Meedialiit tänas valitsust otsuse eest toetada meediat koroonakriisis, kuid toetussumma on erameedia jätkusuutlikuks toimimiseks nende hinnangul liiga väike. Toetus Eesti meediasektorile on Meedialiidu sõnul üks Euroopa väiksemaid.
- Eesti Meediaettevõtete Liidu juhataja Merle Viirmaa Foto: Raul Mee
Valitsus on eraldanud kojukandetoetuseks 450 000 eurot, alandanud digitoodete käibemaksu 9 protsendile ning planeerinud sotisiaalkampaaniaid. Meedialiit teatas, et need meetmed on aidanud erameediat kokku umbes ühe miljoni euroga, hakkama saamist on toetanud ka Töötukassa meede ja palgalangetused.
“Usaldusväärne ajakirjandus on demokraatia alustala. Selle jätkusuutlik toimimine on oluline tavaolukorras ja liiatigi siis kriisiolukorras. Erameedia kärbumine aitaks kaasa sotsiaalmeedia kontrollimatutele sõnumitele, mis niigi ebastabiilses maailmas on väga ohtlik. Koroonaepideemia tõttu drastiliselt vähenenud reklaamitulud ohustavad paljude meediaväljaannete elujõulisust. Kui kahjumit arvutatakse sel aastal mitmekümnetesse miljonitesse, on ühe miljoni euro mõju väga piiratud,” kommenteeris Eesti Meediaettevõtete Liidu juhataja Merle Viirmaa.
Meedialiidu ettevõtted ootavad jätkuvalt valitsuse otsust toetada erameediat suurte teavituskampaaniatega. "Me ei küsi pelgalt toetust, me pakume riigile vastu enneolematu mahu meediapindasid ja -eetrit," sõnas Viirmaa.
Samuti palus Meedialiit algatada püsiva meedia tugisüsteemi ettevalmistamise. Mudel tuleks nende hinnangul võtta teistest Põhjamaadest, kus meedia roll demokraatia toetamisel on hästi mõistetav. Näiteks Rootsi valitsus otsustas toetada meediat ühekordselt 50 miljoni euroga ja suurendas iga-aastast meediasektorile eraldavat toetust 20 miljoni euro võrra. Norra valitsus otsustas toetada meediat 30 miljoni, Taani valitsus 24 miljoni ja Soome valitus 7,5 miljoni euroga.
„Riik saab erameedia töötingimusi mõjutada mitte ainult otsese toe, vaid ka maksulahenduste ja võrdsete võimaluste loomise kaudu. Alates munitsipaal- ja avalik-õigusliku meedia täpsemast reguleerimisest lõpetades digimaksuga suurplatvormidelt näiteks nagu Google ja Facebook,” ütles Viirmaa.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.