Omniva töötajate tunnustusprojekt, mis valmis koostöös agentuuridega Jolos ja Division, sai Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liidu korraldatud konkursil sisekommunikatsiooni auhinna. Uurisime Omniva sisekommunikatsioonijuhilt Kelli Talvingult, mida tähendab sisekommunikatsioon, mis on selle eesmärk ja miks see nii oluline on.
- Kelli Talving Foto: Kalev Lilleorg
Mida tähendab sisekommunikatsioon, mis on selle eesmärk ja miks see nii oluline on?
Ettevõtted koosnevad erinevate ülesannetega inimestest, kes tagavad organisatsiooni toimimise.
Organisatsioon saab sisekommunikatsiooniga hoolitseda selle eest, et töötajad oleksid ühtses infoväljas, tunneksid enda rolli suuremas pildis ja oleksid väärtustatud. Kui töötaja näeb ja tajub, et temast hoolitakse, täidab ta oma ülesandeid hingega.
Seda on näidanud erinevad uuringud ja ilmselt on paljud omal nahal tundnud, et ettevõttes pehmete väärtuste hindamine peegeldub ka klientide rahulolus ja äritulemustes.
Millised on peamised sisekommunikatsiooni vead, mida ettevõtetes tehakse?
Iga ettevõtte sisekommunikatsioon on erinevat nägu ja tegu, mistõttu ei saa mustvalgelt öelda, mis on õige ja mis on vale. Ent raske on ette kujutada olukorda, kus järgnevad punktid võiksid kasu tuua:
• Väliskommunikatsiooni tehakse enne kui sisekommunikatsiooni. Eriti kui tegemist on negatiivset laadi uudisega, tuleb sõnumit kõigepealt jagada organisatsiooni sees ja alles seejärel väljaspool. See on aus töötajate suhtes isegi siis, kui see otseselt neid ei puuduta. Nii on töötajal võimalik oma tutvusringkonnas teema esile tõustes uudist selgitada, selle asemel, et õlgu kehitada ja end halvasti tunda.
• Kaasatakse hea mulje pärast. Kaasamine on sisekommunikatsioonis võtmetähtsusega, aga näilise kaasamise ilmnemisel tunneb töötaja ennast petetult.
• Kasutatakse piiratud sisekommunikatsioonikanaleid. Klassikaline siseveeb on küll abiks, aga ootamatult tõhus võib olla hoopis mõni uus või just vana lahendus. Millal viimati töö juures plakati seinale kleepisid või töötajatele sõnumi saatsid? Kas oled proovinud kasutada podcast'i või Facebookis töötajate jaoks loodud salajast gruppi? Võimalusi on palju!
Millele tuleks kriisiaja kommunikatsioonis tähelepanu pöörata?
Kriisi ajal on oluline inimesi rahustada. Juhenda töötajaid ja anna regulaarselt olukorrast ülevaade. Kui sul ei ole värsket infot, siis ütle ka seda ja anna märku, millal uudiseid on oodata. Dubleeri informatsiooni erinevates kanalites ja loo töötajatele võimalus küsimusi küsida ning mõtteid avaldada. Ole aus, vahetu ja inimlik.
16. aprillil kell 10.00-11.30 toimub sisekommunikatsiooni põhimõtetele keskenduv veebiseminar, mida viib läbi Omniva sisekommunikatsooni juht Kelli Talving. Registreeru veebiseminarile
SIIN.- Omniva sisekommunikatsiooni juht Kelli Talving ja Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liidu president Margus Mets
Seotud lood
Lihtsad sisekommunikatsiooni põhimõtted aitavad heitlikel aegadel paremini hakkama saada, selgust ja usaldust luua ning meeskonnatunnet suurendada.
2018. aasta oli Omniva jaoks murranguline. Realiseerusid kolm suurt ja mitu aastat väldanud ettevalmistustega fookusprojekti: ehitati ja käivitati uus logistikakeskus, kahekordistati pakiautomaatide võrk Baltikumis ja võeti kasutusele Omniva enda arendatud logistika infosüsteem.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.