Möödunud nädalal jagati Patendiametis auhindu 2022. aasta parimate kaubamärkide omanikele. Tänavu esimest korda välja antava aasta kaubamärgi tiitli pälvis Lõuna-Eesti roheettevõte Villatoode OÜ kaubamärk MÄÄ. Eripreemiad oma lemmikutele panid välja ka Kaubandus-Tööstuskoda, Eesti Keele Instituut ja Patendivolinike Koda. Algatuse eesmärk on innustada ettevõtjaid oma kaubamärke aktiivsemalt kaitsma.
- Pildil Patendiameti peadirektor Margus Viher ja Villatoode OÜ asutaja Sander Veskimeister.
Igal aastal registreeritakse Patendiametis sadu kaubamärke. Siiski on kaubamärkide kaitsmise aktiivsus Eesti ettevõtjate seas viimasel ajal languses. Selle üks põhjus on muutunud majanduskliima, kuid ka ettevõtjate vähene teadlikkus vajadusest kaitsta oma intellektuaalomandit, nagu selgub Patendiameti hiljutisest uuringust. Et teadlikkust suurendada ja tunnustada neid, kes oma kaubamärgi kaitsesse panustavad, annab Patendiamet tänavu esimest korda välja aasta kaubamärgi tiitli. „Enda õiguste kaitseta jätmine muudab ettevõtte turul kaubamärgi väärkasutuse suhtes haavatavaks, seetõttu tahame innustada kõiki oma kaubamärke kaitsma. Aasta kaubamärgi valimine on hea võimalus sellele teemale avalikkuse tähelepanu tõmmata,“ rõhutab Patendiameti peadirektor Margus Viher.
Seotud lood
Patendiamet jätkab kuu parima kaubamärgi kampaania ja inspireerivate kaubamärgilugude vahendamist ka alanud aastal. Esimest korda valis Patendiamet kuu parimaks võõrkeelse kaubamärgi.
Kaubamärk on tähis, mida kasutatakse ettevõtjate toodete ja teenuste eristamiseks. Seetõttu ei tohi eri ettevõtjate sarnaste toodete-teenuste tähistamiseks kasutatavad kaubamärgid olla sarnased. Ehkki see tõde tundub enesestmõistetav, on selle tagamine praktikas mõnikord keeruline ja kaubamärkide vahel tekib sarnasuse konflikt. Kuid millisel juhul üldse saab öelda, et kaks kaubamärki on omavahel sarnased ja kuidas sellist olukorda vältida, selgitab Tööstusomandi apellatsioonikomisjoni esimees Tanel Kalmet.
Kas on tõsi, et kui räägime „boltimisest”, mõtleme selle all mistahes sõidujagamisteenust? Või kas „tinderdamine” seostub internetis tutvumisega üldiselt? On see nii või mitte, igatahes peavad populaarseid tooteid-teenuseid pakkuvad, suure turuosaga ettevõtted olema valvel, et nende kaubamärgid ei muutuks tavakeele sõnadeks, mille kaubanduslikku päritolu enam keegi ei mäleta.
Jaak Joala monumendi saaga on meedias juba nädalaid kirgi kütnud ning otsapidi on sellesse haaratud ka Patendiamet – kaubamärki "JAAK JOALA" puudutava poleemika tõttu, kirjutab kaubamärgiosakonna vanemekspert Mari-Epp Tirkkonen.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.