• 06.10.21, 09:25

Käitumuslik meiliturundus: kuidas viia oma meiliturundus uuele tasemele

Kuidas info kliendi käitumise ning tegude kohta aitab meiliturundust paremaks muuta - seda vaatame selles artiklis lähemalt. Käitumuslik meiliturundus pole uus praktika, kuid selle rakendamine tundub aeglane, seega uurime täpsemalt, mida käitumuslik meiliturundus tegelikult tähendab.
Käitumuslik meiliturundus: kuidas viia oma meiliturundus uuele tasemele

Mis on käitumuslik turundus?

Käitumuslikke turunduspraktikaid kasutatakse selleks, et näidata sihitud sisu vastavalt kasutaja eelmistele tegudele ja käitumisele. Käitumuslikku turundust saab kasutada erinevates digikanalites, seega pole sihitud sisu piiratud meiliturundusega, vaid seda võib kohaldada ka digitaalsetele reklaamidele ja teistele sisutüüpidele.
Meiliturunduse vaatenurgast vihjab käitumuslik turundus automatiseeritud meilidele, mida saadetakse kasutajatele vastavalt nende käitumisele või tehtud sammudele. Ja kindlasti ei peaks olema need meilid ükshaaval saadetud.

Käitumuslik turundus suurendab kaasatavust

See on universaalne turundustõde: mida olulisem on sisu, seda suurem võimalus on saada positiivset reaktsiooni ja sellele järgnevaid tegusid. Meilid, mida saadetakse kasutades käitumuslikke päästikuid, toovad paremaid tulemusi - näiteks paremaid avamismäärasid ning suurema klikkide arvu. Käitumusliku turunduse abil saad õppida mõistma ja sihtima kliendi vajadusi ja selle abil saad tõsta kliendi kaasatavust.
Käitumuslike päästikutega saavad sinu automatiseeritud kliendi teekonnad ning müügitunnelid muutuda palju efektiivsemaks. Sa saad luua väga täpse meili saatmise süsteemi, mis sihib klienti, kui ta on aktiivne ning huvitatud sinu tootest või teenust ning jagada sisu, mis on oluline just sellele saajale.

Tee kindlaks käitumuslikud päästikud, mida saad kasutada oma töövoogudes

Käitumusliku meiliturunduse automaatikates saab kasutada mitmeid päästikuid, et muuta kliendi teekonda tunduvalt paremaks. Lisaks saavad kliendi käitumine ja teekond anda rohkem sisendit, et arendada hea sihitud turundusplaan. Siin on mõned näited klientide käitumisest, mida võid oma meiliturunduse jaoks kasutada:
- klikid ja käitumine sinu meiliturunduse kampaaniatega;
- maandumisleht ja veebilehe külastajate käitumine ja klikid;
- vaatamiste ajalugu või sinu platvormi kasutamise ajalugu;
- ostude ajalugu;
- sotsiaalmeedia päästikud;
- äppide kasutamise andmed.
Sul ei pea olema kõik need päästikud olemas, et luua meiliturunduses kliendi teekonda ning kõik need tegevused ei peaks olema päästikuks turundusmeilide jadale. Kuid on oluline mõista, mida need punktid tähendavad ja kuidas nad mõjutavad sinu äri, tulemusi ning võtmemõõdikuid. Proovi vaadelda, mis tegevusi sinu kliendid või meililisti liikmed teevad või vastupidi - ei tee. Tee vajadusel ajurünnak, kuidas see info siin aitab sul optimeerida ja parandada oma meiliturunduse sisu, segmenteerimist ning automatiseerimist.

Käitumusliku päästikuga teekonnad: meiliturunduse näited

Vaatame üle mõned head näited, kus on kasutatud sihitud käitumuslikku turundust. Esimene teekond näitab hüljatud ostukorvi automaatikat. Selles näites jätab klient midagi oma virtuaalsesse ostukorvi ning ei lõpeta ostu. See on käitumuslik päästik väga efektiivsele meeldetuletusele. Vaata siit lisainfot hüljatud ostukorvi meilide kohta.
Siin on hea hüljatud ostukorvi meil ettevõttelt Peel, mis julgustab saajat lõpetama ostu:
Paljud ettevõtted kasutavad müügivihjeid, et suurendada oma uudiskirja saajate baasi või tõsta müüke. Näiteks pakutakse e-raamatut uutele liitujatele. Kui inimene täidab vormi veebilehel ning märgib selle tehtuks, saadetakse talle allalaadimise link. Sellest punktist edasi saab lisada järgmisi käitumuslikke päästikuid kliendi teekonnale: näiteks e-raamatu allalaadimine või vastupidi meili avamata jätmine. Neid päästikuid saab kasutada, et saata väga hästi sihitud meile vastuvõtjatele.
Siin on näide Pixel Buddhalt - selge ja otsekohene meil koos allalaadimise lingiga. Selle meili saatmise päästikuks on kliendi sammud. Kui sul on kliendilt saadud uudiskirjas käitumusliku info salvestamise nõusolek, siis saab sellest meilist edasi arendada sõnumeid koos reklaamiva sisuga või teha see edasi meilide sarjaks, et julgustada tagasiside andmist ning aidata kliendil edasi liikuda müügitunnelis.
Kui sa kasutad Amazoni veebis ostlemiseks, siis oled sa ilmselt näinud meile, mis on seotud sinu ostu või otsingu ajalooga. Näiteks, kui sa oled vaadanud kinke lastele kuid pole midagi ostnud, saad üsna pea meili tootesoovitustega, mis põhinevad sinu otsingul.
Siin on järgmine näide. Peale videomängudeks sobiva tooli otsimist Amazonis saabus selline meil:
Käitumusliku turunduse toimimise põhimõtteks on reageerimine kliendi valikutele ja käitumisele. Analüüsides käitumist, saad luua paremad automatiseeritud meilikampaaniad ja selle tulemusena tunneb klient end unikaalsena ning märgatuna, sest kõik on suunatud personaalselt talle, arvestades tema huve.

Käitumuslik segmenteerimine

Käitumuslikud päästikud on väga vajalikud meiliturunduse automaatika seadistamisel ning kliendi teekonna loomisel. Lisaks otsestele päästikutele ja automaatikatele, on võimalik kasutada käitumuslikke andmeid, et luua mõjusaid segmente. Kuigi on olemas mitmeid erinevaid käitumuslikke segmente, vaatame siin kiirelt kõige populaarsemaid meetodeid:
- ostukäitumisel põhinevad segmendid: See segmenteerimine võib anda edasi kasulikku sisendit selle kohta, millises ostuteekonna etapis klient on. See on väga kasulik turundajatele, kes otsivad viise, kuidas mõjutada oma klientide ostuotsuseid.
- sündmusel või ajastusel põhinevad segmendid: Need segmendid saavad aidata sul leida kliente, kes kõige meelsamini on valmis suhtlema sinu brändiga, ostma sinult midagi erinevate sündmuste eel nagu jõulud või must reede. Vahepeal saab ja on mõistlik teha segmente ka erinevateks aegadeks: näiteks grupp kõigi klientide jaoks, kes avavad oma meile pühapäeva pärastlõunal.
- kasu otsivad segmendid: Grupp uudiskirjaga liitunutest, kes ootavad unikaalset väärtuspakkumist. Mõned kliendid otsivad soodsamat hinda, mõned otsivad erakordset kvaliteeti ja tuntud brändi nimesid.
- kliendi lojaalsusel põhinev segment: Need segmendid saavad aidata sul grupeerida oma uudiskirja saajad erinevatesse meililistidesse sõltuvalt nende brändilojaalsuse tasemest.

Kokkuvõtteks

Käitumusliku meiliturunduse puhul saavad ettevõtted märkimisväärselt parandada oma meiliturunduse kvaliteeti ning kliendikogemust. See pole üldse üllatav, sest et mida asjakohasemad ning paremini ajastatud on su meilid, seda tõenäolisemalt saad sa positiivse reaktsiooni oma saajatelt. See aitab sul tõsta kaasatavust ning tulemusi. Alusta võimalike käitumuslike päästikute identifitseerimisega, analüüsi oma klientide käitumist, ehita kasutaja teekonnad ja loo segmendid. See on kindlasti su ärile kasulik.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele