Advokaat selgitab: kas originaalsus tagab autoriõiguse?
Tootedisaini kopeerijatega on pidanud vaidlusi pidama paljud ettevõtted. Hedman advokaadibüroo vandeadvokaat Toomas Seppel selgitab, millised on põhilised eeldused toodete kaitsmiseks autoriõigusega Euroopa Liidus.
Jalgratas Brompton (vasakul) ja jalgratas Chedech.
Foto: InfoCuria
Intellektuaalomandi valdkonnale spetsialiseerunud vandeadvokaat Toomas Seppel tõi hiljutisest praktikast välja kolm lahendit, kus kohus asus seisukohale, et toote autoriõiguste tekkimiseks piisab originaalsest teosest ja autori loomingulisest panusest.
Olgu toode ümbrise sees nii hea kui tahes, ent kui pakend selle ümber pole köitev, võib kaup potentsiaalsetele ostjatele ikkagi märkamatuks jääda. Kindel on see, et huvitav ja pilkupüüdev pakend tekitab emotsioone ning jääb paremini meelde ehk pakend pole ammu enam ”lihtsalt pakend”, vaid midagi palju enamat.