Järgneva nädala jooksul kasutatakse Tallinnas Tammsaare pargis asuval välireklaampinnal hologramm-lahendust, mis osutus esimesel päeval niivõrd pilkuköitvaks, et möödujad ei saanud sellelt silmi lahti.
- Tallinnas Tammsaare pargis saab nädala jooksul näha pilkupüüdvat välimeedialahendust.
Erilahendus asub Viru keskuse juures Tammsaare pargi poolse sissepääsu juures ning seda saab näha 2.–9. juunini.
"Clear Channeli poolt tuli initsiatiiv testida hologrammi linnasammastes, millest meie Initiative'is kohe kinni haarasime ning õnneks tuli ka klient Sakust kohe asjaga kaasa. Kujunduste tegemisel aitas loovagentuur Division," kommenteeris Initiative'i brändijuht Jana Arendi.
Mis on linnasammas? Linnasammas on jalakäijatele ja ühistranspordiga liiklejatele suunatud ümarpiilar.
Erilahendusega reklaamitakse Saku on Ice uusi alkoholivabasid jooke. "Tegemist on Saku on Ice Radlerite suure suvise kampaaniaga, mida reklaamime lisaks välimeediale veel teles, raadios ja internetis. Hologramm-lahendusega tahtsime kampaaniale auväärse avapaugu anda ja teha midagi, mis kindlasti möödujate tähelepanu püüab," sõnas Arendi.
Vaata videost, kuidas inimesed hologramm-reklaamile reageerivad:
Idee ja loovlahendus: Initiative
Kujundused: Division
Hologramm: Clear Channel Estonia
Tehniline pool: KNM Eesti
Clear Channeli tegevjuht Erki Roosimägi tõi välja, et hologrammi puhul peab tähelepanu pöörama sisule. "Esitatav sisu peab olema hästi tehtud, et lahenduse võlu välja tuua," sõnas ta. "Saku puhul oleme minu arvates sellega kenasti hakkama saanud," lisas ta.
Roosimägi lisas, et käesoleva lahenduse teeb eriliseks selle suurus. "Kasutame kokku kaheksat hologrammiseadet, mis on kombineeritud ühte suurt pilti näitama," selgitas ta ja naljatles, et suurus ikkagi loeb siinkohal.
Antud lahenduse puhul oli tegemist pilootprojektiga, mistõttu Roosimägi oli tänulik KNM spetsialistidele tehnilise poolega kaasa aitamise eest ning kiitis Sakut projektis osalemise eest.
Linnapildis uudne lahendus ka mujal maailmas
Ehkki sügisel kasutas hologrammi ka Elisa, tundub hologramm olevat Eesti linnapildis küllaltki vähelevinud. Kuidas on aga lood mujal maailmas?
Arendi arvas, et välimeedias on see ikkagi pigem uus lahendus, mis ka mujal maailmas alles nüüd pead on tõstmas. "Kui eelmine muutus välimeedias oli digiekraanide tulek, siis nüüd võiks loota, et hologrammid teevad järgmise revolutsiooni," sõnas ta.
Roosimägi nõustus samuti, et mujal maailmas ei ole hologrammi tänavatel eriti kasutatud. Kuna tegemist on linnapildis vägagi pilkupüüdva ja võrdlemisi uudse lahendusega, võiks arvata, et see on kulukas, kuid Roosimägi nentis, et hologramm ei ole oluliselt kallim kui muud erilahendused.
Seega uurisime, milliseid huvitavaid asju veel hologrammiga välimeedias teha saaks. Roosimägi tõi välja, et hologrammi saab kombineerida näiteks tavaplakatiga – sellisel juhul on üks osa reklaampinnast plakat ja teine osa väike hologramm lisainfoga. "Kõige selle juures peab jälgima, et asukohad oleksid selliselt valitud, et liiklust ei segaks," rõhutas ta.
Arendi lisas, et hologrammide kasutamise osas on võimalusi palju ja tuleb lasta lihtsalt fantaasial lennata – kui juba konverentse või kontserte saab pidada nii, et inimeste asemel on hologrammid, ei tohiks reklaami mõttes väga kiiresti piirid ette tulla.
Seotud lood
Eesti Õlletootjate Liidu uuenenud eetikakoodeks tagab alkoholivaba õlle ja siidri reklaami selge eristatavuse. Mida see täpsemalt tähendab, kui selgesti neid märgistatakse ja miks suured õlletootjad ikkagi enda põhibrände kahes versioonis (nii alkoholiga kui alkoholita) reklaamivad?
19. septembril toimus Fotografiskas meediaagentuuri Initiative hooaja kick-off pidulik õhtusöök, kus koos oma koostööpartneritega vahetati värskeid mõtteid, nauditi Eesti tippkoka Peeter Piheli valvsa silma all valminud roogasid ning kohtuti inspireerivate esinejatega.
Varasuvise hommikupooliku veetsime kahe eestimaise õlletootjaga: Saku ja Tanker. Eva Maarend on Saku õlletehase turundusjuht ja Jaanis Tammela on Tankeri pruulikoja tegevjuht. "Eetris on turundusuudised" saade keskendub üldiselt reklaamiteemadele, aga õllede puhul vaatleme taustaks ka eestlaste õlleharjumusi ja õllekultuuri üldisemalt.
Barley Bros limonaadid on valmistatud uue tehnoloogia baasil ning ei sisalda kunstaineid ega lisatud suhkruid - kogu magusus on saadud odra pruulimise teel. Toote lansseerimiskampaaniat kommenteerisid Saku turundusjuht Eva Maarend ning Taevas Ogilvy copywriter ja loovjuht ning Kõrgema Kunstikooli Pallas copywriting'u õppejõud Lauri Tikerpe.
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.