega, teenuse puhul selle osutamise aega jne. Nii jõuab kasutaja otse soovitud teenuse-toote juurde, ilma, et peaks täiendavalt kasutama näiteks veebilehe enda otsingut või navigeerima mahukas tootekataloogis. Kui otsetee konkreetse tooteni on otsingumootorile leitav, kuvab see tulemuse eespool, kuna kasutaja jõuab nii soovitud lehele mugavamalt.
• Mis aitaks kasutajal soovitut kätte saada? Kui kasutaja kavatseb osta konkreetset toodet või tellida teenust, siis kas tal on seda läbi mobiiltelefoni lihtne teha? Miks just läbi mobiiltelefoni? Sest elame „Mobile first“ tarbijaühiskonnas.
• Kas kasutaja saab Sinu veebilehelt vastused küsimustele, mis võivad tekkida seoses tootega või teenusega? Loo lehe sisu nii, et need vastused on vähegi etteaimatavatele küsimustele olemas. Selles on abiks põhimõtteliselt kõik küsimused, mida potentsiaalseld kliendid Sinult telefonitsi või meili teel seni küsinud on.
Lühidalt: Veebilehe sisu ja funktsionaalsus peavad vastama kasutaja kavatsusele.
2. Loo kvaliteetne sisu
Veebilehe sisu määrab selle kvaliteedi otsingumootorite silmis. Kvaliteetne sisu koosneb kasulikust infost, kasutajad armastavad seda ning jagavad ka teistega sotsiaalmeedias, blogides ja foorumites. Suur muutus veebilehe sisu kvaliteedi hindamisel toimus Google’i otsingumootorite algoritmides juba 2011. aastal. Sisu hindavat “Panda” algoritmi on kogu aeg täiendatud ning seda tehakse ka tulevikus. Internetis on väga palju sisu, millel pole väärtust, mis pole ajakohane ja on loodud kunstlikult, eesmärgiga tulla otsingumootoris rohkema arvu märksõnadega välja. Otsingumootorid suudavad aina enam taolist sisu kvaliteetsest eristada — parem üks hea artikkel, kui kümme kesist.
Kas teadsid, et ligi 70% otsinguid toimub nö „pika saba“ (long tail keywords) päringutena?
„Pika saba“ päringud on need, milles sisaldub kolm või enam sõna. Enamasti on tegu küsimuste või täpsustatud tootekirjeldustega, nagu näiteks „punased Gucci naiste kingad“. Väga tihti keskendutakse kodulehe optimeerimisel ühesõnalistele päringutele, mis võivad olla suure otsingumahuga. Tihti on nende päringute tegijatel väga erinevad eesmärgid ja neid kasutatakse pigem ostuteekonna alguses.
Kuidas luua kvaliteetset sisu?
Kõigepealt tasuks tutvuda Google’i poolt loodud
juhendiga kvaliteetse sisu loomiseks. Kvaliteetse kodulehe sisu ja artiklite kirjutamine on ajamahukas töö, mõistlik oleks kaaluda ka elukutselise tekstitoimetaja või -kirjutaja kaasamist, kellel peaks olema teadmised otsingumootorite tööpõhimõtete osas. Hea toimetaja suudab spetsialisti teksti muuta ka laiemale ringile inimestele arusaadavaks ning lihtsasti tarbitavaks.
Mida peaks sisu luues endalt alati küsima:
• Kas ise usaldaksid informatsiooni, mida Sinu artiklis avaldati? Vähemalt artikli algtekstil peaks olema reaalne autor, kes on oma ala ekspert.
• Kui turvaline Su veebileht on ja välja paistab? Kas julgeksid lehel sisestada oma krediitkaardi andmeid või isiklikke kontaktandmeid ostu sooritamiseks?
• Kas soovitaksid oma veebilehe sisu tuttavatele või jagaksid sotsiaalmeedias?
3. E.A.T – autorite asjatundlikkus, autoriteet ja usaldusväärsus
E.A.T (Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness)
Ettevõtete ja nende nimel artikleid kirjutavate autorite ning allikate usaldusväärsus on teemaks olnud juba mitu aastat, kuid viimasel ajal ilmneb aina enam märke sellest, et Google pöörab teemale varasemast rohkem tähelepanu ning kujundab selle põhjal ka hinnangu veebilehele.
Ettevõtte seisukohalt peaks tähelepanu pöörama järgnevale:
• Kas veebilehel on olemas firma kontaktinfo koos asukoha, aadressi ja muu juurdekuuluvaga?
