Meediaagentuuri Initiative juht Indrek Soom annab ülevaate, mida toob Eesti ettevõtetele ja meediavahendajatele kaasa see, et Vene propagandistlikku sisu edastavate telekanalite edastamine Eestis ära keelati. Oma kommentaari reklaamide näitamise lõpetamise kohta nendes kanalites annavad Maxima turunduse ja avalike suhete osakonna juht Tiia Schapel ja Rimi vastutustundliku ettevõtluse juht Katrin Bats ning oma arvamust teema kohta jagab ka Eesti Meediaettevõtete Liidu tegevdirektor Merle Viirmaa-Treifeldt.

- Meediaagentuuri Initiative juht Indrek Soom Foto: Andras Kralla
Küsimusele, mida see ettevõtetele ja meediavahendajatele tähendab, et teatud Vene telekanalid nüüdsest ära keelati, vastas meediaagentuuri Initiative partner ja juht Indrek Soom, et kanalite PBK, RTR ja NTV Mir näol on tegemist TOP 3 venekeelse kanaliga. „Kui PBK (mis siinsete vahendajate sõnul ei edasta propagandistlikku sisu) kasutusele jätta ja välistada RTR ning NTV Mir, kukub nädalase TV kampaania katvus venekeelses 25-60aastaste vanusegrupis umbes 5pp (ca 10 000 inimest)“, ütles ta ja lisas, et mitmeid nädalaid kestva kampaania korral on võimalik katvuse langust alles jäävate telekanalitega mõned protsendipunktid vähendada.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kommunikatsiooniekspert Raul Rebane tõstatas eelmisel nädalal probleemi, et meie kaabeltelevisioonipakkujate pakettides on vaikimisi sees ka selgelt Eesti riigivastase sisuga kanalid. Selles valguses käis Rebane Äripäeva raadio hommikuprogrammi saates teema kohta lähemalt rääkimas ning jagas muu hulgas üldistatavalt ka oma nägemust Vene-Ukraina võimalikust sõjast.
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) on teinud sideettevõtetele ettekirjutuse lõpetada viie telekanali taasedastamine Eesti Vabariigi territooriumil: RTR Planeta, NTV Mir (ka NTV Mir Baltic), Belarus 24, Rossia 24 ja TV Centre International (TVCI).
Käesoleva nädala teisipäeval, 22. veebruaril teavitas Elisa oma partnereid reklaami edastamise sulgemisest Vene telekanalites RTR, PBK, Ren TV, NTV Mir ja Dom Kino. Reklaamide eemaldamine kolmandate osapoolte poolt jõustub esimesel võimalusel.
Telekomifirmad Telia ja Elisa teatasid, et lõpetavad mitme Vene telekanali, nagu PBK Eesti ja NTV Mir Estonia, edastamise Eestis.
Reklaamkingitused on turundusvallas jätkuvalt ühed kõige tõhusamad vahendid brändi nähtavuse suurendamiseks ja kliendisuhete tugevdamiseks. 2025. aasta trend näitab, et reklaamtoodete mõju on kasvamas ning tarbijad hindavad neid rohkem kui kunagi varem.