• 26.11.19, 13:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti disainistuudio võitis rahvusvahelisel plakatikonkursil esikoha

Eesti disainerid Eva Unt ja Margus Tammik stuudiost Unt / Tammik võitsid Hispaanias 66 riigi osaleja seas Bodegas Terras Gauda veinimaja plakatibiennaali. Laureaadi tiitliga kaasnes kopsakas preemia 10 000 eurot ja võidukujundust hakkab veinimaja kasutama oma turundustöös.
Disainistuudio Unt / Tammik võidutöö, mida Bodegas Terra Gauda oma turunduses kasutama hakkab.
  • Disainistuudio Unt / Tammik võidutöö, mida Bodegas Terra Gauda oma turunduses kasutama hakkab.
14. korda toimunud biennaalil osales 1435 tööd 66-st riigist. Žürii liige Diego Areso, kes on väljaannete El País, Vanity Fair ja Mehhiko Vogue’i disainer, sõnas auhinda kätte andes, et see oli 14 aasta jooksul esimene kord, kui žürii otsus tuli nii ühehäälselt ja kiirelt. "Hindamispäeval saali sisse astudes oli võiduplakat paigutatud sissepääsu vastasseinale ja tööd märgates oli kohe selge, et see on esikoht.”
Disainistuudio Unt / Tammik disaineri Margus Tammiku sõnul oli nende võidutöö seemneks üks aastavanune, näpuga telefoni visandatud mõte. “Sel suvel mõtlesime Evaga idee lõpuni ja teatud mõttes see algne visand ka realiseerus. Lõpptulemus sündis paljuski katsetamise teel, kui me rullisime ja kleepisime paberiribasid ning otsisime õiget valguse ja kaamera rakurssi,” kirjeldas Tammik võidutöö valmimist.
Tammiku sõnul lisab antud konkursile põnevust selle kunstiline vabadus. “Lähteülesandeks on sisuliselt vaid teadmine, et tegu on veinitootmise ja -kultuuriga. Kui vaadata varasemate aastate võitjaid, siis need erinevad nii stiilis kui ka tehnikas. Näiteks eelmine võidutöö oli puhtalt arvutigraafikas ja mõnel aastal on olnud edukad hoopis fototööd. See näidab, et pole kindlat võiduretsepti ja see ongi innustav,” ütles Tammik.
Teise koha pälvis auhinnatud graafikakunstnik ja Moskva HSE kunsti- ja disainikooli professor Andrey Logvin Venemaalt. Kolmanda koha tiitliga tunnustati mainekat illustraatorit Bjorn Nelissenit Hollandist. Lisaks sai eripreemia disainer Remi Jeffrey-Coker USA-st.
Plakatibiennaali “Concurso Francisco Mantecón” korraldab Bodegas Terras Gauda veinimaja ja see toimub iga kahe aasta tagant. Tänavu jõudis finaali 40 tööd, mille autorid olid pärit Saksamaalt, Brasiiliast, Bulgaariast, Taanist, Slovakkiast, Hispaaniast, USA-st, Eestist, Prantsusmaalt, Indoneesiast, Itaaliast, Hollandist, Poolast, Venemaalt ja Šveitsist. Auhinnatseremoonia toimus Vigo linnas Galicia piirkonnas ja sündmusel osales piirkonna president Alberto Núñez Feijóo ning enam kui pooltuhat kultuuri-, poliitika-, äri- ja haridustegelast.
Vaata behind the scenes pilte disaini valmimisest:

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele