• 17.01.22, 09:58

Eesti turundajatel tasub valmis olla TikToki reklaami tulekuks

Intervjuu Stanislav Rybachukiga, kes on TikToki ja Snapchati performance lead Httpoolis. Rybachuk esineb märtsis Passwordil paralleelsessioonil, kus ta annab praktilisi nõuandeid TikTokis turundamiseks.
Stanislav Rybachuk
  • Stanislav Rybachuk
„TikTok on siiski “one to many” kanal, aga näiteks juristid ja arstid kasutavad TikToki nõuandekanalina,“ sõnas Rybachuk ja lisas, et TikTok ei ole ammu n-ö laste platvorm ning väga oluline kasutajate grupp on ka täiskasvanud, kes on TikTokis koos oma mudilastega.
Loe täispikka intervjuud Stanislav Rybachukiga.
Kuidas Eesti ettevõtted täna TikTokis reklaami teha saavad?
Täna Eesti ettevõtted reklaamikontot TikTokis luua ei saa ja Eesti kasutajad ei näe oma TikToki feedis reklaame. Eestis saab reklaamida mõjuisikute abil, nemad saavad oma postitusi raha eest võimendada.
Hetkel pole teada, millal TikToki reklaamivõimalused Eesti turu jaoks avanevad, aga selleks tasub juba praegu valmistuda.
TikToki peetakse lastele mõeldud kanaliks, kas see on jätkuvalt nii?
Maailmas on sellel kanalil üle 1,2 miljardi kasutaja. USAs on 32% TikToki kasutajatest vanuses 35+, TikToki põhiauditoorium on vanuses 18-35. Need, kes lastena alustasid TikToki kasutamist, on tänaseks juba suureks kasvanud. Üks oluline kasutajate grupp on veel lapsevanemad, kes on TikTokis oma mudilastega koos.
Milised loovlahendused TikTokis töötavad, millised on eripärad?
Ilmselt enamik brände teevad reklaame juba mingites teistes digikanalites. Soovitame neid olemasolevaid lahendusi lihtsalt TikTokile kohandada.
Kui võtta Facebookis olevad reklaamid, siis TikToki jaoks tuleks videosid lähendada. TikToki video pikkus võiks olla kuni 10 sekundit ja esimese 3 sekundi jooksul peaks peamise sõnumi ära ütlema.
Erinevalt Facebookist vaadatakse TikTokis videosid koos heliga, isegi kuni 70% kasutajatel on audio sisse lülitatud. Seega helitaust on väga oluline.
Enne TikTokis reklaamima hakkamist on ennast soovitav kurssi viia sellega, mis seal toimub. Näiteks läbi mõne VPNi tasub vaadata USA või mõne suure Euroopa riigi TikToki feed'i ja õppida, kuidas reklaame teha.
Samas tasub meeles pidada, et TikToki kasutajad pole mingi eri liik inimesi, vaid nad käituvad sarnaselt teiste sotsiaalmeedia kasutajatega.
Kas TikToki sobib kasutada ka “tõsiste”, ärilt-ärile toodete või teenuste reklaamimiseks?
TikTok on siiski “one to many” kanal, aga näiteks juristid ja arstid kasutavad TikToki nõuandekanalina. Noored ei vaata TV-uudiseid ja TikTok on hea võimalus ka tõsiste teemadega nendeni jõuda. Näiteks juristidel on selles kanalis “daily tips” lühisoovituste kanalid, kus antakse nõu praktilistel igapäevateemadel – näiteks, kas maksta kaupluses lõhutud viskipudeli eest.
Samas on hashtag’ide ja lookalike-auditooriumide abil võimalik jõuda ka B2B sihtrühmadeni, aga igal juhul peab sellist lähenemist eelnevalt testima.
Kui kallis on TikTokis reklaamimine?
Täna TikToki CPM keskmiselt kaks korda madalam kui Facebookis. Väga paljud reklaamijad täna veel TikToki ei kasuta ja see teeb hinnad soodsamaks. Vahel pakub TikToki üllatuslikult head ROId, aga mida rohkem reklaamijaid TikToki tuleb, seda rohkem ka reklaam maksma hakkab.
Stanislav Rybachuk esineb ka 23.-24. märtsil Kultuurikatlas toimuval turunduskonverentsil Password, kus ta jagab praktilisi nõuandeid TikTokis turundamiseks. Vaata konverentsi kogu infot ja programmi SIIT ja osta pilet juba täna SIIT.

Seotud lood

Uudised
  • 14.01.22, 13:19
Millised olid 2021. aasta silmapaistvaimad turundusteod? 3. osa
Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates 2021. aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja kolmandas osas jagavad oma lemmikuid eelmisel aastal Aasta Turundusteo tiitli pälvinud Atria Eesti (Maks ja Moorits) turundusjuht Mirjam Endla ja Elisa Eesti turundus- ja kommunikatsiooniüksuse juht Karin Kanepi.
Uudised
  • 12.01.22, 10:59
Vaata, millised olid tudengite hinnangul eelmise aasta parimad turundusteod
Vaata lisaks, kes võitsid pääsme Passwordile
Iga-aastane suurim ja oodatuim turundussündmus Password toimub tänavu 23.-24. märtsil Kultuurikatlas. Traditsiooniliselt kuulutatakse konverentsil välja ka Aasta Turundustegu. Sel aastal palusime esmakordselt silmapaistvaimate turundustegude väljaselgitamisel ka tudengite abi.
Uudised
  • 12.01.22, 09:31
Passwordi paralleelsaali programm! Vaata, kes mis teemadel esinevad
Tänavune suurim ja oodatuim turundussündmus Password toimub 23.-24. märtsil Kultuurikatlas. Seekordne konverents kannab pealkirja „The Next Big Thing“, keskenduses tulevikutrendidele. Nüüd on paigas ka paralleelsaali programm, kus leiavad aset praktilised töötoad.
Uudised
  • 05.01.22, 12:24
Osalejate nimekiri! Vaata, kes on end juba Passwordile kirja pannud
Tänavune suurim ja oodatuim turundussündmus Password toimub 23.-24. märtsil Kultuurikatlas. Seekordne konverents kannab pealkirja „The Next Big Thing“, keskenduses tulevikutrendidele. Vaata, kes on end juba konverentsile kirja pannud.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele