Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates 2023. aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja kolmandas jaos jagavad oma lemmikuid agentuuri Tabasco tegevjuht Karl Multer ja Rannarootsi turundusjuht Ivo Vinogradov.
- Tabasco tegevjuht Karl Multer Foto: Henrik Metstak
Karl Multer märkis, et aasta oleks nagu pikk periood ja turunduses peaks justkui palju juhtuma, aga mingil põhjusel pidi võtma aega, et meenutada, mis üldse silma jäi. "Ju tänapäeval on reklaami -ja kommunikatsioonitegevust nii palju ja sageli on see nii killustunud, et eredamad välgatused summutatakse lõputute allahindluskampaaniate ja odavate reklaamilahenduste poolt ära ja need ei jää kõlama," sõnas ta ja nentis, et julged ideed murravad siiski läbi ja tekitavad pikema võnke. "Tegelikult see trend meile Tabascoga sobib, meilt saab julgeid ideid ju kamaluga."
Multer tõi välja, et omaette huvitavaks võidujooksuks on kujunenud jõulureklaamide aeg, kus mitmed siin tegutsevad juhtivad brändid panevad üksteist loovuse ja teostusega joonele. "Sellel aastal said meie tiimis tähelepanu Telia ja Viru Keskuse jõulukampaaniad, mis meil kontoris tekitasid küll vastakaid emotsioone," avaldas ta ja tunnistas seejuures, et Viru Keskuse jõulukampaaniast tuli juttu ka kodus, kus sageli just reklaamidest ei räägita. "Kui midagi teha, siis juba nii, et seda märgatakse!," rõhutas Multer ja lisas, et kuulis ka Viru Keskuse turunduselt, et on saadud nii kiitust kui ka kriitikat, tuues välja, et igal juhul on selles reklaamis väga mitu tasandit, ning veel rohkem selle suunalisi hoiakuid. "Gaas põhjas!"
- Viru Keskuse jõulukampaania
"Omajagu aega endale lahtimõtestamiseks võtsin ka SEB jõulureklaami osas, kuid lõpuks jõudsin järeldusele, et ei ma ei peagi otsustama, kas tegemist oli hea reklaamiga. Igatahes huvitav katse jätkusuutlikkus jõulureklaami tuua," sõnas Multer ja lisas, et väga meeldis talle ka Saku spordirajatiste korrastamise kampaania, millesse oli kenasti seotud kogukonnapõhine lähenemine ja liikumisaasta. "Kihvt idee. Loogiline teostus. Viis pluss! Kohe väga meeldis!"
Multer tõi veel välja Bolti Foodi kampaania, mis tegelikult vist päriselt meie tänavatele ei jõudnudki. "Aga võibki ju asju ka nii levitada, et nihverdad oma arvutis valmis ja justkui näitad sotsiaalmeedias, et oled seda ka linnapildis esitlenud," ütles ta ja lisas, et igatahes kelmikas lahendus ja tasuks ka laiemale üldsusele suuremat esitlemist.
Ivo Vinogradov tõi välja, et Pakendikeskuse ja Tabasco lähenemine on olnud väga sümpaatne, märgates seda mõned aastad tagasi kui nad „pommuudiseid“ hack'ima hakkasid ja esimesed reklaamid veel äkki kohe „Meedia- ja reklaamipärlitesse“ ("Meedia- ja reklaamipärleid meilt ja mujalt" grupp Facebookis - toim.) ei jõudnudki. "Mulle tundub, et neil ei ole kuigi suur eelarve ning lähenetud on nutikalt ja seda enam meeldib mulle, et on võimalik ka väikese eelarvega tegutseda," märkis ta ja lisas, et kui reklaam viraalseks õnnestub saada, siis on tegu tehtud. "Kas see on alati teadlikult tegutsedes ka võimalik, on juba iseasi," märkis ta ja lisas, et Tabasco jaoks on see Pakendikeskusega ilmselt juba n-ö eelarvesse kirjutatud.
Vinogradov avaldas, et on ka ise alati pigem seda meelt, kui agentuuriga Rannarootsi turundustegevusi plaanivad. "Kardan, et agentuuridele võib see vähem meeltmööda olla, kui raha piirab, samas arvan, et ka neile on see palju rohkem väljakutsuvam ja loomingulisem, kui teha üks järjekordne „pere laua taga söömas“ klišeelik reklaam," kommenteeris ta ja lisas, et eks sellised kampaaniad on turvaline valik ja küllap tuleb neid ka teha. Ta rõhutas, et arvestades jooksvat aastat, kus turunduse mahte arvatavalt kõigis valdkondades koomale tõmmatakse, tasuks nutikale lähenemisele mõelda.
Meeldejäävaimaks reklaamiks peab Vinogradov Grossi Toidukaupade aasta lõpus teles jooksnud reklaami „Grossi Toidukaubad on viimane..“. "Ma ei saanud alguses kuidagi aru, miks Grossi Toidukaubad viimane on, siis taipasin, et tegu on reminder'iga, ja kas siis teadlikult või mitte, üsna ootamatu koha pealt läbi lõigatud," selgitas ta ja lisas, et võimalik, et oli osa, kus kampaania esimeses laines pigem täisklippi lastakse, märkamata jätnud, või hakkasidki nad kohe reminder'iga teles peale.
Ta jätkas, et mõni päev hiljem nägi ta täispikka klippi ja nii sai ka põhisõnumi teada, kuid see polnud enam oluline. "Ma olin seda reklaami märganud ja kogu selle tapeedi seast, mis teles järjest tuleb, see eristus," sõnas Vinogradov ja möönis, et kunstilise väärtuse osas ei konkureeri see ilmselt uhkete agentuuride loominguga, kuid tema tähelepanu see köitis ja muigele võttis ning see ongi oluline - luua positiivne emotsioon.
Lõpetuseks tõi Vinogradov möödunud aastast välja Kalevi uute pakendite lansseerimise ja nende aasta lõpus ilmunud klassijuhataja pisarakiskuja klipi. "Oma kampaaniatega jõudsid nad suure osa tarbijate meeltesse," sõnas ta ja lisas, et eks seda toetas ilmselt mahukas meediale kulutatud eelarve.
Parimad turundusteod saavad traditsiooniliselt auhinnatud
20.- 21. märtsil 2024 Kultuurikatlas toimuval turunduskonverentsil
Password. Vaata konverentsi
infot ja programmi ning
registreeru juba täna SIIN.Esita oma töö Aasta Turundustegu 2023 konkursile SIIN. Tähtaeg on
1. märts 2024.
Seotud lood
Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates 2023. aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja teises jaos jagavad oma lemmikuid Tallink Grupi brändi- ja turundusjuht Kristi Männik ja RMK turundusjuht Anu Lill.
Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates 2023. aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja esimeses osas jagavad oma lemmikuid Balbiino turundusdirektor Anne Tääkre ja Bigbank grupi turunduse ja kliendikogemuse valdkonna juht Roger Niitmäe.
Vaata, kes kuuluavd Aasta Turundustegu 2023 auväärsesse žüriisse. Tööde esitamise tähtaeg konkursile on 1. märts 2024.
Uus pikendatud tähtaeg on 4. märts
Nagu traditsiooniks on saanud, tunnustame ka sel aastal turunduskonverentsil Password meeldejäävamaid ja tulemuslikumaid turunduskampaaniaid ja -aktsioone Aasta Turundusteo tiitliga. Konkursi eesmärk on väärtustada turunduse olulisust ettevõtluses ja näidata, et hästi korraldatud turundustegevus kasvatab ka äri.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.