• 04.01.21, 16:47

E-maili turunduse nipinurk – terminoloogiasõnastik vol 2

E-maili turundus on sinu jaoks alles tume maa ja tehnilised väljendid kõlavad kui võõrkeel? Meie meiliturunduse sõnaraamat aitab sind peamiste mõistete ja fraaside selgitamisel hädast välja.
E-maili turunduse nipinurk – terminoloogiasõnastik vol 2
Toodud definitsioonid teevad kõigi e-maili turundusega alustajate elu veidi lihtsamaks. Kui sa siit selgitamist vajavat sõna või fraasi ei leia, suuna otsingud meie meiliturunduse terminoloogia esimese osa poole.
E-maili turundus – turunduse tüüp, mille käigus kaubanduslikud reklaammeilid saadetakse hulgale inimestele.
Reklaammeil – turundus e-mail, mis on loodud konkreetse publiku jaoks, et tooteid, teenuseid, pakkumisi, ettevõtte brändi või muud sellist reklaamida.
Tehinguline e-mail – konkreetsele saajale suunatud automatiseeritud e-kiri, mis on saadetud tehingu hõlbustamiseks. Tehingulisi e-maile nimetatakse ka “käivitatud” e-mailideks.
Mass e-mail – e-maili kampaania, mille käigus samasisuline e-mail saadetakse suurele hulgale inimestele korraga.
Spämm / Rämpspost – spämm e-mailid on soovimatud sõnumid (e-mailid, tekstisõnumid ja muud tüüpi sõnumid), mis saadetakse enamasti suurele hulgale inimestele korraga.
E-maili mall – korduvkasutatav fail, mida e-maili kampaaniate loomisel kasutatakse. E-maili mallid võivad olla ainult tekstipõhised või eelvormindatud HTML e-mailid.
HTML (ingl Hyper Text Markup Language) - hüperteksti märgistuskeel. HTML-i ja CSS-i kasutatakse e-mailide ja veebilehtede kodeerimiseks.
CSS (ingl Cascading Style Sheets) - stiililehed, mida koos HTML-ga e-mailide ja veebilehtede loomiseks kasutatakse.
E-maili list – e-maili aadresside nimekiri, millele e-maili turunduse kampaaniaid saadetakse.
Külm e-mail – e-kirja vaste “külmale kõnele”. See viitab soovimatule e-kirjale, enamasti müügikirjale, mis on saadetud potentsiaalsele kliendile.
Tervitus e-mail – tervitava sisuga e-kiri, mis saadetakse uuele uudiskirja saajate listiga liitujale.
Tilgaturundus / tilgakampaania – viitab eelseadistatud automatiseeritud e-mailide seeriale, mis saadetakse aja jooksul inimestele, kes viivad teatud tegevusi läbi.
E-maili toru – kasutatakse enamasti, et väljendada e-maili uudiskirja saajate listiga liitunu klienditeekonda müügivihjest kliendiks saamiseni. Üldiselt võib antud mõistet kasutada samaselt tilgakampaaniaga.
E-maili mõõdikud – on erinevad indikaatorid, mis aitavad e-maili kampaaniate edukust mõõta ja hinnata. On mitmeid erinevaid e-maili mõõdikuid, mida tasub analüüsida. Sinna hulka kuuluvad näiteks avamise ja linkidel klikkimise määr, uudiskirja saajate hulgast lahkunute ja tagasi põrganud e-mailide arv jpm.
Avamise määr – väljendab e-maili saajate hulka, kes kampaania e-maili avasid. On võimalik jälgida nii unikaalseid avamisi kui kõiki avamisi.
Klikkimise määr – nende e-maili saajate hulk, kes klikkisid mõnel e-kirjas sisalduval e-mailil, võrreldes kõigi kohale toimetatud e-mailide hulgaga(võib jälgida nii unikaalseid klikke kui kõiki klikke).
Konversioonimäär – väljendab nende e-maili saajate hulka, kes saadud e-maili kampaanias mingi konkreetse tegevuse läbi viivad.
E-maili copywriting – viitab e-maili sisukirjutisele nii e-kirja sisu osas kui teemareal / pealkirjas.
H1 – e-maili sisu kirjutades viitab H1 enamasti pealkirjale, mis on reeglina e-kirja sisus kõige suurema vorminguga tekst.
Piltide blokeerimine – mõnede e-maili klientide või isiklike e-maili postkasti seadete puhul blokeeritakse e-kirjades sisalduvad pildid automaatselt.
Hüljatud ostukorvi e-mailid – e-mail või e-mailide seeria, mis saadetakse klientidele, kes on toote / teenuse oma ostukorvi lisanud, kuid ei ole ostu vormistanud. Hüljatud ostukorvi e-mailid saadetakse automaatselt, et veenda e-kirja saajat ostu lõpuni vormistama. Loe lähemalt hüljatud ostukorvide kohta siit.
Dünaamiline sisu – dünaamiline e-maili sisu element. See võib muutuda lähtuvalt andmetest, kasutaja eelistustest ja käitumisest.
E-maili ülevaade – dokument, mis sisaldab kõiki planeeritava e-maili kampaania põhiaspekte. Siia hulka kuuluvad muuhulgas sisu, publik, käivitamise kuupäev, pealkiri, saatja nimi jpm.
Saatja nimi (kellelt) – nimi, mida kuvatakse kirja saaja postkastis, et näidata, kes on kirja saatnud.
Eeltekst – kasutatakse sisendkaustas eelvaate teksti haldamiseks. E-maili mallis on eeltekst see osa, mis on e-kirja päisest kõrgemal.
Eelvaade – tekst, mida kuvatakse e-posti sisendkaustas pärast e-maili pealkirja. Loe eelteksti ja eelvaate kohta täpsemalt siit.
Vastuse aadress – e-maili aadress, kuhu e-maili vastused saadetakse.
Sotsiaalmeedia riba – e-maili osa, millel enamasti kuvatakse sotsiaalmeedia ikoone, mis on seotud konkreetsete sotsiaalmeedia kontodega.
Uudiskirjadest loobumise mehhanism – võimaldab e-maili saajal igal ajal edasisest e-mailide saamisest loobuda.
E-maili maandumisleht – veebileht, millele e-maili saajad suunatakse, kui nad e-kirjas sisalduval lingil klikivad.
Uudiskirjast loobumise leht – veebileht, kuhu e-maili saajad suunatakse, kui nad e-kirjas sisalduval uudiskirjast loobumise lingil klikivad.
Tagasivõitmise e-mail – e-mail või e-mailide seeria, mille eesmärgiks on passiivsed uudiskirja saajad taas aktiivseks muuta. Selliseid e-maili kampaaniaid nimetatakse ka taaskaasamise kampaaniateks.
Vabandus e-mail – Eksimine on inimlik! Vabandus e-mail (ka “ups e-mail”) on e-kiri, mis saadetakse, kui esialgse kampaania e-mailiga midagi valesti läheb. Näiteks kasutatakse vale sihtrühma, saadetakse vale pakkumine vms. Loe täpsemalt, kuidas vabandus e-maile luua.
Gmaili pakkumiste vaheleht – Gmail tutvustas mõnda aega tagasi sisendpostkasti vahelehti, et sissetulevaid e-kirju automaatselt sorteerida. Gmaili pakkumiste vaheleht sisaldab turundusmeile. Gmaili pakkumiste vahelehe kohta võid siit täpsemalt lugeda.
Sihtgrupp – e-maili saajate rühm, konkreetne e-mailide list või segment, kellele e-maili kampaania saadetakse.
E-maili integratsioonid – võimaldavad ühendada erinevad tööriistad või süsteemid, et luua sujuv sünkroonimine, andmete vahetus või e-maili turunduse protsess.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele