• 18.03.20, 11:25

Kriisi ajal eristu ja valmistu uueks tõusuks

“Olukord on sitt, aga see on meie tuleviku väetis,” ütles üks päris äge tüüp kunagi ammu. Nüüd on jälle. Nagu tol ajal, on ka nüüd võimalik vaadata täna toimuvat võimalusena eristuda ning valmistuda uueks tõusuks.
Nobel Digitali meeskonna sõnul on praegu hea aeg internetis reklaamimiseks, sest internetikasutus on suurenenud ja reklaamihinnad on langenud.
  • Nobel Digitali meeskonna sõnul on praegu hea aeg internetis reklaamimiseks, sest internetikasutus on suurenenud ja reklaamihinnad on langenud.
Kus inimesed on, kui nad karantiinis on? Jah – kodus, see tähendab internetis. Netikasutus on Itaalias tõusnud 20, 60 ja 300 protsenti. Oleneb, mida mõõta – uudistesaitide kasutamist, liiklusmahu tõusu, sotsiaalmeediakäitumist vmt. Järsk tõus on igatahes ilmne ja pole põhjust kahelda, et ka Eestis on sarnased tendentsid. Tarbija on internetis ja funnel'i lõpus paistab valgus. Järgnevalt mõningaid soovitusi ettevõtetele.
Loo, korrasta või täienda ettevõtte netiprofiile
Oluline on olla olemas seal, kust kliendid sind otsida võivad. Facebook (Messenger), Google'i otsing ja Maps, Instagram, Waze, Tripadvisor, Bing, Yandex, Foursquare vajavad kõik kohalolu. Mida rohkemates kohtades on sinu ettevõte esindatud, seda paremini oled leitav. Info peab muidugi olema ajakohane ja võimalikult rikkalik – sisaldama lisaks tekstile pilte, tootekirjeldusi (metadata) jne. Netikohalolu haldamise hõlbustamiseks on olemas erinevaid tööriistu, mis võimaldavad kõike ühest kohast teha – näiteks SyncMe.
Ole internetis nähtav
Internetikasutus on kriisi ajal erinevatel andmetel suurenenud umbes 70%. Samas on langenud ka paljud reklaamihinnad. Muidugi on märksõnakonkurents tõusnud näiteks tervishoiu- ja kojuveoteenuste sektoris, kuid tugevas enamuses on siiski ärivaldkonnad, mille reklaamimise meediakulu on langenud. Seega on hetkel tegelikult hea aeg reklaamimiseks internetis, olgu see otsingu-, sotsiaalmeedia-, bännerreklaam või sisuturundus.
Vii klienditeenindus võimalusel Messengeri
Olge oma klientide jaoks olemas virtuaalselt. Vestlusrakenduste kasutus on näiteks Itaalias suurenenud kuni 300% ja pole põhjust kahelda, et ka Eestis on numbrid võrreldavas suurusjärgus. Lihtsamad kliendipäringud on võimalik automatiseerida juturobotiga. See võimaldab väikese investeeringuga olla lihtsamates küsimustes klientide jaoks olemas 24/7. Juturoboti ehitamiseks on mitmeid rakendusi, näiteks ManyChat ning Chatfuel.
Loe ka: CASE STUDY: Nobel Digitali loodud Sportlandi juturobot
Müü tooteid ja teenuseid internetis, e-poodi omamata
Netipood võib olla väiksematele ettevõtetele suur investeering. Lahendusena aga on võimalik oma toodetest/teenustest panna erinevatesse keskkondadesse üles korrektsed kirjeldused ja huvitekitavad pildid. Klientidele saab pakkuda võimalust edastada oma ostusoov näiteks Messengeri teel. Samuti saab ManyChati kaudu lisada oma ettevõtte Messengeri kanalile maksevõimaluse läbi Stripe’i. See lubab vastu võtta maksed kõikidelt levinud pangakaartidelt ja makserakendustelt. Ühesõnaga – mõelge erinevate digiteenuste oskuslikule kombineerimisele.
Uuenda tarneahelat
Kõik kojutoimetamist pakkuvad firmad on hetkel suures nõudluses. Postiteenus töötab, restoranid peaksid reklaamima võimalusi tellida toitu Bolti/Wolti kaudu. Miks mitte kaaluda ka ettevõtte enda kohaletoimetamisteenuse sisseviimist. Muidugi peab see olema kontaktivaba ning kindlasti mitte looma tingimusi viiruse levikuks.
Loo inimestele võimalus ettevõtet toetada ja toeta ise ka teisi
Ära karda abi küsida. Näiteks teatrid palusid inimestel võimalusel ära jäänud etenduste pileteid mitte tagasi müüa, vaid ümber vahetada. Kui ka sinu ettevõttel on kliente, kes on juba teenuse või toote broneerinud, siis tühistamise asemel paku edasilükkamist. Samuti võid sisse viia kinkekaardi- või voucher'i-süsteemi, mis võimaldaks teha (soodustusega) ost sinu ettevõttes tulevikus. Kogukonna loomine ja hoidmine ettevõtte ümber on oluline. Kindlasti panusta vastavalt võimalusele ka oma lemmikbrändidesse ja ettevõtetesse.
Valmistu taastumiseks
Mõtle ette. Mõnede prognooside järgi peaks sotsiaalne ja tarbijakäitumuslik olukord normaliseeruma umbes jaanipäevaks. Mis siis sinu sektoris juhtub? Kuidas saad valmis olla nõudluse taastumise puhul? Kuidas end inimestele meelde tuletada? Mõeldes erinevad stsenaariumid läbi, saame tulevikku ette ennustada ja isegi kujundada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele