• 18.03.20, 16:52

Koroonaviiruse info meiliturunduses – kuidas õigesti infot jagada?

Koroonaviirus on praeguseks hetkeks meid kõiki puudutanud, nii eraeluliselt kui ka tööalaselt. Olukord muutub pidevalt ning uudiseid tuleb ööpäevaringselt ja kõigist kanalitest korraga, kirjutab Smaily turundusjuht Tanel Rand.
Koroonaviiruse info meiliturunduses – kuidas õigesti infot jagada?
Karantiin, eneseisolatsioon ja sotsiaalne distantseerumine pole enam sõnad ellujäämisõpikust, vaid osa meie igapäevaelust. Paljusid tegevusvaldkondi tabas kriis une pealt. Praeguseks tähendab see juba sadu ettevõtteid, kes on oma uksed sulgenud.
Kui aga oled üks neist õnnelikest, kel on võimalik oma äriprotsesse jooksvalt muuta, siis siin on mõned näpunäited, kuidas sellest ka oma kliente teavitada.

Koroonaviiruse teemalised teated ettevõtetelt

Kõige tähtsam kõigepealt – ole aus, taktitundeline ja tasakaalukas. Praegu pole sobiv hetk, et kasumit kokku kraapida või jätkata igapäevaste reklaamsõnumite saatmisega, nagu poleks midagi juhtunud. Omakasupüüdlik, ülbe või ükskõikne äritegevus kriisi ajal ei ole andestatav.
Kui muudad oma igapäevaseid äriprotsesse, teenuse olekut või klientide teenindamise protsesse, siis ole hea ja anna oma sihtrühmale sellest teada. Räägi muudatustest ja seleta need lihtsas keeles lahti.
Teemad, mida kaupmehed võiksid muudatusi puudutavas uudiskirjas välja tuua:
• kuidas on klientide ja töötajate tervis tagatud;
• kuidas tehtud muudatused toodete või teenuste kättesaadavust mõjutavad;
• kas klient saaks ise midagi teha, et ilma tervisega riskimata olulisi tooteid või teenuseid edasi kasutada;
• kui tooted/teenused pole mingil põhjusel kättesaadavad, siis millised on alternatiivid.

Austa klienti

Jää rahulikuks ja ära külva asjatut paanikat. Usaldusväärsust lisab kirja saatnud ettevõtte juhataja või juhtivtöötaja nimi ja sõnum. Veendu, et uudiskirja teemarida oleks selge ja konkreetne.
Pea meeles, et tegemist pole turundusliku müügikirja, vaid klientide informeerimisega. Nii et liigsed reklaamfotod ja graafilised lahendused on praegu liiast. Pigem lähene personaalselt, siiralt ja sõbralikult.
Ettevõtte tekstistiil peab haakuma olukorra tõsidusega, nii on mõistlik vältida keerulist sõnastust, sõnamänge, kantseliiti ja huumorit. Siin on paar head näidet:
Wizzair-i rahustava ja julgustava sisuga teavituskiri
  • Wizzair-i rahustava ja julgustava sisuga teavituskiri
Hea näide ASDA supermarketitelt
  • Hea näide ASDA supermarketitelt

E-kaubandusega tegelevad ettevõtted

Karantiinis olles võib e-kaubandus tunduda paljudele hea pääseteena, mis toob maailma koju kätte. Kuid praegu kulub ka oma e-äri reklaamimisel hea kogus taktitunnet marjaks ära.
Kui plaanid e-poe uudiskirjadega jätkata, pane end esmalt kliendi olukorda ja mõtle, kas tal oleks sinu sõnumist või pakkumisest praegu reaalset kasu. Kui jah, siis ole vähemalt oma lubaduste kõrgusel - kui pakud eriti kiiret tarnet, esmavajaliku toote kohest saadavust või parimat hinda, siis peab klient seda ka saama.
Olge terved ja hoidke üksteist!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:39
Digiposter katab Bauhofi kauplused üle Eesti ekraanide ning raadioga
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele