SYNLABi avaliku testimise kommunikatsioonijuhi Gerly Kedelauki ja SYNLAB Eesti turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhi Katrin Aroni sõnul ei tee nende ettevõttes turundust ainult turundustiim, vaid ka kõik teised – klienditeenindajad, proovivõtjad, arstid, autojuhid ja laboritöötajad. Lisaks rääkisid nad oma eelmise aasta suurimatest töövõitudest ning hüppelisest brändi tuntuse kasvust.
- SYNLAB Eesti turundusnaiskond Foto: Andre-Harlet Elvisto
Gerly Kedelauki sõnul leidsid nad end koroonakriisi tulekuga järsku olukorras, kus nende kommunikatsiooni roll kasvas üleöö ülioluliseks, kasvas järsku labori ja SYNLABi kui ühe avaliku testimise eestvedajana roll ja kommunikatsiooni vajadus. „Pidime andma vastuseid, miks on koroonatestimist vaja, kuidas seda teha, kuidas saada sertifikaat jne,“ rääkis SYNLABi avaliku testimise kommunikatsioonijuht.
„2021. aastal oli üks meie fookustest inimeste teadlikkuse tõstmine koroonaviiruse testimise kohta – elasime ja töötasime pidevalt muutuvas infoväljas,“ sõnas Kedelauk ja lisas, et nende väljakutseks oli aru saada, kus ja kuidas inimestele kõige uuemat infot kõige arusaadavamal viisil jagada, nii et neil uus meelde jääks. „Olulise töövõiduna sai SYNLAB üheksa kuud enne EU COVID-passi välja tulemist valmis testi.me rakenduse, kus saab endale genereerida tasuta sertifikaadi,“ avaldas ta heameelt ja lisas, et Andrus Ansip tõi ühes intervjuus välja, et koroonaaja üks parimaid digiarendusi on tema meelest just seesama rakendus.
„Kui vaadata tagasi, siis Eestis on PCR testimine olnud koroonakriisis üks kindel teenus ja selle eest on seisnud suur hulk inimesi riigi poolt ja erameditsiiniasutustes,“ selgitas Kedelauk ja lisas, et see tähendab selget väärtuspõhist sisekommunikatsiooni ning pidevat suhtlust riigiasutuste, ajakirjanike ja klientidega. „Koroonatestimise eestvedajana oli meie väljakutse säilitada usaldusväärsus ja usun, et tegime selle auga ära,“ usub Kedelauk ja rõhutas, et SYNLABi brändi tuntus Eestis tõusis eelmisel aastal 94 protsendini. „Ebakindlas maailmas on oluline, et meditsiinisüsteemi saab usaldada ja Eestis saab, oleme oma teenustega sellele kaasa aidanud."
Katrin Aron toob välja laiema pildi tiimist ja tegemistest. "Kaks viimast aastat on olnud SYNLABile ja meie turundus- ja kommunikatsioonitiimile täis suuri väljakutseid. Kohati panustasime 24/7 – meie töö on olnud missioonitundega töö,“ sõnas SYNLAB Eesti turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juht ja lisas, et kogu koroonamöllu keskel suutsid nad 2021. aastal kasvatada ka oma põhiäri - laboriteenuste osutamist pere- ning eriarstidele ning ennetavaid tervisekontrolle eraklientidele ja ettevõtetele. „See on suur töövõit,“ rõõmustas ta.
„Meie tiimi ühendavaks jõuks ning trumbiks on pühendumine,“ rõhutas Aron ja lisas, et uuema tulijana näeb ta, kuidas SYNLABis hingatakse ning tegutsetakse brändi väärtuste rütmis, milleks on pühendumine klientidele, kvaliteet ja kiire lahenduste leidmine igas olukorras. „See on väga lahe!“
Aroni sõnul on nad panustanud brändi väärtuste viimisesse oma töötajateni. „Turundust ei tee SYNLABis ainult meie turundustiim vaid ka kõik teised – klienditeenindajad, proovivõtjad, arstid, autojuhid ja laboritöötajad,“ selgitas ta ja lisas, et nii ületas SYNLAB Eesti soovitusindeks märtsi alguses 90 piiri - see on midagi erilist. „Seetõttu oleme väga uhked Aasta Turundustiimi nominatsiooni üle ning võtame seda tunnustusena mitte ainult oma turundus- ja kommunikatsiooni osakonnale, vaid tervele ettevõttele.“
Aasta Turundustiim 2021 selgub
23. märtsil turunduskonverentsil
Password. Kui sa ei ole end veel konverentsile kirja pannud, siis seda saab veel loetud päevad teha
SIIN. Vaata kogu
infot ja programmi SIIT. Seotud lood
Tele2 Eesti turundusdirektor Ines Estrini sõnul töötavad nende tiimis julged, kirglikud ja hoolivad inimesed, mässates üheskoos halbade praktikate vastu ja tehes seejuures julgeid otsuseid, mille hulka kuulub näiteks aasta ühe olulisema kampaania ehk jõulukampaania ärajätmine.
Nõo Lihatööstuse ja müügi- ja turundusdirektor Simmo Kruustüki ja müügi- ja turundusspetsialist Arthur Taaveti sõnul on nad silma paistnud eduka rebrändinguga ja väga tugeva ja kvaliteetse tootearendusega, lisades, et turundamisel on suureks abiks ka pereettevõtte väärtused.
Elisa Eesti turundus- ja kommunikatsiooniüksuse juhi Karin Kanepi sõnul on Elisal alati käsil mitu kampaaniat ja turunduslikku aktsiooni ning seda mitmes ärivaldkonnas korraga, mille käigus on õnnestunud hoida brändi siiski võimalikult ühtsena. Eelmisel aastal tõid nad turule ka uue TV-teenuse Elisa Elamus ning ajaga aitavad kaasas käia ka mitmed uued äpid, mis toovad traditsiooniliste teenuste turundustegevustesse start-up’iliku lähenemist.
Pakendikeskuse turundusjuhi Ketlyn Toomsalu hinnangul on nad peamiselt silma jäänud päevakajaliste sotsiaalmeediapostituste ja naerutavate reklaamklippidega, mis on mõnusalt marineeritud sõnamängude ning huumoriga.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.