Eesti idufirma Adact meelitas klientide ringi Starbucksi ja Gucci
Mänguliste turunduskampaaniate loomise tarkvara arendav Adact on oma klientide ringi meelitanud nii Starbucksi, KIA, Coca-Cola kui ka Gucci ning laieneb jõuliselt USA turule.
Adacti asutaja Kalev Kärpuki sõnul näitavad viimase aja trendid üha enam, et ettevõtted otsivad julgemalt võimalusi oma turunduse mänguliseks tegemiseks ning väga sageli leitakse nad ise üles.
Mängupõhine turundus ehk gamification marketing on tegemas globaalset võidukäiku. Kui 2012 aastal hinnati üleilmse mängupõhise valdkonna väärtuseks 242 miljonit USA dollarit, siis 2020. aastaks oli see saavutanud 11,11 miljardi taseme ning Markets and Markets prognoosib 2025. aastaks valdkonna väärtuseks 30,7 miljardit dollarit. Millega on tegu ja milline on seis Eestis, kommenteerib Adact tegevjuht ja asutaja Kalev Kärpuk.
Augusti lõpus toimunud sTARTUp Day ärifestivalil noppis ühe peaauhindadest ehk 75 000 eurot Eestis loodud idufirma Adact. Võidetud investeeringu abil plaanitakse luua Indias partnerlussuhteid Adacti edasimüümiseks ja meeskonnaga keskenduda Lõuna-Euroopa turgudele. Adacti turundusjuht Andreas Unt rääkis lähemalt, kuidas ettevõtte sündis ja millega nad teistest eristuvad.
Pole palju reklaamiliike, millega kaasata tarbijaid olenemata nende asukohast. Üks viis kodus istuvaid tarbijaid kaasata, nende kontaktandmeid koguda ja neile meelde jääda on mängustatud turundusega.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.