Märtsikuu lõpus liitus Teliaga uus tööandja brändi juht Eva-Kristiina Ponomarjov, kes asus esimese asjana eriolukorra ajal Telia inimeste vahel katkematut sidet looma, ise päevagi uusi kolleege füüsiliselt nägemata.
- Teliaga uus tööandja brändi juht Eva-Kristiina Ponomarjov Foto: erakogu
Ponomarjovi eelnev kogemustepagas on olnud väga mitmekesine. Samas oli tal juba esimeses töökohas kokkupuude ka Telia eelkäijaga. “Ma olen õppinud reklaami ja meediat, samuti Eesti Kunstiakadeemias kunstiteadust. Esimese töökoha lõin ma endale ise, koos kursusekaaslastega - hakkasime tegelema üritusturundusega, kus meie esimeseks kliendiks oli EMT ja sellele järgnes kohe Nokia. Võib öelda, et minu töökarjäär on alguse saanud telkost.”
Ponomarjovi senine karjäär on olnud kirju ja rahvusvaheline. Ta on turundanud näiteks nii kohvikuteketti, raadiojaama, ülikooli innovatsioonikeskust kui ka Eesti riiki kui atraktiivset reisisihti. “Kui ma ülikooli lõpetasin, sain just ülikoolist soovituse, mis viis mind turundusjuhi töökohale Double Coffeesse. Sealt edasi liikusin EAS-i Turismiarenduskeskusesse, kus tegelesin Eesti kui sihtkoha turundamisega. Alustasin Venemaa ja Saksamaa suunal ning ühel hetkel lisandusid ka Aasia riigid - Hiina, Taiwan ja Korea. Pärast aastaid turunduses ja kommunikatsioonis muutsin suunda ja hakkasin tegelema ettevõtete strateegilise konsulteerimisega.”
Viimastel aastatel on Ponomarjov olnud nõustajaks nii erinevatele iduettevõtetele kui ka teismelistele ettevõtlikele tüdrukutele, innustamaks neid ettevõtlusega edasi tegelema. “Startupe koolitades sain ma aru, et naistest asutajate osakaal on selles ringis pea olematu. Meeste maailmas töötades tekkis ka mõte, et just nüüd oleks õige aeg hakata ettevõtluse tulevikku mitmekesistama. Kindlus ja toetus mõte päriselt teoks teha tuli minu tütrelt, kes oma julguse ja pealehakkamisega sai minu suurimaks inspiratsiooniks teismelistele tüdrukutele mõeldud Future Heroes ettevõtluskiirendi loomisel. Seda kõike selleks, et nutikatele, südikatele ja tugeva vastutustundega noortele anda edasi teadmisi ja oskusi, aga eelkõige just pakkuda kogemusi ja mentorlust, et pärismaailmas ettevõtlusega turvaliselt ja targalt algust teha ja aidata tüdrukutel oma unistusi varakult teostada,” lausus Ponomarjov.
Teliasse jõudis ettevõtte värske tööandja brändi juht keerulisel kuid huvitaval ajal - tema tööletulek sattus eriolukorra esimesele nädalale, mil inimesed suundusid kaugtööle. “Väga huvitav aeg on olnud. Ma asusin ametisse karantiini ajal ning oli väga veider tulla tööle nii, et sa ei saa inimestega näost-näkku suhelda. Teisest küljest võib distants anda värske vaate. Ekraani vahendusel suhtlus tõi meid ka üksteisele lähemale, ühtäkki oli mu Soome kolleeg sama lähedal kui üle laua naaber.”
Kohe Teliasse tööle asudes hakkas Ponomarjov algatuse #Kooskodus raames tooma iga töönädala lõpus Telia inimesi kokku, kuulates näiteks üheskoos üle otseülekande Chalice’i või kokates koos Joel Ostratiga. Kuigi Telia inimesed on sellest hoolimata omavahel igapäevaselt ühenduses, on tema jaoks oluline eriti praegu ühtekuuluvustunnet tekitada. “Me oleme praegu väga eraldi. Sisuliselt igaüks istub oma kodus. Seepärast sündiski #kooskodus idee, mis annab põhjuse kokku tulla ja positiivse tooniga nädalavahetusse liikuda.”
Ponomarjovi sõnul on praegune aeg õpetanud talle, et enda jaoks tuleb lihtsalt aega võtta - ükskõik kui kiire ka poleks. “Inimese tasakaal on habras ja see on minu jaoks õnneliku elu aluseks. Ma arvan, et lõppev kriis on andnud mõista, kui suur roll on tegelikult igal inimesel. Võib-olla me varem ei pannud seda nii teravalt tähele, aga usun et tekkinud eriolukord tõi selle tõdemuse meile sõna otseses mõttes koju kätte. Ma loodan, et inimesed tulevadki tagasi, osates veel paremini ennast ja üksteist väärtustada ning aega maha võtta oluliste asjade jaoks.”
Seotud lood
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.