Kui oled asumas oma järgmist meilikampaaniat koostama, siis pööra kindlasti tähelepanu ka eeltekstile (preheader) ja eelvaatele (preview text) – nende ende kahe olulisusele pööratakse järjest enam tähelepanu ja selleks on ka väga hea põhjus, kirjutab Smaily turundusjuht Tanel Rand.
Häälassistentidel, nagu Siri, Alexa jt on olemas e-kirjade ettelugemise võimekus, mis puudutab ka eelteksti ja eelvaate tekste. Nii et praegu on parim aeg hakata neil ridadel asuvale infole senisest rohkem tähelepanu pöörama.
Eelvaatest ja eeltekstist lähemalt
Tihti räägitakse eelvaate tekstist ja eeltekstist, kui ühest ja samast asjast. Tegelikult see päris nii pole ja tegemist on ikkagi kirja erinevate osadega. Eelvaate tekst on see paar-kolm rida sisutekstist, mida sa näed saabunud kirjade teemaridade all. Eeltekst on aga tekstiosa, mis on sisestatud e-kirja koodi ja mis teatud mõttes kontrollib eelteksti.
Läks keeruliseks? Kohe toome mõned näited. E-kirja põhjal ehk template’is võib eeltekst paikneda päise peal. Samas võib see e-kirja kujunduses ka täitsa nähtamatu olla. Üks on aga kindel – eelvaate tekst on alati nähtaval.
Häid nippe optimeerimiseks
Kui oled nüüd enam-vähem aru saanud eelvaate ja eelteksti erinevusest, siis vaatame kuidas nende abil e-kirju optimeerida. Enamus süsteeme pakub automaatselt loodud eelvaate teksti ise välja. Isegi kui see satub olema asjakohane tekst, on sul endiselt palju võimalusi oma kirjade toimivuse kindlustamiseks – kasuta järgnevaid nippe, tee nendega paar testi ja optimeeri tekste vastavalt tulemustele.
• Teemarida tuleb appi
Mobiilseadmete puhul on teemarida ja eelvaade kaks peamist elementi, mis panevad kirjasaaja su kirju avama. Nii et teemarea ja eelvaate tekstid peaks omavahel harmoonias olema ja üksteist igal võimalusel täiendama. Seetõttu käsitletaksegi mobiilseadmetele omast teksti eelvaadet kui teemareale antud “õlekõrt” oma mõtte jätkamiseks.
Üks jäta kindlasti meelde – ära iialgi korda teemarea teksti eelvaate ridadel. Siit ka üks hoiatav näide sellest, kuidas eelvaate tekst ära rikutakse.
• Personaliseerimine
Kui sul on piinlikult puhas ja usaldusväärne andmebaas, võid ka eelvaate teksti omajagu personaliseerida. Aga ole sellega ettevaatlik. Personaalne tervitus, mis on samaaegselt nii teemareal kui ka eelvaatel võib kirjasaaja jaoks veidi liig olla.
• Emojid
Kui su soov teiste e-kirjade seast silma pista ja avamismäära suurendada on tõsine, siis võib lisada ka mõne emoji – pisipildi, mis paikneb teemareal koos tekstiga. Ja eriti just teemarea puhul tuleb meelde tuletada, et vähem emojisid on parem. Kui aga arvad, et need on nii vahvad vigurid ja neid võiks ikka hulgim olla, siis tasub alati paar testi teha, et ka oma kirjasaajate eelistused välja uurida. Siit jällegi üks positiivne näide, kuidas emoji on oskuslikult tekstiga integreeritud.
• Toeta oma tegevuskutset
Eelvaate tekstiread sobivad oma pikkuse poolest imehästi ka tegevuskutse (CTA) toetamiseks. Sa ei pea neile ridadele tingimata kirjutama “osta kohe”, kuid sa võid lisada intrigeerivaid küsimusi, nagu “Kuidas rohkem Instagrami jälgijaid saada?” või tuua välja suurepärase pakkumise lõpptähtaeg.
Eelvaate teksti pikkus
Kui teemarea teksti kuldreegliks on lühike ja lööv, siis täpselt sama kehtib ka eelvaatele. Nähtava teksti pikkus jääb tavaliselt 40 kuni 140 tähemärgi vahele – arvutiekraanil pigem rohkem, mobiilseadme ekraanil vähem.
Nii et just eelvaate teksti algus on kogu asja kõige tähtsam osa.
Litmus on loonud käepärase tabeli, mis näitab täpselt ära, millised meiliprogrammid eelvaadet toetavad ja kui palju tähemärke nad keskmiselt suudavad kuvada.
Ole loominguline ja mine vooluga kaasa
Proovi rakendada neid teadmisi kõigi väljasaadetud kirjade juures, kuid alati jälgi ka statistikat – igast saadetud kirjast on sul midagi uut õppida.
Ära jäta teste unarusse – testidest saadav tagasiside annab sulle äärmiselt hinnalist infot oma kirjasaajate kohta ja õpetab sind neid paremini kaasama.
Järgmisel korral teeme tutvust tegevuskutse ehk CTA-ga.
Seotud lood
Alustame uut postituste sarja, milles Smaily turundusjuht Tanel Rand räägib lähemalt toimiva uudiskirja anatoomiast ja hea uudiskirja DNA-st. Esimeses postituses tuleb juttu teemareast.
Kui eelmistes artiklites oli juttu teemaridadest ja eelvaate tekstidest, siis täna kirjutab Smaily turundusjuht Tanel Rand lähemalt CTA-st (call-to-action; kutse tegevusele; tegevuskutse).
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.