Hando Sinisalu vestles Taani televisioonieksperdi Christian Godskega televisiooni tulevikust. Christian esineb Passwordil ettekandega “TV aastal 2030”.
Mille üle sina kui kogenud TV ekspert kõige rohkem imestad, mis sind viimasel ajal on üllatanud?
Mind üllatab tavalise lineaarse televisiooni tugevus. Isegi noored vaatavad jätkuvalt õhtuti telerist jooksvat programmi - nii nagu tegid nende vanemad ja vanavanemad. Vaatamata sellele, et praegu saab suvalisel ajahetkel mis tahes seadmest vaadata just seda sisu, mida soovid.
Ilmselt üks seletus sellele on see, et oma igapäevaelus peame tegema kogu aeg otsuseid ja siis õhtusel puhkeajal on mõnus lihtsalt teleka ette maha istuda ja lasta kellelgi valida, millised saated sealt tulevad. Ja teiseks on inimestel vaja teatud rutiine - näiteks õhtuseid uudiseid kell 9. See aitab päeva struktureerida, loob teatud kindlustunde.
Millised on kõige huvitavamad televisiooni puudutavad innovatsioonid?
Euroopa on GDPRi tõttu konservatiivsem, aga Aasias on palju huvitavat. Näiteks saab teha sellist asja, et filmis muutuvad õllepudeli sildid vastavalt sellele, millises riigis seda programmi näidatakse. Või telesarjas näidatakse tänaval sõitvat bussi ja selle küljel olev reklaamtahvel muutub vastavalt sellele, kus seda sarja näidatakse.
Samuti on uutel teleritel näo- ja kõnetuvastuse võimalus. See võimaldab näidata konteksti sobivat reklaami - kui telekat vaatab naine, siis näidatakse naistele suunatud reklaami.
See sarnaneb natuke Facebooki algoritmiga, mis kuvab sulle konteksti ning sinu huvisid ja sirvimisajalugu arvestavat reklaami. TVs on selline asi võimalik, aga Euroopa seadused piiravad neid võimalusi täiel määral kasutamast.
Samuti saab uutel teleritel olema eelprogrammeeritud TikToki kanal - nagu täna on juba Netflix või YouTube.
Kuhu suunas liigub reklaam televisioonis?
TV puhul on hämmastav see, et inimesed jätkuvalt vaatavad 30-sekundilisi reklaame ja see on põhjus, miks TV reklaam nii hästi töötab. Facebookis vaadatakse reklaame 1,5 sekundit ja YouTube’is kannatatakse see kohustuslik 6 sekundit ära.
Üks huvitav arengusuund on TV ja Amazoni Alexa kombinatsioon. Näiteks vaatad filmi ja sulle meeldib peategelase pintsak. Selle ostmiseks pole vaja muud teha kui öelda, et “soovin osta James Bondi pintsaku” ja Amazon toob selle homseks koju.
Varem on proovitud TVd ja müüki siduda näiteks QR-koodidega, aga see on piisavalt tülikas. Selleks, et inimesed otse TV programmist ostma hakkaks, tuleb see väga mugavaks teha.
Tänavune
Password, mis toimub
23.-24. märtsil Kultuurikatlas ja kannab pealkirja
"The Next Big Thing", keskendub trendidele ja muutustele turundajatele olulistes valdkondades.
Registreeru konverentsile soodushinnaga juba täna SIIN ja vaata programmi SIIT. Seotud lood
Intervjuu Stanislav Rybachukiga, kes on TikToki ja Snapchati performance lead Httpoolis. Rybachuk esineb märtsis Passwordil paralleelsessioonil, kus ta annab praktilisi nõuandeid TikTokis turundamiseks.
Aasta suurim ja oodatuim turundussündmus Password toimub 23. ja 24. märtsil 2022 Kultuurikatlas. Konverentsi esimesel päeval astuvad teiste seas oma ettekandega lavale ka kaks värvikat inspiratsiooniesinejat - turundusprofessor Micael Dahlen Rootsist ja futurist Perttu Pölönen Soomest.
Futurist, leiutaja ja tänavuse turunduskonverentsi Password üks inspiratsiooniesinejatest Perttu Pölönen Soomest rääkis Best Marketingile antud intervjuus muu hulgas, milliseid teadmisi ja oskusi läheb tulevikus vaja, mida oleks maailma tarvis juurde leiutada ning kuidas käitub tarbijana Z-generatsioon.
Täida osalemise ankeet siin
Aasta Turundusteo konkursi eesmärk on väärtustada turunduse olulisust ettevõtluses ja näidata, et hästi korraldatud turundustegevus kasvatab äri. Seoses sündmustega eelmisel nädalal otsustasime konkursile tööde esitamise tähtaega pikendada veelkord ja seda 4. märtsini kella 16ni.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.