Ettevõtluse edendamise seisukohalt on erinevad messid ja üritused B2B (ettevõttelt ettevõttele) turundajate seas väga populaarsed, paraku on pandeemia B2B maastikku tugevalt mõjutanud, kirjutab Smaily turundusjuht Tanel Rand.
Näost näkku kohtumised ja vestlused on viidud miinimumi või asendatud virtuaalsete kõnedega.
Ettevõtted pingutavad stabiilselt järjest enam, et enda digitaalset turundust tugevdada ning eelkõige pühendatakse nüüd tähelepanu e-maili turundusele. Eelmisel korral arutasime,
miks kvaliteetsed ja orgaaniliselt kogutud kontaktid on B2B turunduse puhul elulise tähtsusega. Seekord läheme teemaga süvitsi edasi ning uurime, kuidas B2B e-maili turundust veelgi edukamaks muuta. Kuidas erinevate B2B e-mailide abil soovitud tulemusteni jõuda?
B2B e-mailid: leia endale sobiv
See, milliseid e-maile looma ja saatma peaks, sõltub suuresti toodetest ja teenustest, mida konkreetse ettevõtte tegevusvaldkonnas pakutakse. Mõne ärimudeli puhul peetakse kord kuus uudiskirja saatmist e-maili turunduseks või koosneb e-maili turunduse müügitoru vaid ühest e-kirjast. Tegelikult on aga mitmeid erinevat tüüpi e-maile, mida turundusstrateegia püsti panemisel klientide püüdmiseks ning hoidmiseks kasutada. Järgnevalt toome mõned e-kirjade näited, mida ettevõtted B2B e-maili turunduses kasutada võiksid.
● Tervitus e-mail
Kui sinu ettevõtte saab uusi uudiskirjaga liitujaid, peaksid neile alati tervitus e-maili (või e-mailide seeria) saatma. Sellised e-kirjad ei ole vaid B2C turunduse jaoks ja õigesti tegutsedes toimivad nad efektiivselt ka B2B turunduse puhul. Tervita uusi liitunuid ning kasuta võimalust neile sinu kohta rohkem infot anda. See on esimene samm uute müügivihjete soojendamiseks!
● Webinarid ja ürituste e-mailid
Kui planeerid B2B webinari või muud üritust (ükskõik, kas virtuaalset või mitte), loo sihitud e-mailid ning automaatne töövoog nende saatmiseks. Sinu uudiskirja tellijate tegevused võivad käivitada selliste e-mailide saatmise. Saada nii registreerimise kui päevakava kinnitusi, esinejate infot, meeldetuletusi ning muid teemakohaseid e-kirju. Inspiratsiooniks heida pilk Teachable’i poolt saadetavale webinari e-mailile:
- Teachable’i e-mail leitav Really Good Emails lehel
● Uuest sisust teavitavad e-mailid
B2B kliendid oskavad kvaliteetset sisu hinnata. Sõltuvalt sellest, kus sinu põhiline publik paikneb, peaksid oma B2B sisu jagama erinevates digikanalites. Hea sisu abil kaasad publikut ning suurendad enda suunas tulevat veebiliiklust, mis omakorda aitab kaasa uute müügivihjete leidmisele. Ükskõik, millisel platvormil oma sisu esitleda otsustad, ära unusta seda ka oma e-maili kontaktidele jagada.
Blogipostitused on muutunud üsna tavapäraseks viisiks, mille abil värsket B2B sisu jagada. Juba haaratud ja huvitatud publiku puhul on seetõttu uuest postitusest teavitavad e-mailid või lühikesed blogi kokkuvõtted väga kasulikud. Paljud B2B ettevõtted on järjest enam ka tavapärasest erinevat sisu omaks võtma hakanud. Proovitakse nii videoid, harivaid kirjatükke ja aruandeid kui informatiivseid, visuaalseid ning interaktiivseid infograafikaid. Kasuta e-maili turundust kõikvõimaliku B2B sisu reklaamimiseks. Heaks näiteks uuest sisust teavitavast e-mailist on The Slowdowni e-kiri, mis reklaamib audiosisu.
- The Slowdowni e-mail, leitav Really Good Emails lehel
● Toote e-mailid
Sinu e-maili kirjapõhjade varamu peaks sisaldama e-maili malli, mis on pühendatud sinu toodete või teenuste reklaamimiseks. Toote e-mailid võivad mitmel viisil müüginumbrite suurendamisele kaasa aidata. Nende abil võid esitleda uusi tooteid ja teenuseid või tuua välja juba olemasoleva toote positiivsed küljed. Müükide suurendamiseks tasub tootepõhistele e-kirjadele lisada erinevaid soodustusi või kuponge. Pea meeles, et ka toote e-mailid võivad olla sihitud ning personaliseeritud.
● Soovitus e-mailid
Suust suhu liikuvad soovitused on B2B ärile äärmiselt kasulikud.
Influitive’i poolt avaldatud andmetel alustab 84% ettevõtete otsuse tegijatest ostuprotsessi soovitustest lähtudes. Soovitused aitavad leida suurepäraseid müügivihjeid, mille konversioon ning müügitsükkel on tavapärasest kiiremad ning kliendi väärtus kõrgem. Seetõttu tasub B2B turundajatel tõsiselt soovitusprogrammi sisseviimist kaaluda või vähemalt saata vastavaid e-maile juba olemasolevatele klientidele.
● Uuringud ja tagasiside küsitlused
Enda turundusstrateegia, toodete ja teenuste parandamiseks pead oma klientidelt tagasisidet saama. Hea või halb, tagasiside abil saad optimeerida müüki ja turundust ning isegi oma tooteid ja teenuseid. Kasuta tagasiside küsimiseks e-kirju, sõltumata, kas soovid seda hinnangu või uuringu näol teha.
● Uudiskirjad
Uudiskirjad on ühed populaarseimad e-mailid. Neile võib läheneda kui sisu kokkuvõtvatele e-kirjadele, mille abil erinevaid asju reklaamida. Too oma uudiskirjas välja uus toode või blogipostitus, artikkel või jaga näiteks sooduskoode. Uudiskirjad on B2B maailmas juba pika ajalooga, seega, kui sina neid veel ei saada, tasub nüüd viga parandada. Anna kirjale võimalus ja vaata, kuidas sinu publik selle vastu võtab.
Pane oma e-maili disain paika: kas minimalism on sinu jaoks?
Paljud B2B ettevõtted on e-kirjade kujunduse osas endiselt suured minimalismi austajad või püüavad lausa lihttekstilisi e-maile jäljendada. Kui selline lähenemine on seni võidukas olnud- jätka samas vaimus! Loomulikult on ka valdkondi, milles tegutsevad ettevõtted peavadki sedasorti kujundust eelistama, et tegutseda vastavalt sätestatud regulatsioonidele ja standarditele. Minimalistlikud e-mailid on ilusad, puhtad ja ruumikad- aga see ei tähenda, et nad peaksid olema üleni valged lihtteksti imitatsioonid. Kasuta oma brändi värve, oma brändi olemust ka selliste kirjapõhjade koostamisel.
Värvid ja kontrastid
Sõltuvalt tegevusalast võivad mõned B2B ettevõtted e-kirjade kujunduse osas rohkem fantaasiat kasutada. Kui usud, et värvid ja kontrastid võivad aidata sinu e-mailidel silma paista ja rohkem publikut haarata, vii läbi mõned A/B testid ja analüüsi saadud tulemusi. Ära unusta, et e-mailid muutuvad järjest professionaalsemaks ning mõned ettevõtted kasutavad juba ka B2B e-kirjades animatsioone. Siin on suurepärane animeeritud e-kiri Adobelt:
- Adobe’i e-mail, leitav Really Good Emails lehel
B2B e-maili turundus: mine ühest uudiskirjast kaugemale
Nagu eelnevast selgub, on mitmeid erinevat tüüpi e-maile, mida enda B2B turunduses kasutada. Neil kõigil on erinev eesmärk, alates müükide suurendamisest, müügivihjete leidmisest ja soojendamisest kuni brändituntuse kasvatamiseni. Laienda oma e-maili turunduse strateegiat, kaasates kõik erinevad võimalused, et enda B2B e-kirjade publikuga suhelda.
Seotud lood
Miks kvaliteetsed ja orgaaniliselt kogutud kontaktid on B2B turunduse puhul elulise tähtsusega, kirjutas Smaily turundusjuht Tanel Rand.
Paljud on arvamusel, et Gmaili Pakkumiste vahekaardile tilgutab tõrva nende e-maili turunduse meepotti, ent tegelikkuses ei tasu seda karta, kirjutab Smaily turundusjuht Tanel Rand.
Segmenteerimise ideedest, mida hüljatud ostukorvi töövoogudes kasutada, kirjutab Smaily turundusjuht Tanel Rand. Lisatud heade e-kirjade näited.
Mahajäetud ostukorvidega seotud töövoogudest - täpsemalt sellest, kuidas hüljatud ostukorvi e-maile saata ning mida veel töövoogudele lisada - kirjutab Smaily turundusjuht Tanel Rand.
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.