Tänasel Kuldmunal auhinnati eelmise aasta silmapaistvamaid lahendusi filmi ja raadio, disaini, reklaami, digi, üritusturunduse ning suhtekorralduse valdkonnas. Esmakordselt Kuldmuna ajaloos jagati võidumunad ja eriauhinnad välja otseülekandena.
*Artiklit on täiendatud 23.03.2020 kell 16.57.
Sel aastal esitati Kuldmunale 848 tööd, sh 41 tööd noortekonkursile Taeva Pesamuna. Otsesaate vahendusel kuulutati välja 45 Kuldmuna, 47 Hõbemuna ja 50 Pronksmuna.
Kuldmuna 2020 aasta reklaamiagentuuri tiitli sai neljandat aastat järjest Optimist. Aasta disainiagentuuri tiitli pälvisid kaks agentuuri: Velvet ja BOND*. Aasta digiagentuuriks sai Tank, suhtekorraldusagentuuridest pälvis tunnustuse Havas Communication ja üritusturundusagentuuridest Jolos.
Noortekonkursil Taeva Pesamuna tuli osalejatel 48 tunni jooksul välja mõelda üleriigiline kampaania, mis kutsuks inimesi üles õigesti käsi pesema, et vältida viirustesse nakatumist. Noortekonkursist võttis osa 41 tööd ning võidutöö “99 probleemi, 1 lahendus” esitasid Johanna Valge, Liisa Kivirähk ja Kristjan Hinno.
Kuldmuna toimus 22. korda. “Kuna Kuldmuna peateemaks oli “Loovus liidab”, siis oli väga märkimisväärne, et Kuldmunaga ühines just sel aastal ADC*Eesti Disainiauhindade konkurss. Kuldmuna on igal aastal kasvanud ja sellest on saanud Eesti võimsaim loovusfestival. Seda näitas ka põhikategooriatesse esitatud rekordiline tööde arv,” lausus TULI tegevjuht Maarit Mäeveer.
Mäeveer rõhutas, et kõik tööde esitajad, kes konkursist osa võtsid, olid väga tublid. “Kõigi osavõtjate panus on väga oluline. Nii aitame üheskoos Eesti turunduse taset veelgi kõrgemale tõsta."
Tulenevalt ühiskonnas toimuvast tehti võitjad esmakordselt teatavaks veebisaate formaadis. “See andis võimaluse tuhandetel inimestel reaalajas jälgida, millised olid eelmise aasta kõige vägevamad tööd. Nüüd saavad võitjad piisavalt aega oma töid ka Euroopa konkursiks ette valmistada ja meie oma tiimiga keskenduda sügisel toimuva gala korraldamisele,” ütles Mäeveer.
Sügisesel galal kuulutatakse välja Kuldmuna Grand Prix, elutööpreemia ja efektiivsust puudutavad auhinnad. Tänavuste auhindade kättetoimetamiseks tõttas appi Kuldmuna toetaja Omniva, kes saadab kõik auhinnamunad võitjateni paari tööpäeva jooksul. “See on hetkel kõige turvalisem lahendus, kuidas võidumunad auhinnasaajateni toimetada,” lisas Mäeveer.
1990ndatel Eesti Reklaamiagentuuride Liidu algatatud ja hiljem Turundajate Liidu kätte läinud Kuldmuna festival sündis soovist tõsta esile neid andekaid Eesti meeskondi, kes suudavad kohaliku reklaami- ja turundusmaailma barjääre jõudsalt edasi nihutada. Nüüdseks juba 22. korda toimuv Kuldmuna on seega Eesti kõige vanem reklaamikonkurss.
*Artiklit on täiendatud 23.03.2020 kell 16.57.
Seotud lood
Täna, 20. märtsil toimub Kuldmuna juba 22. korda. Esimest korda ajaloos toimub võitjate tunnustamine veebisaate formaadis, kus kuulutatakse välja möödunud aasta silmapaistvamad turunduslahendused ning loovideed.
Ürituse uus kuupäev ja toimumiskoht on kinnitamisel. Kuldmuna konkurss jätkub sellele vaatamata, võitjad kuulutatakse välja veebis algselt plaanitud kuupäeval.
Märtsis 22. korda aset leidev loovusfestival Kuldmuna toimub esmakordselt koos ADC*Eesti Disainiauhindadega.
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.