Digimeedia agentuur Mediabrands Digital avab Dublinis tütarettevõtte, mis asub vaid mõnesaja meetri kaugusel Facebookist ja Google’ist.
- Magda Wynne ja Erki Heinsaar
Mediabrands Digital (edaspidi MBD) on Eesti kapitalil põhinev ettevõte, kus töötab 45 inimest ja millel on üle 300 kliendi. Ettevõtte käive oli 2018. aastal enam kui 7 miljonit eurot. MBD on Facebooki partneragentuur, Google Premier Partner ja Adform Certified Partner.
Uue agentuuri fookus on rahvusvahelise reisisektori klientidele tehniliste turunduslahenduste pakkumine. Tütarettevõtet asub juhtima Magda Wynne, kes varasemalt töötas Facebookis klienditeeninduse juhina. Wynne selgitas, mis motiveeris teda ettevõttega liituma: „Facebookis töötades puutusin Mediabrands Digitaliga palju kokku ja nende suhtumine ning tugevad tehnilised teadmised avaldasid väga muljet.”
MBD tegevjuht Erki Heinsaar sõnas, et välisturule sisenemise otsus on tingitud Eesti turu väiksusest – see on liiga väike, et samas tempos edasi kasvada. Tehnoloogia ja innovatsiooni osakonnad plaanitakse Eestisse jätta, ent müük ning võib-olla ka strateegia, loovlahendused, tootearendus ja tootejuhtimine Iirimaale viia. Iirimaa kasuks otsustati Heinsaare sõnul seetõttu, et seal asuvad oluliste platvormide (Google, Facebook, Twitter, Pinterest) Euroopa peakontorid.
Ta lisas, et rahvusvaheline fookus võimaldab teha koostööd suurte välisklientidega, mis omakorda annab nende meeskonnale hea teadmiste- ja kogemustepagasi, mille abil Eesti turg kiiremini areneda saab. “Teeme Google’i ja Facebookiga tootearenduse osas tihedalt koostööd. Saame esimestena mõningaid nende tarkvarade beetaversioone testida ja seejärel tagasisidet anda, kuidas nad oma tooteid paremaks saaksid muuta,” selgitas Heinsaar suurte tehnoloogiaettevõtete lähedal asumise positiivset külge.
Wynne ja Heinsaar olid ühel meelel, et Iirimaa ja Eesti on sarnased, sest mõlemas riigis on ettevõtte asutamine lihtne, ärikeskkond hea, inimesed ettevõtliku mõtteviisiga ja investeerivad meeleldi tehnoloogiasse.
Turismisektor vajab tugevaid digipartnereid
Loodav agentuur keskendub esialgu rahvusvahelisele reisisektorile. “airBalticu ja teiste reisisektori klientidega saavutatud edu põhjal leidsime, et just see peaks olema Iirimaale loodava agentuuri fookus,” kommenteeris Wynne.
MBD eesmärk on oma klientide turundustegevusi digilahenduste abil efektiivsemaks muuta ja seeläbi nende müüki kasvatada. Wynne sõnul on turismisektoris vajadus tehnoloogiliselt tugevate digipartnerite järele. Ta selgitas, et antud valdkonnas on kliendid tehnoloogiliselt väga heal tasemel ja neil on olemas korralik majasisene ressurss, aga reisiagentuuride ja lennufirmade rohkuse ning reiside odavnemise tõttu tuleb inimeste tähelepanu saamiseks tehnoloogiat väga spetsiifiliselt kasutada.
Heinsaar lisas, et see ei tähenda mitte turundamist kindlale sihtrühmale, vaid personaliseeritud sõnumeid – ja selle jaoks on vaja automatiseeritud lahendusi. Heinsaare sõnul saab nende tehnilisi lahendusi rakendada ka kõikides teistes sektorites. MBD poolt pakutav hõlmab nii meediakanalite valikut, turunduse automatiseerimist kui ka silmapaistvaid loovlahendusi, kuid lõplik lahendus pannakse paika konkreetse kliendi olukorda ja vajadusi silmas pidades.
Agentuur toetab majasisest meeskonda
Peamiseks konkurendiks pidas Wynne kliente, kellel on olemas tugev majasisene turundustiim.
Heinsaar lisas, et ehkki suuremal osal rahvusvahelistest klientidest on olemas majasisesed tiimid, vajatakse endiselt strateegilist, tehnilist ja rakenduslikku tuge. “Oma töötajad tunnevad ettevõtet paremini, kuid agentuur vaatab asja laiemalt ja nii-öelda kõrvalseisja pilguga,” selgitas Heinsaar, miks üks ei välista teist.
Heinsaar pidas parimaks kombineeritud mudelit, kus osad asjad tehakse majasiseselt ning osad asjad agentuuri poolt. Rollide jaotus tagab tema sõnul selle, et igaüks saab teha just seda, mis tal kõige paremini õnnestub – mõnda asja teeb agentuur kliendist paremini ja sama kehtib vastupidi. MBD kasutab taolist kombineeritud mudelit ka airBalticuga.
Väärib mainimist, et möödunud aastal aitas MBD kasvatada airBalticu online-müüki, kasutades selleks ühena esimestest Facebooki uusi lahendusi Flight Ads ja Facebook Attribution. Kampaania oli niivõrd edukas, et selle tõstis positiivse näitena esile Facebook ise ja lisaks võitis MBD selle eest Aasta Digitegu 2018 konkursil Facebooki reklaami kategooria auhinna.
Seotud lood
Digitegu Facebooki reklaami kategooria võitja airBalticu kampaania eesmärk oli saada aru, kuidas kasutajad erinevate ekraanide vahel liiguvad, sellest infost lähtuvalt neile kõige asjakohasemaid pakkumisi edastada ning läbi selle piletimüüki tõsta. Selleks kasutati Facebooki uusimaid lahendusi nagu Dynamic Ads for Travel ja Facebook Attribution.
Sel nädalal avaldas Facebook Baltikumi esimese eduloo, mis kajastab airBalticu tulemuste kasvatamist läbi uuenduslike reklaamivõimaluste. See on suur kompliment ka kogu Eesti digimaastikule.
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.