Google lükkab küpsiste kaotamise kolmandat korda edasi
Google lükkab kolmandate osapoolte küpsiste kaotamise Chrome’i brauseris juba kolmandat korda edasi, kuna reklaamitööstus ja valitsusasutused on Google'i küpsiste asendamise tehnoloogiat teravalt kritiseerinud, kirjutab Adweek.
Aasta 2025 on uus ja ühtlasi kolmas tähtaeg, mille Google on küpsiste ärakaotamiseks välja öelnud pärast seda, kui ta lubas need 2020. aastal järk-järgult kaotada. Järgmisel aastal lükkas ta kuupäeva 2023. aastasse ja seejärel 2024. aastasse.
Andmekaitse Inspektsiooni menetlusvaldkonna juht Liisa Ojangu sõnul on üks levinumaid vigu, mida andmete korjamisel tehakse, et kogutakse igaks juhuks hästi palju andmeid. Ta rõhutas, et andmete kogumise ja kasutamise eesmärk peab olema väga põhjalikult määratletud.
Selle aasta 6. märtsist rakendub Google’i Consent Mode’i uuendus, mis Mediabrands Digitali performance’i tiimi juhi Karl Lilienbergi sõnul on digiturundajatele oluline muudatus - kellele peavalu, kellele võimalus.
iProspect Eesti juht Roger Puks ja advokaadibüroo NJORD vandeadvokaat Tea Kookmaa avavad, kuidas mõjutab GDPR ehk isikuandmete kaitse üldmäärus Google Analytics 4-le üleminekut, mida tuleks ettevõtetel enda ja isikuandmete kaitsmisel silmas pidada ning millised on turundajate väljavaated kolmandate osapoolte küpsiste kadumisel.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.