Eile auhindas rahvusvaheline žürii reklaamikonkursil BalticBest 2022 parimaid. Ülekaalukalt läks seekord enim auhindu Leetu. Eestisse tõi ainsana kullad agentuur Tabasco.
- Võidukas Not Perfect Vilniuse kampaania "The most important call", mis võitis kulla viies kategoorias: Innovative Media & Marketing/Use of Technology, Marketing Effectiveness, Corporate & Public Service PR, Non Profit/For Good ja Promo & Activation.
Kokku jagati 14 kulda, 18 hõbedat ja 20 pronksmedalit. Leedu agentuurid/ettevõtted võitsid 24 auhinda (8 kulda, 6 hõbedat, 10 pronksi), Eesti 12, Läti 8 ja Horvaatia 7 medalit ning üks kuldmedal läks Mauritiusele.
Kõige võidukam agentuur oli Not Perfect Vilnius, keda auhinnati 11 medaliga, millest 5 medalit ja seejuures kõik kuldsed läksid kampaaniale „The most important call - Call Russia“, mis oli tänavu ühtlasi ka kõige võidukam kampaania.
Kampaania taustalugu:
Vaid 4 nädalaga sai Call Russiast üks suurimaid ja mõjukamaid sõjavastaseid kodanikuliikumisi. Väga väikese eelarve ja eelneva platvormi või infrastruktuuri puudumisel ühendas see vabatahtlikke kogu maailmast, et lõigata läbi Putini teabeblokaadid, eesmärgiga rääkida miljonitele venelastele tõde ja anda neile võimalus sõjale vastu seista.
Call Russia hindas algusest peale, et helistajate värbamine tugineks teenitud meediale ning aktiivsele ja autentsele sotsiaalmeedia kohalolekule, et kompenseerida selle reklaamieelarve puudumist ja varasemat nimetuvastust.
Algatuse täiesti orgaaniline Twitteri kohalolek tugevdas teenitud meediat ja ületas oluliselt tohutult rahastatud kampaaniate tulemusi. Mõjukate tegelaste hulka, kes jagasid Call Russia liigutavat videohümni ja üleskutset tegevusele, kuulusid Richard Branson ja endine rahvusvahelise kosmosejaama ülem Scott Kelly.
Call Russiat on kajastatud CNN-i, BBC, CBS Newsi, Reutersi, Agence France-Presse'i, RTL Newsi (Saksamaa) ja teiste 800+ kõrgeima tasemega artiklites, mis jõudsid üle 1,7 miljardi vaatajani.
Call Russia kõige olulisem panus seisnes selles, et vaid nelja nädala jooksul tehti enam kui 130 000 kõnet enam kui 130 riigist. Peaaegu pooled neist vestlustest on olnud positiivsed, näidates märkimisväärseid edusamme selle ühe asja edendamisel, mida Putin kõige rohkem kardab – tõe edastamist vene rahvale.
Kampaania autorid:
Tomas Balžekas ( Concept / 15 min group)
Paulius Senūta (Concept / Not Perfect Vilnius)
Gabrielė Burbienė (Project management / 15 min group)
Vaidotas Valantiejus (Project management / 15 min group)
Evelina Valeckaitė (Project management: advertising and design / Not Perfect Vilnius)
Rokas Eltermanas (Advertising and digital creative / Not Perfect Vilnius)
Marius Lukošius (Advertising and digital creative / Not Perfect Vilnius)
Aliaksei Charniauski (Advertising and digital creative / Not Perfect Vilnius)
Viktorija Senūtienė (Art direction and graphic design / Not Perfect Vilnius)
Lukas Misevičius (Graphic design / Not Perfect Vilnius)
Ilona Livšicaitė (Project management / Not Perfect Vilnius)
Aurelija Pliopytė (UX design / Not Perfect Vilnius)
Andrius Račickis (UX/UI design / Not Perfect Vilnius)
Deividas Kanapickas (Digital advertising design / Not Perfect Vilnius)
Arnoldas Urža (Digital advertising design / Not Perfect Vilnius)
Aurelija Beitaitė (Video editing / Not Perfect Vilnius)
Vladas Litvinas (Video editing / Freelance)
Modestas Kazlauskas (Video editing / Freelance)
Meida Žultauskaitė (Sound engineering / Roof Sound)
Laura Girtaitė-Kilbauskienė (Sound engineering / Garso Generatoriai)
Paulius Kilbauskas (Sound engineering / Garso Generatoriai)
Jonas Venckūnas (Sound engineering / Papagoose)
Viktoras Vaupšas (Sound engineering / Papagoose)
Vytas Rasimavišius (Sound engineering./ Papagoose)
Melissa San Miguel (PR / Red Flag)
Karl Brophy (PR / Red Flag)
Gintarė Kavaliūnaitė (PR / Go Vilnius)
Inga Romanovskienė (PR / Go Vilnius)
Olga Malaškevičienė (PR / Go Vilnius)
Gintarė Vilčiauskaitė (PR / Go Vilnius)
Renata Surovec (PR / Headline)
Indrė Vareikytė (PR / Freelance)
Anton Krasun (Social media / Freelance)
Ieva Barkauskaitė (Social media / Freelance)
Manvydas Saulevičius (Social media / Freelance)
Justinas Jautžemis (Social media / Freelance)
Šarūnas Sakalauskas (Social media / Freelance)
Jurgis Šimelionis (Media planning and buying / Inspired UM)
Dovas Kanapienis (Media planning and buying / Inspired UM)
Agnė Baltrunaitė (Media planning and buying / Inspired UM)
Edgaras Norys (Media planning and buying / Inspired UM)
Vasaris Oržekauskas (Media planning and buying / Inspired UM)
Enim paistsid silma ka Tabasco, Eesti Hemofiiliaühingu ja Eesti Kunstiakadeemia meediagraafika tudengitega koostöös sündinud kampaania "Märka hemofiiliahaiget" ja Horvaatia agentuuri Imago Ogilvy ja Beestro kampaania "Franck tea", mis kumbki said kaks kulda ning vastavalt ka ühe ja kaks hõbemedalit. Eestisse tõi ainsana kullad seega agentuur Tabasco.
- Horvaatia agentuuri Imago Ogilvy Beestrole loodud kampaania, mis võitis Integrated Advertising ja Direct Marketing Offline kategooriates kulla ja Promo & Activation ja Small but Mighty kategooriates hõbeda.
- Agentuuri Tabasco ja Eesti Hemofiiliaühingu kampaania "Märka hemofiiliahaiget" võitis Print Advertising ja Print Outdoor Craft kategooriates kulla ja Integrated Advertising kategoorias hõbeda.
Seotud lood
Vaata salvestust järele
Globaalse väikeriikide reklaamikonkursi BalticBest 2022 tööd said täna rahvusvahelise žürii poolt otse-eetris hinnatud ning parimad tiitlitega pärjatud. Vaata, kes on tänavuse konkursi võitjad.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.