• 25.04.25, 10:26

Psühholoog: tarbija ei ole loll, kuid ta ei mõtle alati ka ratsionaalselt

Tarbijakäitumine on muutumas – ja mitte ainult hindade tõttu. Kui tahad täna edukalt müüa, tuleb mõista, kuidas inimesed otsustavad, miks nad valivad just selle toote ja millal nad lihtsalt loobuvad.
Tarbimispsühholoog Ivar Soone rääkis, et hõbesegment suureneb ning nende soovid ja vajadused on teistsugused. Tasub hakata juba aegsasti mõtlema, millised teenused ja tooted seda arvestavad
  • Tarbimispsühholoog Ivar Soone rääkis, et hõbesegment suureneb ning nende soovid ja vajadused on teistsugused. Tasub hakata juba aegsasti mõtlema, millised teenused ja tooted seda arvestavad
  • Foto: Erlend Štaub
Tarbimispsühholoog Ivar Soone sõnul ei saa enam rääkida ainult ratsionaalsetest valikutest. „Inimesed armastavad ühelt poolt üle mõelda, teisalt aga on otsustamisel sees palju pinnapealsust ja shortcut’e,“ ütles ta Toiduliidu aastakonverentsil. „Mugavuspõhine mõtlemine ja emotsioonide põhjal otsustamine on meis sügavalt sees – see on evolutsiooniline paradoks. Me püüame säästa energiat ja otsime lihtsamaid teid.“

Seotud lood

Uudised
  • 23.04.25, 11:29
Uus reaalsus: päritolumaa enam ei müü, hind ja kvaliteet aga küll
Tarbijakäitumise värsked uuringud Eestis ja Lätis näitavad, et toidu ostmisel on mõlemas riigis peamiseks kriteeriumiks hind.
Uudised
  • 03.04.25, 10:10
UURING | Tarbija ostuotsus sünnib koostisosade põhjal
A. Le Coqi tellitud uuringu eesmärk oli välja selgitada, millised vastutustundlikkusega seotud sõnumid toodetel kõnetavad Eesti tarbijaid kõige enam.
Uudised
  • 18.12.24, 07:00
Kuidas arvestada turunduses tarbijate finantstundlikkusega?
2023. aastaga võrreldes on Eestis kasvanud finantstundlike inimeste osakaal, kes on parimate pakkumiste otsingul, selgus dentsu Merkury Estonia uuringust.
Uudised
  • 26.11.24, 11:40
Käitumisteadlane: e-poodide allahindlused kaotavad mõju
Kaks kolmest Eesti elanikust tellib kaupu e-poodidest ning valdav osa neist jahivad sooduspakkumisi, väidab käitumisteaduste ekspert Heidi Reinson.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.04.25, 09:00
Pakend võib olla sinu ettevõtte parimaks turundajaks
Olgu toode ümbrise sees nii hea kui tahes, ent kui pakend selle ümber pole köitev, võib kaup potentsiaalsetele ostjatele ikkagi märkamatuks jääda. Kindel on see, et huvitav ja pilkupüüdev pakend tekitab emotsioone ning jääb paremini meelde ehk pakend pole ammu enam ”lihtsalt pakend”, vaid midagi palju enamat.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele