• 01.09.21, 12:31

Ühe- ja kaheastmeline meililistiga liitumine: plussid ja miinused

Meililistiga liitujate andmebaasi suurendamine üks kõige olulisematest meiliturunduse eesmärkidest paljude ettevõtete jaoks. Kui hakata suurendama oma meililisti, on vaja järgida kogumise, hoiustamise ja meiliaadresside kaitsmise reegleid ja regulatsioone.
Ühe- ja kaheastmeline meililistiga liitumine: plussid ja miinused
Milline meililistiga liitumisviis on kõige parem sinu ettevõtte jaoks? Millist kasutada, et oleksid reeglitele vastav? Võtame vaatluse alla ühe- ja kaheastmelised meililistiga liitumised: nende plussid ja miinused.

Loapõhine liitumine

Kui me räägime loapõhistest liitumistest, siis neid saab luua kas ühe- või kaheastmelise protsessina. Mis neid viise eristab?
· Üheastmeline meililistiga liitumine: See on ühe sammuga tehtav meililistiga liitumine. Kui meil on sisestastud, siis seda loetakse automaatselt meililistiga liitunuks ning sellest hetkest alates saab ta saada turundusmeile.
· Kaheastmeline meililistiga liitumine: See on kahe sammuga teostatav meililistiga liitumise protsess. Kui meiliaadress on sisestatud, siis meilisaaja saab kirja, kus küsitakse temalt kinnitust meililistiga liitumiseks. Ainult siis, kui kirja saaja kinnitab meililistiga liitumist, saab ta hakata saama turundusmeile.

Üheastmeline liitumine: plussid ja miinused

Üheastmeline liitumine kõlab tunduvalt lihtsamalt - kui keegi sisestab oma meiliaadressi, on ta koheselt meililisti liige. Aga kas see on sinu ärile sobib? Vaatame üle üheastmelise liitumise plussid ja miinused:
· seda on lihtsam üles seada ning hallata liitumise protsessi;
· kohene liitujate haldamine: kõik sinu tulevased liitujad lisatakse automaatselt sinu meililisti;
· saad koheselt alustada liitujatega suhtluse üles ehitamist;
· sinu meililist kasvab kiiremini;
· mitte ükski liituja ei kao ära vahepealsesse etappi – sa ei kaota ühtegi liitujat, sest kui liitumise protsessis unustada ära või jätta vahele liitumise kinnitamine, on see liituja kadunud ning ta ei saa hakata vastu võtma sinu turundusmeile.
Kui sa mõtled selle meetodi kasutamise peale, peaksid ka kaaluma mõningaid takistusi, mis selline liitumise protsess võib endaga kaasa tuua. Seega siin on mõned üheastmelise liitumise miinused:
· andmed, mida kogutakse ühekordse liitumise protsessiga, võivad olla madalama kvaliteediga. Sa võid saada kiiruga trükitud, vigaseid meiliaadresse või võlts/spämm liitujaid, kes liituvad su andmebaasiga;
· madalama kvaliteediga andmed tähendavad seda, et sinu kampaania annab sulle ebatäpset statistikat ja infot;
· potentsiaalne negatiivne mõju sinu meilide kohale jõudmisele pikaajaliselt. Sinu andmete kvaliteet on seotud - mida rohkematele vigastele, võltsidele või valesti trükitud meilidele sa proovid infot saata, seda suurem põrkemäär su listil on. Kõrge põrkemäär ei ole kunagi hea, kui sa proovid hoida saatja mainet ning meilide kohale toimetamise määra;
· mõned meiliteenuse pakkujad võivad saata sulle arve kontaktide arvu pealt, kellele soovid oma kampaaniat saata. Seetõttu, kui sa saadad oma kampaaniaid puhastamata meililistile, pead sa siiski tasuma kõigi tagasi põrkunud meilide eest. Seega see raha on raisatud;
· regulatsioonid: mõnedes riikides on nõutud kaheastmeline liitumine. Seetõttu üheastmeline liitumine võib olla seaduste rikkumine ning kaasa tuua komplikatsioone.

Kaheastmeline liitumine: plussid ja miinused

Üldiselt peetakse liitumismeetodit, kus saadetakse meilile kinnituskiri koos lingiga, meiliturunduse parimaks praktikaks. Aga kas see on parim variant sinu äri jaoks? Vaatame, millised on kaheastmelise liitumise plussid ja miinused.
Kaheastmelise liitumise plussid:
· valesti trükitud või mitte töötavaid meiliaadresse ei lisata sinu meililisti. Kuna meilile saabub kinnituskiri koos lingiga, siis liitumist tuleb eraldi kinnitada. See tähendab, et ainult korrektsed meilid kinnitavad oma liitumist ning saavad osaks meililistist. Seetõttu ei saa sa saata meile valesti trükitud või võltskontodele. Selline liitumine aitab sul hoida parema kvaliteediga andmebaasi;
· tervislikum andmebaas tähendab paremaid tulemusi ning täpsemat statistikat;
· kaheastmelise süsteemiga liitunud on suurema tõenäosusega altimad avama neid meile, kuhu nad end kirja panevad. See tähendab rohkem avamisi ja klikke ning loodetavasti vähem inimesi, kes märgivad sinu meile kui spämmi;
· väiksem põrkemäär ning parem kaasatus sinu meilidega aitab su meilide kohale toimetamist pikemas perspektiivis;
· mõnes riigis on seadusega nõutud kaheastmeline kinnitamine. Ka siis, kui sa oled riigis, kus seadused seda ei nõua, on see tervitatav liitumise protsess.
Kaheastmelise liitumise miinused:
· see on pikem liitumise protsess ning rohkemate sammude tõttu ei tehta neid kõiki läbi. Olles seda öelnud, kaheastmeline liitumine on muutumas järjest tavalisemaks ning meilisaajad on harjumas selle protsessiga ning ootavad liitumise kinnitusmeile;
· astmete-vaheline ala: kui kontakt unustab, ei saa kinnitusmeili või sihilikult ei kinnita liitumist, siis liitumist ei kinnitatagi. Kuna need meiliaadressid pole täielikult kinnitanud oma liitumist, siis nad ei peaks saama ka meile;
· sinu meililist võib kasvada aeglasemalt kui üheastmelise liitumisega. Siiski tasub keskenduda listi kasvatamisel kvaliteedile, mitte kvantiteedile.

Milline liitumine on parim?

Nagu näha, on mõlemas liitumise variandis kasutegureid ning ka tagasilööke. Küsimus jääb - millist kasutada? See on tegelikult küsimus igale ettevõttele individuaalselt: milline liitumismeetod on sobilik nende turundusstrateegiaga ning on vastavuses seaduste ja kehtivate määrustega.
Kuigi see ei ole kõigile sobilik variant, me siiski soovitame kasutada kaheastmelist liitumist ning keskenduda parema kvaliteediga meiliaadresside saamisele. Ja kui sa muretsed meiliaadresside pärast, mis jäävad kinnituseta, siis on olemas ka viise, kuidas aidata kinnituste arvu suurendada. Seda saab teha näiteks hästi planeeritud hüvedega, mida liitujad saavad enda meilile peale liitumise kinnitamist või siis ka veebivormi sisestatud edukat registreerimist teavitavate sõnumitega.
Lõppude lõpuks on see valik kahe lõpptulemi vahel: kvaliteet või kvantiteet. Kui sa tahad kvaliteeti ja aeglasemalt kasvavat meililisti, siis kaalu kaheastmelist liitumise protsessi. Kui sa soovid kiiremat meililisti kasvu ning tahad vähem keerulist liitumise protsessi, siis üheastmeline liitumine on sinu äri jaoks sobilik (niikaua kuni see on seadustega kooskõlas). Kaalu korralikult kõiki plusse ja miinuseid, leia see, mis sobib sinu äriga ning millest su liitujad võidavad kõige rohkem.

Seotud lood

Uudised
  • 04.08.21, 09:14
Mida peab iga meiliturundaja teadma kliendi privaatsusest, andmekaitsest ja turundusplatvormide vastavusest ELi nõuetele
25. mail 2018 aastal hakkas kehtima Euroopa privaatsuse regulatsioon GDPR (Üldine Andmekaitse Regulatsioon). GDPR-i eesmärk on tagada personaalsete andmete üle paremat kontrolli ja garanteerida, et sellised andmed on kaitstud.
Uudised
  • 07.07.21, 09:17
E-kirja kodeerimine vs veebikodeerimine: milles seisneb erinevus?
Meiliturundus on võimas - omanäolised ja kaasahaaravad e-kirjad toovad paljudele ettevõtetele suurepäraseid tulemusi. Mis selle omanäolisuse ja ilu taga aga peitub?
Uudised
  • 02.06.21, 09:08
Kuidas kontaktide hindamine meiliturunduse automatiseerimist efektiivsemaks muudab?
Uudiskirjaga liitunute hindamine võib aidata meiliturunduse kampaaniate edukust märkimisväärselt tõsta. Hea hindamissüsteem aitab oma klientide kohta rohkem teada saada ning tulevasi kampaaniaid paremini optimeerida.
Uudised
  • 01.06.21, 14:42
Uudiskirjaga liitunute hindamine aitab jõuda eesmärkideni
Smaily turundusjuht Tanel Rand räägib seekord lähemalt uudiskirjaga liitunute hindamisest. Üks suurim meiliturundusega kaasnev boonus on andmed, mida kampaaniate käigus koguda saab. See info annab võimaluse oma kontaktide kohta rohkem teada saada ja tulevasi kampaaniaid vastavalt optimeerida.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele