Must Reede on Ameerikast päritoluga tänupühadele järgneval päeval toimuv osturalli, millest on kujunenud üks suurimaid ostupäevi mitmetes riikides. Eestis on populaarsust kogumas lisaks E-smaspäeva kampaania, mis järgneb Mustale Reedele, mis on populaarne tänu lähenevatele jõulukampaaniatele.
Meiliturundajatel on väga hea võimalus sellel ajal luua meilikampaaniaid, et jõuda oma klientideni ja uudiskirja saajateni. Seega vaatame lähemalt Musta Reede ja E-smaspäeva meilikampaaniaid ja seda, kuidas nendeks valmistuda. Sea oma veebipood juba aegsasti kampaaniateks valmis.
Miljonid ostlejad otsivad musta reede pakkumisi, kõikides riikides ja paljudes keeltes. Kui tavaliselt on poodides liiklus tihedam pärast allahindluse välja kuulutamist, siis peale pandeemia algust on ostlemise harjumused paljudel tarbijatel muutunud, olles nihkunud veebis ostlemise poole.
Kui võrrelda aastat 2019 aastaga 2020, siis
National Retail Federation andmetel kasvas veebiostlejate hulk 44% aastal 2020. Samuti võis märgata, et mitmed tavakauplused sulgesid oma uksed ning viisid oma äri veebiplatvormile ja seda just pandeemia tõttu.
Tulles tagasi Musta Reede juurde - kuna Musta Reede müügid on populaarsed, tasub just selleks pühaks ehitada loovalt meilijadasid ning viia ostlejaid sinu veebilehele (nii, et veebileht on valmis kõiki neid ka vastu võtma). Kui sul on veebipood või sa võimaldad lisaks füüsilisele poele ostlejatel ostelda ka veebikaupluses, maini kindlasti oma asukohtades ka Musta Reede ja E-smaspäeva kampaaniaid.
Kui sa tunned oma publikut hästi, saaksid oma kampaaniaid paremini sihtida ning liikuda kaugemale üks-suurus-sobib-kõigile stiilis meilidest ja kampaaniatest. Näiteks loo segment oma esmaostlejatele ning lähene neile sõnumiga, mis on just neile loodud. Mõned sinu kliendid võivad olla juba tuttavad sinu veebipoega, kuid esmaostlejad ei pruugi olla ning ka paljud teised võivad alles harjuda veebis ostlemisega. Seega, kui sa aitad neil protsessi mõista ja lihtsustad seda nende jaoks, saad suurendada oma müüke.
Must Reede või E-smaspäev?
Müükide ja tulude vaatenurgast käivad Must Reede ja E-smaspäev koos. Kui planeerid oma meiliturunduskampaaniat, siis ära keskendu täielikult ainult mustale reedele. E-smaspäeva kampaaniad toovad samuti sisse häid tulemusi. Vastavalt lehele
BlackFriday.com 2020. aastal uuringus osalenud küsitletutest planeerisid 30% oma ostud E-smaspäevale ning 24% Mustale Reedele. Samas 2019. aastal oli Must Reede eelistatud ostlemispäev.
Mida kliendid otsivad?
Vastavalt
National Retail Federation andmetele ostavad kliendid kinke musta reede müükide ajal. 2020. aastal kulutasid kliendid Musta Reede ja E-smaspäeva ajal keskmiselt 311 dollarit pühadega seotud esemetele. Peaaegu ¾ sellest kulutati kinkidele.
Samuti toob National Retail Federation välja peamised kingikategooriad:
52% inimestest ostsid riideid;
32% mänguasju;
29% ostsid raamatuid, filme, videomänge, muusikat, kinkekaarte;
27% ostis elektroonikat.
Planeeri oma kampaaniate ajastust
Kindlasti tasub kaaluda meilikampaaniate loomist Musta Reede ja E-smaspäeva jaoks. Kuna tänapäeval on abiks meiliautomaatikad, ei pea neid meile enam käsitsi saatma. Sa saad luua automatiseeritud, erinevate päästikutega kampaaniad, mis on seotud sinu meilisaaja klikkide ja liikumistega sinu veebipoes või kodulehel.
Kindlasti tasub kaaluda ka ajastust. Kui sa kasutad päästikuid, et kampaaniaid välja saata, siis hea ajastuse planeerimine on suurepärane viis, kuidas luua ainulaadne kliendikogemus, kuid ka ühekordsete manuaalselt välja saadetavate kampaaniate jaoks võib olla hea ajastus just müügi võtmeks.
Näiteks
Adobe Analytics Data toob välja, et 2018. aastal tegid mitmed kliendid E-smaspäeva oste enne magama minekut. Oli eeldatav, et viimased tunnid on väga hea tulemusega, kuid nähti, et viimased 3 tundi E-smaspäeva müüke tõid sisse 1,7 miljardit dollarit. Seega on sul väga hea võimalus luua kõnetavaid meile ning teha neile hea ajastusega päästikud kui sul on olemas andmed eelmistest müükidest (päeva või isegi tunni kaupa) ning rakendada need parimateks müükideks.
Ole loov, ole nähtav
Väga palju meilikampaaniaid saadetakse välja Musta Reede ja E-smaspäeva puhul. Seega ka sinu meilisaajate postkastis on neid väga, väga palju. Nende postkast on täis kutsuva pealkirjaga meile. Turundajatena on meil tarvis välja paista meilide seast ning püüda lugeja tähelepanu.
Seega tasub olla väga loov oma pealkirja ja kirjeldusega. Näiteks võiks loovalt kasutada personaliseerimist, ka pealkirja real.
Uuri rohkem näiteks BIMI kohta või kasuta Gmailis meili esile toomise võimalusi (inglise keeles Gmail
annotations), et olla kindel, et su kliendid märkavad su meile kiiremini.
Ole loov. Tee oma tegutsemiskutsed selgeks ja täpseks (ja kontrolli üle, et sinu meilis kõik lingid töötavad!) ja proovi midagi uut, näiteks animeeritud pilte, et oma publikut kaasata. Toome siin mõned näited Musta Reede ja E-smaspäeva meilidest, et sind inspireerida.
“Uus normaalsus”
Aastal 2021 on siiski maailm pandeemia keskel ning olukord igas riigis on erinev. Seda tasub arvesse võtta, kui planeerid oma meilikampaaniaid. See võib mõjutada nii viisi, kuidas sa disainid oma meili kui ka seda, kuidas sa kirjutad oma uudiskirja sisu.
Lisaks on võimalik teha paremaks eesmärke ja võtmenäitajaid (inglise keeles KPI), arvesse tasub võtta, et näitajaid ei tasu võrrelda pandeemia-eelsete tulemustega. Mõningaid valdkondi mõjutasid pandeemia ja piirangud väga tugevalt, ning need mõjud kestavad siiamaani, samal ajal kui teiste valdkondade esindajad on leidnud viise, kuidas kasvada veebiplatvormidel ning suurendada oma kliendibaasi. Seetõttu tasub kampaania eesmärke seades mõelda sellele, kuidas pandeemia mõjutab sinu valdkonna tulemusi.
Arvesta tiheda liiklusega!
Kõige parem nõuanne musta reede ja e-smaspäeva kampaaniateks on planeerida ette. Anna endale piisavalt aega, et luua, ehitada ja testida. Arvesta, et see aeg on kindlasti kiire ja tiheda infoliiklusega - turundajad loovad oma meile ning meilisaajate postkastid on täis igasuguseid häid kampaaniaid. Tee enda oma nähtavaks!
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.