• Kas ettevõttel on registreeritud „
Google Minu Ettevõtte“ konto ja kas sinna on sisestatud ka kõik küsitud andmed?
• Kui palju ja milliseid arvustusi on „Google Minu Ettevõtte“ lehele kirjutanud koostööpartnerid ja kliendid?
• Kas ettevõtte veebileht on kõrge reputatsiooniga kataloogides nagu neti.ee ja 1182.ee?
• Kas ettevõttel on olemas oma leht sotsiaalmeedia võrgustikes, eelkõige LinkedInis ja Facebookis?
• Kas ettevõtte brändi on mainitud mainekates veebiväljaannetes ja sotsiaalmeedias?
Ettevõtte veebilehel avaldatud artiklitel peaks olema:
• Info artikli autori kohta
• Viited autori taustale, näiteks LinkedIn profiilile, mis tõestavad, et tegu on oma ala eksperdiga
• Kasuks tuleb, kui sama autori artikleid on avaldatud ka mujal veebis
4. Kasutajakogemus ja tehniline SEO
Kasutajakogemus veebilehel ja isegi enne sellele sattumist, Google’i otsingutulemustes, on olnud kuum teema juba viimased paar aastat, kuid muutub 2020. aastal veelgi olulisemaks. Kasutajakogemuse parandamise ja tehnilise SEO raames tegeletakse põhiliselt valdkondadega nagu veebilehe laadimiskiirus, turvalisus, kasutusmugavus, veebilehe muutmine otsingumootorite robotitele arusaadavaks ning geograafilise või etnilise sihtimisega.
Hästi tehtud tehniline SEO parandab veebilehe mainet otsingumootorite silmis ning positsioone otsingutulemustes. Samuti paranevad konversioonimäärad ehk kasvab müük või kontaktide arv sama ühiku külastuse kohta kõikidest veebiliikluse allikatest.
Millega peaks tehnilise SEO puhul tegelema:
• Konkreetse lehe ja kogu veebisaidi laadimiskiirus peaks 4G võrgus olema alla 2,5 sekundi (
testi siin).
• Koli veebileht HTTP protokollilt HTTPS protokollile.
• Veendu, et saidi TLS protokolli versioon oleks 1.2 või uuem, sest alates
jaanuarist lõpetab Google Chrome varasemate TLS versioonide toetamise ja hakkab näitama nende puhul sellist pilti:
• Veendu, et veebilehe geograafiline ja keeleline sihtimine oleks korrektne. Tehnilise SEO puhul on veel terve hulk asju, mida peaks kontrollima. Pigem oleks mõistlik kaasata vähemalt aeg ajalt professionaalne SEO spetsialist, kes oskab teha tehnilise SEO auditi ning anda juhised edasiseks.
5. Andmete struktuur ja nähtavus otsingutulemuste esilehel — kasuta kõiki võimalusi, et otsingutulemuste esilehel saada maksimaalselt pinda
See, mida kasutaja näeb ettevõtte kohta otsingutulemuste esilehel, mängib väga suurt rolli, millise ettevõtte kodulehel ta sobiva toote või teenuse otsimist jätkab.
Tehnilise SEO abil saab oluliselt mõjutada ka otsingutulemustes nähtavat visuaali. Google’i otsingus on võimalik läbi meta-elementide ja
struktureeritud andmete (Structured Data) näidata lisainformatsiooni nagu saidilingid, lehe pealkiri ja kirjeldus, poe lahtiolekuaegu, sündmuste toimumisaegu, arvustusi, vastuseid KKK küsimustele, tootefotosid, toodete hindu jpm. Loetletu mõjutab klikitavust ja kasutajakogemust ning seetõttu on muutumas üheks kiiremini arenevaks suunaks SEO praktikas.
Struktureeritud andmed annavad võimaluse otsingumootoritel mõista sisu ülesehitust ja tähendust, see on omakorda abiks kiiresti kasvaval suulisel otsingul, mida tehakse läbi erinevate digitaalsete personaalsete assistentide nagu Siri, Google Assistant, Amazon Alexa jt.
Struktureeritud andmete kasutuselevõtt hakkab väga olulisel määral mõjutama Sinu ettevõtte veebilehe leitavust ja seeläbi ka sinu äri edukust juba lähitulevikus, mistõttu peaksid selle kasutuselevõtu kasvustrateegiasse võtma juba aastal 2020.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.