Blogija või mistahes muus sotsiaalmeediakanalis tegutsev inimene on kasulik igale ettevõttele, kes tahab pildis olla – olgu sooviks siis bränding, info levitamine, uute toodete tutvustamine või täiesti uue sisu loomine.
Just sisu loomine on viimasel ajal firmade komistuskiviks. Teatakse, et seda on vaja, kuid tihti ei osata seda luua või pole selleks piisavalt ressurssi. Aegade algusest on räägitud, et olemaks olemas, pead sa olema Google'i esimesel lehel, ja selleks, et olla Google'i esimesel lehel, on vaja sisu. Head sisu. Palju sisu. Harivat sisu. Põnevat ja kõnetavat sisu. Aga kuna tööd on niigi palju, pole kellelgi tekstiloomiseks aega. Tihti ei ole paljudel ka piisavalt finantsvahendeid agentuuri palkamiseks, et saada head, tabavat ja teemakohast sisu, mida Google armastaks. Kuluefektiivsem lahendus on kindlasti blogija, kes teeb sulle n-ö kaks ühes – enda kanalis reklaami ja toodab ka sisu. Pikk samm on veel muidugi minna, et ettevõtted saaksid selle kasulikkusest aru.
Järgnevalt toon välja viis põhjust, miks tasub blogijaga koostööd teha.
1. Blogija lehe traffic võib olla isegi kümme korda parem kui sinu kodulehel, kuid sõltub ka sellest, kellega sa koostööd teed.
2. Blogijad suunavad oma lugejad sinu lehele, mis tekitab sinna traffic'u, mida Google armastab. Mida rohkem liiklust, seda parem Google'i jaoks.
3. Ühest blogipostitusest saab ettevõte teha vähemalt viis või enam postitust enda kanalitesse. Ei pea vaid jagama üks kord „blogija x arvab meist nii“, vaid saab hakkida postituse lõikude kaupa enda sisuks.
4. Blogija loodud sisu saab edukalt trükimeedias avaldada – tekst on juba loodud, sinu asi on see laiali saata. Ehk siis tegelikult saab ühest tellitud postitusest veel rohkem sisu. Mida aeg edasi, seda enam suuname ja julgustame ettevõtteid seda sammu astuma – saada meie postitust edasi ajakirjadele ja uudisteportaalidele, kasuta julgelt meie tehtud pilte teistes kanalites. Meie koostöö hind sisaldab ka materjali kasutusõigust, mitte ainult reklaami
marimell.eu kanalites.
- Pere- ja elustiiliblogi marimell.eu loojad Meelis Tomson ja Mari-Leen Albers koos poja Hedoniga.
5. Sisuloojad toodavad alati pilte, küsi kogu materjal endale. Kui sisulooja kasutab oma postitus(t)es vaid mõnda illustreerivat pilti, siis teeb ta neid kindlasti rohkem ja sina saad seeläbi luua mitu erinevat postitust. Tihti teevad sisuloojad kordades lahedamaid ja „kõnetavamaid“ pilte, kui ettevõte oleks algselt oodanud.
Meie isiklikult saadame alati oma koostööde puhul kõik tehtud pildid ehk n-ö musta materjali ka ettevõttele, sest neil on sedasi kergem enda postitusi luua ja kindlasti uudisvoogu vaheldust tuua. Ma ei pea silmas täitsa musta materjali, vaid alles jäänud materjali mustast materjalist, millest ise valime postitusse sobivad pildid. Pildid on erinevad sinu tavapärasest sisust, neil on hoopis teine „mekk“. Iial ei tea, milline on see pilt, mis sinu uut klienti kõnetada võiks.
Plussiks on kindlasti ka see, et eristame tehtud pildid kanalite kaupa:
• blogipildid – pigem laiupidi, kaugelt, lähedalt, fookus ees, fookus taga, sekka natuke kunstilisemaid võtteid;
• Instagrami pildid – mõtleme alati, mis sobiks feed'i, mis pigem story'sse, mis meie kontole @marimell.eu, mis hoopis meie lapse kontole @hedonadventures;
• Facebooki jaoks me eraldi eriti ei pildista, aga pilte vaadates tabame end tihti mõttelt, et näe, see sobiks feissi paremini kui sinna või tänna.
Meie julgustame kindlasti inimesi proovima blogijate kui sisuloojatega koostööd tegema. Sedasi hoiad kindlasti kokku aega ning see on tihti isegi väärtuslikum kui südamete sadu sinu kontol.
Avalda oma järgmine reklaampostitus marimelli pereblogis:
[email protected]Tutvu varasemate koostööpostitustega:
https://marimell.eu/tag/koostoo/Seotud lood
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.