Sõnumiagentuuri Akkadian partner Kadri Lainas, kommunikatsioonibüroo Hamburg ja Partnerid partner Hannes Hamburg ja suhtekorraldusfirma Powerhouse asutaja Janek Mäggi räägivad, mida toob praegune olukord kaasa kommunikatsioonis ning millised on soovitused turundus- ja kommunikatsioonijuhtidele.
- Kadri Lainase sõnul on üldise ärevusfooni taustal eriti oluline eristada päris infot desinformatsioonist ning olla erinevate sõnumite võimendamisel võimalikult allikakriitiline.
Kadri Lainase sõnul tuleks teha organisatsioonis koordineeritud plaan. „Iga organisatsioon peaks võtma aja, et arutada läbi tänane olukord. Millised on Ukraina sõja mõjud organisatsioonile? Millist tuge vajavad töötajad või koostööpartnerid? Milliseid sõnumeid nendele edastada ja kes millistes kanalites neid edastama peaks? Kas ja kuidas sobituvad varem paika pandud kampaaniad või tegevused tänases kontekstis?“ loetles ta küsimusi, mida peaks endalt küsima, ja lisas, et kriisiolukorrad on komplekssed ja nõuavad organisatsioonidelt paindlikku, kuid ühtset tegutsemist. „Oluline on paika saada sõnumite ühtsus ja tuleb määrata inimene, kes kriisikommunikatsiooni juhib.“
Seotud lood
Meediaagentuuri Initiative juht Indrek Soom annab ülevaate, mida toob Eesti ettevõtetele ja meediavahendajatele kaasa see, et Vene propagandistlikku sisu edastavate telekanalite edastamine Eestis ära keelati. Oma kommentaari reklaamide näitamise lõpetamise kohta nendes kanalites annavad Maxima turunduse ja avalike suhete osakonna juht Tiia Schapel ja Rimi vastutustundliku ettevõtluse juht Katrin Bats ning oma arvamust teema kohta jagab ka Eesti Meediaettevõtete Liidu tegevdirektor Merle Viirmaa-Treifeldt.
Viimastel päevadel on väga paljud ettevõtted sotsiaalmeedias Ukraina värvides profiilipildid saanud. Osad kaupluseketid on teatanud Vene kaupade sortimendist väljaviskamisest ja mobiilioperaatorid pakuvad tasuta kõnesid/SMS-e Ukrainasse. Lisaks mõned postitused, mis teemat puudutavad. Mõned õnnestunumad, mõned vähem.
2022. aasta varakevadel näeme möödunud aastal antud Nobeli auhinda täiesti uues valguses – rahuauhinna pälvisid Vene ajakirjanik Dmitri Muratov ja Filipiinide ajakirjanik Mari Ressa nende jõupingutuste eest kaitsta sõnavabadust, mis on demokraatia ja püsiva rahu eeltingimuseks.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.