Autor: Reigo Kimmel • 8. august 2024

Kuidas kasutada tehisintellekti sisu loomisel?

Mis oleks kui ühe nupuvajutusega saaks oma ettevõttele uue veebilehe? Teise vajutusega täita see sisuga? Kolmandaga luua sellele sotsiaalmeedia strateegia ja sisu? Neljandaga luua sisu toetavad pildid ja videod?
Reigo Kimmel, Äripäeva Akadeemia koolitaja, videoproduktsiooni ja digitaalse turunduse ekspert

Mul on sulle hea uudis ja halb uudis.

Halb uudis on see, et sellist nuppu (veel) ei ole, mis võib olla ka hea uudis, sest lausele "AI teeb ühe nupuvajutusega kogu sinu töö ära", võib pikemalt süvenedes mitmeti reageerida.

Hea uudis on see, et inimmõistuse ja tehisaru ühendamisel on mitmeid tööülesandeid võimalik teha lihtsamini, kiiremini ja soodsamalt.

Äripäeva Akadeemias toimuval koolitusel "AI turunduspraktikum - tekstid, visuaalid ja videod" vaatleme neid võimalusi pikemalt, sisukamalt ja praktilisemalt.

Tehisaru tekstid

Veebileht on virtuaalne peauks sinu toodete või teenuste juurde. Sotsiaalmeedia, otsingumootorid, reklaamid, lingid ja muud on turunduse eesuksed, mis võimaliku huvilise peaukse juurde toovad. Huvilisest saab potentsiaalne klient, kui ta uksele koputab ehk ühendust võtab.

Ükskõik kui ilus su virtuaalne peauks välja näeb - kõige olulisemad on sellel olevad sõnad, laused ja pikemad tekstid. Kuigi nii sinu kui su kolleegi arvates võivad need olla maailma parimad, siis mis oleks kui küsiks tehisaru arvamust?

Vaatame, mida ühe nupuvajutusega arvaksid nendest korraga nii ChatGPT, Claude 3, Perplexity, Gemini kui teised.

Sotsiaalmeedia postituste ideed on otsas või kuidas sõnastada e-maili? Kas e-mailid tuleks kindlasti kirjutada kontoris või võiks selle hoopis autoga tööle sõites vabas vormis telefoni rääkida ja kontoris arvutiekraanilt parem sõnastus kopeerida ja endale pikem kohvipaus lubada?

AI visuaalid ja videod

Midagi pole teha - pilt ütleb rohkem kui tekst. Aga kui pilti pole, siis kuidas neid tehisaru abil võimalikult realistlikult luua ja muuta? Kas riiete müümiseks on vaja modelle? Kas töötajatest veebilehele piltide saamiseks peab minema fotograafi juurde või piisab telefoniga tehtud piltidest? Kas ja kuidas teeb AI olemasolevaid pilte paremaks?

Kas lühikese kirjelduse abil ja ühe nupuvajutusega saab tehisaru abil tasuta oma tooteid või teenuseid tutvustava video? Jah, aga kas see on piisavalt hea? Tõenäoliselt mitte, kuid sellele saab lihtsalt oma klippide, logode ja sisuga täiendada ning erinevatele platvormidele sobivat formaati luua.

AI turunduses – täna ja tulevikus

Mingil kujul tehisintellekti kasutab täna juba 80% turundajatest, olgu selleks klienditeeninduse chatbotid, isikupärastatud soovitused või käitumismustrite analüüs, samas kui AI võimekamaid lahendusi alles katsetatakse.

Kokkuvõttes saab tehisaru turunduses asendamatuks abimeheks, mis aitab aega ja kulusid kokku hoida, kuid AI turundustööriistade maailmas tuleb esmalt orienteeruda ning seejärel käed külge panna.

Just seda me Äripäeva Akadeemias praktikasse panema hakkamegi.

Tulemas on koolitus AI turunduspraktikum - tekstid, visuaalid ja videod >

Kohtade arv on piiratud.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700