• 03.02.21, 09:00

E-kirja sisu kirjutamise nipid: pane oma meilide sisu särama!

Smaily turundusjuht Tanel Rand jagas olulisemaid nippe, mis aitavad e-kirjade sisu uuele tasemele viia.
E-kirja sisu kirjutamise nipid: pane oma meilide sisu särama!
E-kirjadele sisu kirjutamine erineb muudele digitaalsetele kanalitele ja traditsioonilisele turundusele sisu loomisest. Turunduslik e-post peab olema asjakohane, kuid samal ajal ka haarav ja lihtne lugeda. Tuleb aga tähele panna, et sõnad, mida kasutad, võivad mõjutada seda, kui edukalt sinu e-kirjad kohale jõuavad ning millisesse kausta need muu e-posti hulgas paigutuvad. Kõige selle arvesse võtmine võib üsna keerukaks kujuneda. Seetõttu jagame täna mõningaid nippe, mille abil enda e-kirjade sisu kõrgemale tasemele viia.

Ka e-kirjade sisul on piirangud

Me oleme harjunud mitmete erinevate piirangutega, mis puudutab digiturundust. Tweet'e saates loeme hoolega tähemärke ning Pinteresti postitades peame täpselt piltide suurust silmas pidama. Kuigi meiliturundus ei eelda just tähemärkide loendamist, ei tähenda see veel, et siin omi piiranguid silmas pidada ei tule.
E-kirja sisu kirjutamisel tuleb mitmeid aspekte arvesse võtta. Näiteks tasub silm peal hoida sellel, kui palju nn spämmsõnu sinu tekstis esineb. Spämmsõnade potentsiaalne efekt sinu kirjade kohaletoimetamise määrale on hetkel veel veidi ebaselge, kuid sisukirjutajad peaksid sellele siiski tähelepanu pöörama.
Kindlasti ei tasu alahinnata e-kirja teksti ning piltide osakaalu omavahelise suhte olulisust. Soovitame lähtuda 80-20 printsiibist – 80% teksti ning 20% pilte. Pea meeles, et väga pikad ja piltiderohked e-kirjad ei pruugi sinu adressaadini jõuda. Kust peaks siis üldse, võttes arvesse kõiki neid nippe, alustama?

Kuidas kirjutada turundusmeili?

Soovitame e-kirja koostamine erinevateks sammudeks jagada. Määra alustuseks e-kirja saatja nimi, seejärel loo teemarida ning eeltekst ja alles siis liigu kirja sisu juurde.
Mõtle hoolega, mis peaks sinu e-kirja saatja nimi olema – kellelt e-kiri tuleb. See on oluline aspekt, kuna tundmatud saatjad jätavad e-kirjast rämpsposti mulje. Ka teemarida vajab väärilist tähelepanu – see on tõenäoliselt esimene asi, mida sinu adressaat näeb. Heade teemade valimiseks on mitmeid nippe – siin on meie top 3!
Eeltekst annab võimaluse n-ö teise teemarea loomiseks. Siia saad lisada põhipunkte e-kirjast või lisada väikese väljavõtte sellest, mida kirja saajad sinu e-kirjast leida võivad. E-kirja sisu kirjutades ei tohi unustada jalusesse vajalikke märkusi ja detaile lisada.

Nipid, mille abil suurepärane e-kirja sisu luua

Järgnevalt meie olulisemad nipid, mis aitavad sinu e-kirjade sisu uuele tasemele viia.
Ole asjakohane
Haarava e-kirja üks olulisemaid komponente on asjakohasus. Kirja sisu peab adressaati kõnetama – võta seda kui potentsiaalset vestlust, mille käigus sinu kiri selgitab midagi või räägib loo, mis kirja saajale lihtsasti mõistetav on. Kirjuta sellest, mida sinu lugeja tahab või soovib e-kirjas näha.
Jõua ivani
E-kiri ei ole koduleht; see peaks olema värav, mis suunab lugeja rohkema informatsioonini. Kasuta oma e-posti justkui saiapurust jäetud jäljerida, mille abil oma lugejate tähelepanu võita ja neid CTA nupule vajutama meelitada. Ära ole liigne lobamokk; kustuta liigsed fraasid, ebavajalikud omadussõnad ja üleminekud.
Esinda oma brändi
Millist tooni oma e-kirjas kasutad? Kas see esindab sinu brändi? Mõtle sellele, millises valdkonnas sa tegutsed ja millist lugejat kõnetada soovid. Ära kasuta oma e-kirjades erinevaid kirjutamise stiile. Lähtu oma brändi juhtnööridest.
Emotsioonid loevad
Sõltuvalt e-kirja tüübist tasub arvesse võtta, milliseid emotsioone sinu adressaat kirja lugedes tunda võib. Kuidas sa tahad, et lugejad ennast tunneksid? Kas sa soovid, et nad saaksid positiivse emotsiooni või tunneksid, et asjaga on kiire? Näiteks heategevuslikud organisatsioonid võiksid oma e-postiga püüda nii positiivseid kui ka negatiivseid tundeid tekitada, et seeläbi üllal eesmärgil annetusi koguda.
Suuna tegudele
Suure tõenäosusega sisaldavad sinu turundusmeilid mitmeid call-to-action (üleskutse tegevusele) nuppe, mida soovid, et lugejad klikiksid. E-posti sisu peaks suunama aga peamisele CTA-le. Kasuta oma meilis tegutsemisele suunatud sõnu ja tegusõnu, et julgustada lugejaid peamisele CTA-le vastavalt reageerima.
Head pealkirjad on äärmiselt olulised
Haarav pealkiri on lugeja värav kogu kirja sisule – pärast e-kirja avamist. Pealkirja ülesanne on veenda adressaati edasi lugema. Väljakutse seisneb selles, kuidas pealkirjad lühikeseks ja tabavaks muuta. Vali üks aspekt, mida soovid esile tõsta – pealkiri ei pea kogu kirja sisu edasi andma. Tihti aitab lugeja tähelepanu võita pealkirjas numbrite või põneva statistika välja toomine.
Call-to-action sõnad loevad
On palju rohkem fraase, mida üleskutse nuppudele lisada. Ole tegevuse või järgneva tulemuse osas täpne. Sõltuvalt sellest, mida tahad, et sinu lugejad teeksid, kasuta selliseid alternatiive nagu “Osta kohe”, “Jäta tagasisidet”, “Telli siit”.
Ole loominguline
Saame aru, et valdkonna regulatsioonidest tulenevalt ei saa kõik ettevõtted e-kirjade loomisel liigset kujutlusvõimet rakendada. Kui sind sellised piirangud aga ei peata, siis lase käia! Võta näiteks tuntud väljend või mõiste ja muuda seda lähtuvalt enda ettevõttest või kampaaniast, et kiirelt lugeja tähelepanu võita.

E-kiri kirjutatud? Loe see üle ja toimeta sisu

Oleme nüüdseks andnud mitmeid nippe, mille abil oma e-kirja sisu haaravamaks muuta. Kui kiri kirjutatud, ära unusta kontrollimist, toimetamist ja testimist! Mõistlik on e-posti sisu uuesti üle lugeda ning seejärel vaadata, kas teemarida ja eeltekst tunduvad endiselt loogilised. Vajadusel muuda neid või vaheta kirja sisust lähtudes hoopiski välja.
Analüüsi iga elementi eraldi ja loe kogu e-kiri alates teemareast kuni jaluseni uuesti läbi, et vaadata, kas tekst on sujuv ja stiil ühtlane. Iga lõik peaks eelnevaga kooskõlas olema. Kontrolli ka kirja- ja tähevigu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele