• 12.06.23, 13:09

Eksperdid: Google Analytics 4-le üleminekul on turundajatel kolm võimalust

iProspect Eesti juht Roger Puks ja advokaadibüroo NJORD vandeadvokaat Tea Kookmaa avavad, kuidas mõjutab GDPR ehk isikuandmete kaitse üldmäärus Google Analytics 4-le üleminekut, mida tuleks ettevõtetel enda ja isikuandmete kaitsmisel silmas pidada ning millised on turundajate väljavaated kolmandate osapoolte küpsiste kadumisel.
iProspect Eesti juht Roger Puks ja advokaadibüroo NJORD vandeadvokaat Tea Kookmaa.
  • iProspect Eesti juht Roger Puks ja advokaadibüroo NJORD vandeadvokaat Tea Kookmaa.
Küsimusele, kuidas erineb GA4 varasematest versioonidest, vastas Roger Puks, et kontseptuaalselt rääkides on see nii hea kui halb tööriist. Ta märkis, et sellel on täiesti teistsugune andmemudel, tuginedes rohkem andmetel, mille kasutajad ise on andnud. „GA4 proovib juba ette näha olukorda, kus ta peab sõltuma nõusolekutest koosneva maailmaga,“ sõnas ta ja tõi välja, et kuna ettevõtetel tekivad andmetesse tohutud augud, sest on suur hulk kasutajaid, kes ei taha või ei viitsi nõusolekut anda, ei saa teoreetiliselt neid kasutajaid ka track’ida. Puks sõnas, et GA4 sisse on integreeritud masinõpe, mis võimaldab GA4 siduda consent management platvormiga, mida veebilehel kasutatakse. See tähendab tema sõnul seda, et sisuliselt saadab ettevõte GA-le info edasi, kas kasutaja andis nõusoleku track’imiseks või mitte.

Seotud lood

Saated
  • 09.06.23, 14:00
Digiturundaja: GA4 muudab analüütikat väga palju, aga mulle meeldib
Alates 1. juulist lõpetab praegune Google Analytics töö ning asemele tuleb uus GA4. Mis see on ning mida see muudatus turundajatele ja ettevõtetele tähendab?
Uudised
  • 03.08.22, 13:23
UTM parameetrite kasutamine ja Google Analytics 4
Mõõtmine on üks tähtsamaid tegevusi, et digiturundust edukalt teha. Ja edukalt tegemine tähendab seda, et meil on korrektsed andmed üle kõikide tegevuste - alles siis saame targalt tehtut analüüsida, et teha vajalikke muudatusi ja ülevaateid, mis peegeldavad reaalsust, ja selle kõige pealt planeerida paremini tuleviku kampaaniaid, kirjutab Andrus Kiisküla.
Uudised
  • 12.04.22, 14:55
Google Analytics 3 lõpetab 1. juulil 2023 tegevuse. Mida see tähendab ettevõtetele ja turundajatele?
Alates 1. juulist 2023 lõpetab Universal Analytics (GA3) oma tegevuse. See tähendab, et sellest kuupäevast alates GA3 veebilehtede statistikat ei kuva. Edaspidiseks veebilehe statistika kogumiseks tuleb üle kolida Google Analytics 4 (GA4) lahendusele. Taavi Altpuu Moliveryst räägib, mida see kaasa toob ning jagab soovitusi.
Saated
  • 18.03.22, 14:00
KUULA: Kuidas Google Analytics 4 enda jaoks tööle panna?
"Digiturunduse praktikumi" saates on külas Lavii turundusstrateeg Henri Palmar, kellega tuleb juttu Google Analytics 4, Tag Managerist, Data Studiost ning sellest, kuidas need enda jaoks tööle panna.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele