Ainus viis, mis tagaks õiglased mängureeglid pikaks ajaks, on koosregulatsioon, mitte rangemad piirangud reklaamiseaduses, rääkis Turundajate Liidu juhatuse liige Joel Volkov konverentsil „Riski piiril“.
- loovagentuuri Tank loovjuht ja TULI juhatuse liige Joel Volkov ja Powerhouse kommunikatsioonibüroo juht Janek Mäggi Foto: Edmond Mäll
Volkov selgitas, et reklaam ei ole asi iseenesest. „Üldiselt on levinud kokkulepe, et mingid asjad on ohtlikumad kui teised ning neid ei tohiks kergelt kättesaadav olla. Reklaamiseadus on koht selle kokkuleppe peal. Kui on hea kaup, siis hea meelega kuulutatakse seda ning reklaamiseadus tõlgib selle ühiskondliku kokkulepe reklaamikihti. Reklaam ei ole sõltumatu osa sellest, vaid on olemas ka veel kättesaadavuse kiht, sotsiaalsed kihid jne.“ Volkov jätkas, et reklaam ja turundamine on lahutamatu osa majandustegevusest, mistõttu tuleb reguleerimistuhinas alati kaaluda esmalt majanduslikke mõjusid ja alles seejärel kõiki muud. „Igasugune ettevõtete sõnavabaduse piiramine peab olema tõendatult relevantne vajadus, mitte poliitiline mäng.“
Seotud lood
Seekordses "Eetris on turundusuudised" saates on fookuses reklaamiseadus ning selle mõju turundusele.
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium saatis avalikule arutelule reklaamiseaduse väljatöötamiskavatuse (VTK), milles tehakse ettepanekuid reklaaminõuete kaasajastamiseks, praktikas ilmnenud kitsaskohtade lahendamiseks ja järelevalve tõhustamiseks, et kaitsta paremini tarbijate õigusi.
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.