Eelmisel nädalal toimus Euroopa kaubanduse üks olulisemaid aastasündmuseid, kaubanduskinnisvara fookusüritus MAPIC konverents, kus oli muu hulgas suur tähelepanu suunatud turundusele. Millised on põhilised leiud ja trendid kaubandusturunduses, jagab konverentsil kohal käinud Viru Keskuse turundus- ja kommunikatsioonijuht Kristel Sooaru.
- Viru Keskuse turundus- ja kommunikatsioonijuht Kristel Sooaru. Foto: Krõõt Tarkmeel
Ilmselt ei üllata ma ühtegi Best Marketingi lugejat sellega, et tänapäeva tarbija ei osta toodet, vaid emotsiooni. Mõtestatuse ja emotsionaalse kogemuse pakkumine külastajale on klassikalise kaubanduse (brick & mortal) ainus ellujäämise taktika, mille tähtsus mitmikkriiside ajajärgul on veelgi olulisem. Olukorras, kus meie igapäevaseid õigusi oluliselt piirati, mõistsime kõik inimliku sotsiaalse tasakaalustatud suhtlemise ja positiivsete emotsioonide tähtsust. Mitmetes konverentsi ettekannetes rõhutati COVID-kriisi kui kiirendit, mis forsseerib mitmeidki pikalt õhus olnud trende, eelkõige tervikliku jätkusuutlikkusega seotut. Tuleb märkida, et konverentsil sõjategevust eraldi välja ei toodud, pigem jäid kõlama sõjast tingitud energiakriisi forsseeriv mõju jätkusuutlikkuse teemade osas ja sõjaga läbipõimunud teemad.
Seotud lood
Kuna iga bränd, pood või ostukeskus tõlgendab enda jaoks täna õhus olevaid trende omamoodi, siis Viru Keskuse tiim on enda jaoks sõnastanud kolm põhimõtet, mis vastavad küsimusele, miks nad peavad praegu uuenema ja mida tahavad sellega saavutada. Nendest põhimõtetest ning mida on oodata uuenevast kaubanduskeskusest, räägib Viru Keskuse turundusjuht Kristel Sooaru.
Kristel Sooaru veab kogu Viru Keskuse turundust koos kolleegiga kahekesi, olles turundusjuhina ametis alles eelmise aasta algusest. Varem on ta olnud juhtivatel kohtadel moe- ja jaekaubanduses ning tegelenud turundusega vaid osaliselt.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.