• 22.03.23, 10:28

Äripäev sulgeb reklaamiosakonna ukse ning avab turunduslahenduste osakonna

Prindi hääbumisega on läbi saamas pikk ja oluline reklaamimüügi ajajärk. Väärtused on muutunud ja ka Äripäeva kliendid on muutunud ning nii ei soovita müüa enam lihtsalt reklaampindu, vaid pakkuda klientidele hoopis lahendusi. Uus Äripäeva turunduslahenduste osakonna juht Jana Tõkman räägib lähemalt.
Äripäeva turunduslahenduste osakonna juht Jana Tõkman
  • Äripäeva turunduslahenduste osakonna juht Jana Tõkman
Jana Tõkman sõnas, et pakuvad klientidele terviklikke mitmeid kanaleid kombineerivaid turunduslahendusi ja strateegiaid ning soodsamaid lahendusi väiksematele klientidele, mitte ei aita teha pelgalt reklaami, ning seetõttu tekkis vajadus kaotada ära ajale jalgu jäänud osakonna nimetus ja asendada see praegustele väärtusele ja eesmärkidele vastavaga.
Tõkman selgitas lähemalt, et kaks aastat tagasi alustasid nad reklaamiosakonna tugiüksusena agentuuri teenuste pakkumisega reklaamiklientidele. "Kuna paljud meie kliendid usaldasid Äripäeva ja tahtsid mugavalt kõiki teenuseid ühest kohast saada, siis hakkasime pakkuma erinevaid lisateenuseid nagu Facebooki, Google’i ja LinkedIni reklaamide haldamine, aga samal ajal aitasime klientidel ka meie enda teenustest palju paremaid tulemusi välja pigistada läbi tervikliku strateegia loomise, turundusplaani haldamise ja põhjaliku tulemuste analüüsi," avas ta ja lisas, et nägid, et Äripäeva enda kanalite B2B sihtrühmadele ja premium-klientidele suunatud kampaaniad ja klientidele rohkem nõu ja soovituste andmine, mida teha võiks, toimivad palju paremini, kui see, et klient pöördub ise lihtsalt “reklaampinna” sooviga Äripäeva poole. "Me ise tunneme oma kanaleid läbi ja lõhki ja seetõttu aitasime klientidel oma turunduseelarveid targemalt planeerida, mõelda läbi kampaaniate sisu, paremaid pealkirju jne ja kliendid nägid järjest paremaid tulemusi," ütles ta.
Me ei tahtnud olla ainult agentuur, kuna tahame, et ka väiksemad kliendid või üksikuid kampaaniaid läbi viivad kliendid tunneksid, et on meie juurde teretulnud.
Jana Tõkman
Kuna agentuuri teenuste maht kasvas Tõkmani sõnul nii suureks, siis tunti, et kogu osakond vajaks mõtteviisi muudatust. Ta selgitas, et neil polnud mõtet hoida eraldi agentuuri kliente ja reklaamikliente, vaid tahtsid, et kõik, kes Äripäeva poole pöörduvad, saaksid head tulemused. Siit tekkiski idee kahe osakonna vahel suurema sünergia loomiseks ja ühinemiseks ning üksuse ümbernimetamine turunduslahenduste osakonnaks tundus väärtustele ja ideedele kõige paremini vastavat.
"Me ei tahtnud olla ainult agentuur, kuna tahame, et ka väiksemad kliendid või üksikuid kampaaniaid läbi viivad kliendid tunneksid, et on meie juurde teretulnud," selgitas Tõkman ja lisas, et turunduslahenduste osakond on valmis koostööd tegema kõigiga - nii suurte ettevõtetega, kellel juba on agentuurid ja kes tahavad vaid mingit kampaania lõiku teha, aga samas ollakse valmis olema ka kliendi ainus turundustegevuste partner, kes loob strateegia, haldab kõikide kanalite kampaaniaid, annab nõu ja mõtleb kaasa.
Turunduslahenduste osakonna roll pakkuda kliendile terviklahendusi kõikide kanalite üleselt ja oma kogemuste najal aidata oskuslikult kombineerida nii digilahendusi väljaspool Äripäeva kui ka endiselt Äripäeva enda võimalusi.
Jana Tõkman
Vaatamata sellele, et digiteenuste osakaal on kasvanud väga suureks, on Tõkmani sõnul turunduslahenduste osakonna roll pakkuda kliendile terviklahendusi kõikide kanalite üleselt ja oma kogemuste najal aidata oskuslikult kombineerida nii digilahendusi väljaspool Äripäeva kui ka endiselt Äripäeva enda võimalusi - sisuturundust, raadiot, printreklaami, üritusi jne. "Kasutame neid kanaleid, millesse kliendi seatud eesmärkidest lähtuvalt kõige rohkem usume ja ei ole seejuures ainult Äripäeva kanalite suunas kaldu, kui näeme, et kuskilt mujalt saab paremaid tulemusi," märkis Tõkman, nentides, et küll aga on B2B turunduses sageli just Äripäeva kanalite võimalused need, mis aitavad kõige paremini kliendini jõuda.
"Äripäeva kliendid on Eesti suurimad otsustajad, aga see ei tähenda ainult tippjuhte - meie väljaanded ja tooted on suunatud ka osakonnajuhtidele, tippspetsialistidele jne, seetõttu aitame ettevõtetega suhelda väga mitmel tasandil," sõnas Tõkman ja lisas, et nende suurimaks tugevuseks ongi Äripäeva sihtrühmad, tänu millele aidatakse jõuda niššideni, kuhu teiste kanalite kaudu ei jõua. Ta märkis, et Äripäeva lugeja on ka keskmisest kõrgema sissetulekuga B2C klient, seetõttu aidatud edukalt läbi viia ka mitmeid B2C suunalisi kampaaniaid, kus eesmärgiks on tabada jõukamat klienti.
"Ehk siis ükski senine reklaamivõimalus kadunud ei ole, kõik on endiselt olemas, lihtsalt klientidel on võimalik meie abi senisest rohkem ära kasutada," ütles Tõkman kokkuvõtteks ja lisas, et teevad aktiivselt tööd ka sellega, et oma teenuste valikut arendada, kuulata, mida kliendid ootavad, ja püüavad püsida nende ootustega kaasas või isegi veidi eespool.
Uus turunduslahenduste osakonna juht Jana Tõkman on viimased kaks aastat vedanud agentuuri teenuste arendamist Äripäevas. Senine reklaamidirektor Priit Jõgi jätkab Äripäeva partnersuhete juhina. Küsimuste korral võib julgelt Jana Tõkmaniga ühendust võtta [email protected].

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele