Digiturundusagentuuri ePPC asutaja ja strateegiajuhi ja tänavuse Aasta Digitegu žüriiliikme Karl Pae sõnul on digiturunduse valdkond täna väga tehniline ja enamasti turunduses vastavad tehnilised teadmised puuduvad ning arendajatel pole täpset arusaama, mida turundajatel vaja on.
- Rahvusvahelistele Google Adsi kampaaniatele ja äppide turundamisele keskendunud agentuuri ePPC asutaja ja strateegiajuht Karl Pae. Foto: Andres Haabu
Millised on teie arvates täna digiturunduse peamised väljakutsed?
Üks suur väljakutse on see, et kuidas tulemusi korralikult mõõta, eriti kui võtta arvesse viimaseid liikumisi suurema privaatsuse suunas. Google’i, Meta ja teiste platvormide masinõppe lahendused töötavad täpselt nii hästi, kui hea sisend neile antud on. Keskmine Eesti reklaamija pole sellega veel väga palju kokku pidanud puutuma, kuid äpid said Apple’i muudatuste raames endale korraliku külma duši kaela ning oli näha, et tulemused kukkusid paljudel märgatavalt. Samuti on probleeme olnud neil, kes on GDPRi reegleid rangemalt järginud ja pole suutnud oma küpsiste aktsepteerimise lahendust väga mõistlikult lahendada. Kogu see valdkond on väga tehniline ja enamasti turunduses vastavad tehnilised teadmised puuduvad ja arendajatel pole täpset arusaama, mida turundajatel vaja on.
Teine suur teema on sisu loomine. Kui varasemalt võis hea sihtimise korral üpris suvalise reklaamiga edu saavutada, siis nüüd on loovlahendus aina olulisem ja sihtimine rohkem AI töö. Igal keskkonnal on omad nüansid ja lihtsalt ühe telereklaami erinevatesse kanalitesse saatmine suure tõenäosusega häid tulemusi ei too. Praegu ongi kohati kõrvuti mitu kuud tehtud kallis produktsioon ja mõne influencer’i telefoniga tehtud video ning see influencer’i tehtud video töötab seejuures tõenäoselt paremini.
Need kaks teemat on väga erinevad ja eeldavad täiesti erinevaid oskusi, mis paneb digiturundaja keerulisse positsiooni.
Kas ja kuidas muudab Metaverse’i tulek digiturundust?
Metaverse pole hetkel veel performance marketing poolt muutnud, pigem on seal olnud mõningaid katsetusi erilahendustega, et oma brändi uuenduslikuna näidata. Kindlasti tekivad mingil hetkel ka n-ö standardlahendused, aga praegu midagi veel ei paista. VR/AR on olnud teemaks juba enne interneti tulekut ja aastaid on räägitud, et kohe-kohe tuleb revolutsioon, aga siiamaani seda veel pole.
Vahepeal tuli aga näiteks TikTok ja jõudis märkamatult ülisuure hulga inimesteni väga lühikese ajaga. Seda seetõttu, et see oli reaalselt massidele huvitav ja sinna oli põhjust aina tagasi minna. See hakkas kohe ka digiturundust mõjutama. Kui mõni Metaverse jõuab kord massideni, siis see kindlasti hakkab ka turundust tugevalt mõjutama. Digiturundajal tasub praegu olla uudishimulik ja teemat uurida. Metaverse’i asemel soovitaks uurida, kuidas TikToki ära kasutada, sest näen, et paljudel on jätkuvalt väärarvamus, et see on ainult lastele. Tuleviku peale mõeldes ei tasu olevikku ära unustada.
Millega peaksid digiturundajad arvestama Google Analytics 4 tulekuga? Kuidas selleks peaks valmistuma juba täna?
GA4 tulekuks pidi valmis olema juba kevadel. Hetkel oleks viimane aeg oma GA4 jooksma panna ning seal ka event’id ära seadistada. Kui seda pole tehtud, siis järgmisel aastal enam aastast aastasse tulemuste võrdlust teha ei saa. Ametlikult lakkab vana GA töötamast 2023. aasta juulist, kuid ilmselt seda tähtaega pikendatakse. Vana GA tasuks kindlasti veel kasutusele jätta, sest GA4 veel areneb ja ma pole näinud kedagi, kes sellest kohe esimese hooga vaimustuses oleks. Soovitan sinna aeg-ajalt sisse vaadata ja vaikselt harjuma hakata, aga samal ajal ikkagi jätta endale võimalus minna vanast GA-st tuttavast kohast tulemusi uurima, siis on üleminek kindlasti valutum. Iga kasutuskorraga muutub see natuke selgemaks.
Millised digitööd on teile viimastest aastatest enim silma jäänud (seda nii Eestist kui välismaalt)?
Otsingureklaamide eripära on, et ega need väga silma ei jää. Silma jäävad suure eelarvega tööd, mis laia sihtrühma sihivad.
Monday.com ja etoro YouTube’i reklaamid tulevad esimesena meelde. Mõlemad on head näited, kus ühelt poolt ehitatakse brändi, kuid teiselt poolt toovad need mõlemad ka kohe müüki. Soovitan vaadata nende YouTube’i lehti ja sorteerida videod vaatamiste järgi. Kõige suuremate vaatamiste arvuga videod on tõenäoliselt reklaamid.
Aasta Digitegu 2022 selgub digiturunduse aastakonverentsil
Best Internet 2022, mis toimub juba
20.-21. septembril Tallinnas Eesti Filmimuuseumis.
Vaata konverentsi infot ja programmi SIIT. Osta soodushinnaga pilet juba täna SIIT. Soodushind kehtib veel vaid 12. septembrini.
Seotud lood
Tähtaeg 12. september 2022
Traditsiooniliselt korraldame ka sel aastal Aasta Digitegu konkurssi, mille võitjad ja Grand Prix kuulutatakse välja iga-aastasel digiturunduse konverentsil Best Internet, mis sel aastal toimub 20. ja 21. septembril Tallinnas Eesti Filmimuuseumis. Tööde esitamise tähtaeg konkursile on 12. september 2022.
Meta Advisory Groupi vanemkonsultandi ja tänavuse Aasta Digitegu žüriiliikme Karin Maandi sõnul on täna digiturunduses jätkuvalt üheks suurimaks väljakutseks kvaliteetsete lead’ide genereerimine.
Mediabrands Digitali juhi ja tänavuse Aasta Digitegu žüriiliikme Erki Heinsaare sõnul Metaverse'i tulek meid esialgu väga ei mõjuta. Lisaks rääkis ta, et Google Analytics 4 tulekuks peaks valmistuma juba eile ja tõi välja talle viimasel ajal enim silma jäänud digikampaaniad Eestist ja välismaalt.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.