Alates 3. septembrist saavad end Twitteris reklaamida ka Eesti ettevõtted. Ametlik teenuse nimi on Twitter Ads ja sellega saab tuua esile oma säutse, suurendada liiklust veebilehele, kasvatada äppide allalaadimisi või oma konto jälgijate hulka rohkem kui 200 riigis, sh Eestis.
2015. aasta teises kvartalis oli Twitteri kasutajate arv maailmas üle 304 miljoni aktiivse kasutaja kuus, mis pole küll võrreldav Facebookiga, kuid katab siiski teatud elustiiliga sihtgrupid. Suur osa kasutajaid on sotsiaalselt aktiivsed noored ja keskealised inimesed, kes jälgivad tuntud staare ja teisi ühiskonnas populaarseid inimesi.
Suur osa ettevõtetest maailmas omab Twitteri kontot ja kasutab seda kui üht turunduskanalit. Tegemist on kanaliga, mis sobib nii B2B, B2C kui ka C2C sihtimiseks.
Kas Twitter Ads sobib ka Eesti ettevõtetele?
Sobib, kuid ainult osaliselt. Kahjuks ei toeta Twitter Ads eesti keelt, mis tähendab, et
- Reklaamija kasutajakonto säutsud peaksid olema valdavalt- toetatud keeltes (mida on hetkel kokku 15);
- Reklaamtekstid saavad olla vaid- toetatud keeles.
Toetatud keeli saad vaadata
SIIT (voldik tiitliga "Supported Languages"). Seetõttu ei paku Twitter Ads kohalikele väike-ettevõtetele turunduskanalina suurt väärtust. Sama ei saa aga öelda rahvusvahelise haardega ettevõtete kohta (enamasti Euroopa ja USA turule pürgijad).
Keeletoe puudumine on meie turu seisukohalt Twitteri suurim viga, kuid tundub, et nad on sellest aru saanud, sest pakuvad kasutajatele võimalust aidata Twitterit tõlkida. Praegu jääb vaid oodata, kuni keegi võtab ette ja tõlgib Twitteri kasutajakeskkonna eesti keelde.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.