Teeme kohe selgeks, et kui keegi tuleb väitma, et digiajastu on uus, üllatusi täis ning avastamata valdkond, siis ajab ta sulle jama. Digiajastu pole enam ammu mingis ebamäärases inkubatsioonifaasis, vaid elab oma täisväärtuslikku elu ja astub meiega sama sammu.
Mobiilne tehnoloogia hoiab meie igapäeva- ja tööelu oma kindlas haardes ja meil polegi midagi lihtsamat, kui selle pakutavad võimalused enda kasuks tööle panna.
Mulle kui kinnisvaramaaklerile on nii e-post kui ka mobiiltehnoloogia võrdselt elulise tähtsusega, sest tänu neile kahele pole inimkond veel kunagi olnud nii hästi ühendatud, kui praegu – püsivalt võrku ühendatud mobiilseadmed on kõigil, nagu ka ligipääs oma e-kirjadele ning seda igal ajahetkel ja igas maailma punktis.
Kas sina tead, kui palju on e-posti kasutajaid terves maailmas? Rohkem kui sa arvasid! Radicati Group uuringu kohaselt oli 2018. aastal maailmas 3,8 miljardit e-posti kasutajat. Ja kui asjad samas tempos edasi arenevad, siis 2022. aasta lõpuks on see arv umbes 4,2 miljardit.
Kuidas see kinnisvaraäriga seondub, küsid sa nüüd - sinu jaoks tähendab see seda, et kosmiline hulk inimesi on sillutanud ära tee, mida mööda sul on võimalik saata korralikult vormistatud, täpselt sihitatud ja huvipakkuvat infot, mis loob head eeldused ka kinnisvara müümiseks.
Me juba teame, et meiliturundusel on tohutult plusse – see on ideaalne viis kliendisuhete loomiseks, hoidmiseks ja arendamiseks ning aitab sind su sihtrühmale pidevalt meelde tuletada. Meiliturundus aitab jõuda inimesteni väga personaalsel viisil ja see on sageli isegi tõhusam viis klientide kaasamiseks kui sotsiaalmeedia.
Aga aitab sissejuhatusest. Järgnevad meiliturunduse võimalused on kinnisvaraäris järele proovitud ja nende positiivne mõju igati tõestatud.
1. Ära alahinda seda, mida on näha juba enne kirja avamist
Tööalaste e-kirjade ettevalmistamisel on inimestel tihti kalduvus alahinnata kõike seda, mida nähakse veel enne kirja peal klikkimist või selle avamist. See on suur viga. Meiliturunduses loeb just esmamulje ja seda ka pisimate detailide puhul. Nii et...
• Mõtle hoolikalt läbi oma kirja teemarida (subject line) ja eeltekst (preheader text).
• Kujuta hetkeks ette, et sa pole mitte kirja saatja, vaid saaja. Milline osa kirjast pakuks sulle endale enim huvi? Milline eeltekst ja teemarida tekitaks kindla soovi see kiri avada ja edasi lugeda?
• Ära unusta meililistide segmenteerimist. Teemarida, mis tekitab osades saajates elevust, võib teistele hoopis tuska teha. Nii et ära palun saada “välkpakkumine - enneolematu hinnaga korterid XX piirkonnas” teemareaga kirju neile, kes on just korteri samasse piirkonda ostnud.
• Väldi ülepaisutatud klikimagneti stiilis teemaridu. Hoia asju lihtsana ning kasuta A/B teste, mis näitavad sulle selgelt ära, et milline teema töötab ja milline mitte.
2. Pilt müüb
Kinnisvaraäri on oma olemuselt väga visuaalne ärivaldkond. On inimesi, kes ostavad kinnisvara ainult fotode ja videomaterjali põhjal, ilma et oleks objekti oma silmaga kunagi näinud. Nii et oleks igati hea, kui sinu kirju avades näeks sihtrühm koheselt midagi visuaalselt atraktiivset, mis tekitaks huvi – olgu selleks siis fotogalerii või mõne kauni objekti videotutvustus.
Pea meeles, et kui lisad kirjadele foto- või videomaterjali, siis kontrolli, et kirja sisu ei muutuks liiga mahukaks, sest see võib hakata meili laadimise kiirust pidurdama ja seda sa ei taha. Smaily ja paljud teised uudiskirjade loomise platvormid annavad sulle õnneks varakult märku, kui kirja maht ülemäära suureks hakkab kasvama.
3. Parim strateegia on pikaajaline strateegia
Kuigi meiliturundus annab sulle võimaluse edastada oma klientidele infot ja pakkumisi väga kiiresti ja reaalajas, siis ei tohi unustada, et meiliturundus ei ole ainult müük, vaid üks osa sinu turundusstrateegiast. Meiliturundus peaks eelkõige aitama luua dialoogi sinu ja su sihtrühma vahel, näitama su oskusi, tehtud töid, müüdud objekte ning klientide tagasisidet. Meiliturundus peaks olema üks vahend paljudest, mille abil teha oma klientidest kogukond, kes saab sinult lisaks pakkumistele ka väärtuslikku ja praktilist infot.
Loomulikult on e-turundusel lühiajalisi ja koheseid eeliseid, nagu müük, kuid alati tasub arvestada ka pikaajalist strateegiat. Ära mõtle igast kirjast kui müügipakkumisest – lõbusta, hari ja informeeri oma kirjasaajaid.
4. Täpselt sihitud kirjad
Täpselt suunatud ja isikupärastatud kirjad on tänapäevases meiliturunduses ainuõige lähenemine. Liigita oma kirjasaajad näiteks selle põhjal, millises etapis nad oma ostuteekonnal on – kui nad alles mõtlevad ostule, siis anna neile infot finantseerimisvõimaluste kohta või too välja eri piirkondade häid omadusi. Ja ära unusta ka kliente, kes on juba tehingu teinud – täna neid ja anna neile mõista, et sinu poole võib ka tulevikus kõigi kinnisvarateemadega pöörduda.
Asukohapõhine segmenteerimine annab samuti palju eeliseid. Näiteks saad liigitada oma kirju eri piirkondade põhiselt, mis võimaldab sul kirjasaajatele näidata, et oled hästi kursis mitte ühes, vaid kõigis piirkondades toimuvaga.
Iga e-kirja saatmise järgselt kontrolli kirja toimivust. Jälgi linkidele tehtud klikke, avamisi ja tagasipõrkeid ning kasuta kogutud andmeid järgnevate kirjade optimeerimiseks. Kõik need mõõdikud annavad sulle väärtuslikku infot selle kohta, mis töötab ja mis mitte.
Corey Tyner on Phoenix Fast Sell Home Buyers kinnisvaraagentuuri omanik. Oma rohkem kui aastakümne pikkuse töökogemusega on ta üks Arizona edukamaid kinnisvarainvestoreid. Corey tööd on kajastatud väljaannetes, nagu Bigger Pockets, Real Estate Agent Magazine jpt.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.