Ainus viis, mis tagaks õiglased mängureeglid pikaks ajaks, on koosregulatsioon, mitte rangemad piirangud reklaamiseaduses, rääkis Turundajate Liidu juhatuse liige Joel Volkov konverentsil „Riski piiril“.

- loovagentuuri Tank loovjuht ja TULI juhatuse liige Joel Volkov ja Powerhouse kommunikatsioonibüroo juht Janek Mäggi Foto: Edmond Mäll
Volkov selgitas, et reklaam ei ole asi iseenesest. „Üldiselt on levinud kokkulepe, et mingid asjad on ohtlikumad kui teised ning neid ei tohiks kergelt kättesaadav olla. Reklaamiseadus on koht selle kokkuleppe peal. Kui on hea kaup, siis hea meelega kuulutatakse seda ning reklaamiseadus tõlgib selle ühiskondliku kokkulepe reklaamikihti. Reklaam ei ole sõltumatu osa sellest, vaid on olemas ka veel kättesaadavuse kiht, sotsiaalsed kihid jne.“ Volkov jätkas, et reklaam ja turundamine on lahutamatu osa majandustegevusest, mistõttu tuleb reguleerimistuhinas alati kaaluda esmalt majanduslikke mõjusid ja alles seejärel kõiki muud. „Igasugune ettevõtete sõnavabaduse piiramine peab olema tõendatult relevantne vajadus, mitte poliitiline mäng.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Seekordses "Eetris on turundusuudised" saates on fookuses reklaamiseadus ning selle mõju turundusele.
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium saatis avalikule arutelule reklaamiseaduse väljatöötamiskavatuse (VTK), milles tehakse ettepanekuid reklaaminõuete kaasajastamiseks, praktikas ilmnenud kitsaskohtade lahendamiseks ja järelevalve tõhustamiseks, et kaitsta paremini tarbijate õigusi.
Kandideerimise tähtaeg: 04.04.2025