• 03.06.20, 16:30

Neway jalajälg Tartu linnapildis ehk häid jäneseid mahub ühele kaardile palju

Neway disainiagentuur pani kaardile kõik Tartu ettevõtted, kellega nad on 13 aasta jooksul koostööd teinud. Neway tegevjuht Arnika Kajaste rääkis Best Marketingile, kuidas selline lahe idee tekkis ning kas Tartus nähakse veel kasvuruumi. Lisatud ka galerii mõningatest Tartus tehtud töödest.
Neway jalajälg Tartu linnapildis ehk häid jäneseid mahub ühele kaardile palju
Vaata interaktiivset kaarti SIIT.
Miks sellise kaardi tegite ja kuidas üldse selline lahe mõte tekkis?
Idee sai alguse juba mitu kuud tagasi, kui tegime oma meeskonnaga linnaorienteerumist ja avastasime, et meie tehtud töid on linnapildis näha meeldivalt palju. Juba ainult Tartu kesklinnas ringi liikudes märkasime rohkem kui kümmet meie klienti, kellega on rõõm olnud teha koostööd. Sealt tekkis ka idee, et mis saaks, kui vaataksime oma arhiivid üle ja selgitaksime välja, kui palju neid ettevõtteid on, kellega me aegade jooksul siin oma koduses Tartus tuttavaks oleme saanud.
Kaart tundus selleks hea lahendus, sest me koondasime kokku kõik koostööd, mis asuvad Tartu linnas.
Selguse huvides jätsime dubleerimata tööd, kus tulemusi oli linnapildis rohkem kui üks. Näiteks jäid välja kõik rattaringluse punktid, bussipeatused ja Olerexi ning Terminal Oili kütusetanklad, sest muidu oleks kaart liiga kirjuks läinud.
Kes on idee ja loovlahenduse taga?
Best Marketingi lugejatele on kindlasti huvitav teada, et Neway on tõenäoliselt ainuke agentuur Eestis, kus on olemas oma turundusjuht. Tema sulest sündis idee ja tehniline lahendus. Kuid tegelikult koosneb ju kaart viimase 13 aasta projektidest, seega on selle kaardi taga kogu meie praegune suurepärane tiim, kõik aegade jooksul Neways töötanud andekad inimesed ja eelkõige meie toredad kliendid.
Neway tiim
  • Neway tiim Foto: Egon Bogdanov
Kuigi meie esialgne plaan oli luua kaart meeskonnale fotoorienteerumiseks, siis hiljem selgus rõõmustav tõsiasi, et neid punkte tuleks ühe inimese jaoks liiga palju ning nende läbi käimine oleks paras ettevõtmine.
Sellest tulenevalt jõudsimegi järeldusele, et näitame seda kaarti hoopis kõikidele teistele ja anname sellega ülevaate, milline on Neway jalajälg Tartu linnapildis.
Lisaks oleks huvitav teada, kuidas selle kaardi tegite – just kaardi tegemise protsess.
Meil on väga korralik pilvepanga arhiiv, kuhu on koondatud kõik Neways aastate jooksul tehtud tööd. Alustasimegi selle läbi vaatamisega ja esimene eesmärk oli filtreerida välja Tartu ettevõtted. Kuna paljud meie kliendid on üle-eestilised kaubandusketid, siis nende puhul märkisime ära nende ühe Tartus asuva poe või esinduse.
Järgmiseks sammuks oli Neway ajaloolise mälu kasutamine. Meie suurimaks ajaloolise mälu kandjaks on ettevõtte asutaja Jaan Naaber, kes on Newayga seotud olnud selle asutamisest saadik. Iga meie projektiga on seotud ka mõni lugu või kihvt seik ja nende osas on Jaani mälupank Neway jaoks asendamatu.
Meie jaoks oli üks positiivsemaid avastusi, et peaaegu kõik meie kliendid on tänaseni tegutsevad ettevõtted. Sellest võib järeldada, et meie tehtud töö on neile edasises äris kasu toonud.
Aja kokkuhoiu huvides kasutasime kaardistamiseks keskkonda Thinglink ning tulemuse tõime kõigile vaatamiseks.
Mis on kaardi eesmärk, kas plaanite sellega midagi edasi teha?
Kaart näitab, kui palju ja kui mitmekesiseid projekte Neway Tartus on teinud. Sealt leiab nii brändinguprojekte, kodulehti, e-poode, viidandust, kommunikatsioonitöid, teenusedisaini projekte, aastaraamatu disaine ja palju-palju muud. Nagu iga ettevõte, nii on ka iga projekt meie jaoks unikaalne ja eriline.
Nüüd, kus kaart on valmis, saame näiteks kõikidele seal olevatele ettevõtetele teada anda, et nad on osake ühe disainiagentuuri uhkest ajaloost ja igati auga välja teeninud Neway kvaliteedimärgi.
Kaart annab visuaalselt päris hea ülevaate, kus Neway kliendid Tartus asuvad. Kas teil on ka väljaspool Tartut kliente?
Tartu on meie jaoks oluline, sest tegemist on maailma parima töö- ja elukeskkonnaga ning Neway füüsiline kontor asub siin. Samasuguse kaardi saaksime teha Eesti kohta ja mõne aja pärast oleks tore luua sarnane kaart, mis kajastaks tervet Euroopat.
Meie oleme seal, kus on klient. Meie töös puuduvad geograafilised piirangud. Kui meie teenuse vastu tunneb keegi huvi näiteks Berliinis – pole probleemi, lendame kohale. Kui keegi tunneb huvi Tallinnas, pole küsimust, istume rongi peale ja oleme kahe tunni pärast kohal. Liikumine ja mobiilsus on meie töös nii loomulik, et tänapäeva disainiagentuur ei saagi endale panna piire klientide paiknemise osas.
Kui palju näete veel Tartus kasvuruumi?
Sky is the limit... Kui vaadata kaarti, siis leiab sealt veel nii mõnegi „valge ala“, mis on meie poolt avastamata. Häid jäneseid mahub ühele kaardile palju.
Me oleme iga oma kliendi ja koostöö üle uhked ja alati valmis nendega koos mõnd järgmist seiklust või väljakutset vastu võtma.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:39
Digiposter katab Bauhofi kauplused üle Eesti ekraanide ning raadioga
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele