Eelarvekärbete taustal on muutunud oluliseks näidata käegakatsutavat tulu kõikidelt turundusinvesteeringutelt, leiavad 23. jaanuaril turundusanalüütika konverentsil esinevad Knowit’i brändi- ja äristrateegia asepresident Elisabeth Taranger ning vanemnõustaja Maria Nikitina.
- Knowit’i brändi- ja äristrateegia asepresident Elisabeth Taranger ning vanemnõustaja Maria Nikitina. Foto: Knowit
Mis on täna Knowit’i klientide suurimad mured?
Meie klientide peamised mured on seotud sellega, kuidas aidata ettevõtetel saavutada edu üha konkurentsitihedamas ja ebakindlamas turuolukorras. Põhjamaade ettevõtted keskenduvad eelkõige sellistele võtmevaldkondadele, nagu tulevikustsenaariumid, kasvuplatvormid, innovatsioonijuhtimine ja tulevikku suunatud brändistrateegiad. Knowit’is näeme kolme domineerivat teemat, mis neid probleeme iseloomustavad:
1) Turunduseelarvete ärilise mõju tõestamine
Turundusjuhid avaldavad tohutut survet iga turundusele kulutatud rahaühiku õigustamiseks. Eelarvekärbete kasvades on muutunud oluliseks näidata käegakatsutavat tulu kõikidelt turundusinvesteeringutelt. Kõikvõimalike algatuste ärilise mõju tõestamisest on saanud prioriteet.
2) Kasumlikkuse ja väärtusahela optimeerimine
Ettevõtted keskenduvad üha enam kasumlikkuse suurendamisele, optimeerides kogu väärtusahelat. See hõlmab hinnastrateegiate täiustamist ja pakkumiste lihtsustamist, et need vastaksid paremini klientide vajadustele, säilitades samal ajal efektiivsuse.
3) Kasv läbi brändi arendamise
Kuna tulemuspõhise turunduse kulud kasvavad, liiguvad ettevõtted jätkusuutliku kasvu saavutamiseks pikaajaliste strateegiate poole, nagu seda on brändi arendamine. See on eriti keeruline B2B turundusega tegelevatele inimestele, kes seisavad sageli silmitsi väljakutsega luua ja hoida kaasahaaravaid brändiidentiteete, mis resoneeriksid sihtrühmaga.
Lisaks võtavad paljud ettevõtted kasutusele inimkesksed ja tarbijale suunatud äristrateegiad, kuna on endale teadvustanud, et tulevikus edu saavutamiseks on vaja sügavat arusaamist klientide vajadustest, eelistustest ja väärtustest. Andmepõhiste ja tulevikku suunatud lähenemisviiside omandamisega valmistavad ettevõtted end ette kiiresti muutuval turul arenema.
Millised mõõdikud näitavad teile, et brändistrateegia töötab ja toob tulemusi?
Brändistrateegia tõhususe hindamine nõuab kindlasti tasakaalustatud lähenemist, mis ühendab endas nii lühi- kui pikaajalisi mõõdikuid. Knowit’is keskendume järgmistele aspektidele:
1) Lühiajalised mõõdikud: Kampaania ja müügimudelite tulemuste mõõdikud aitavad tõhusust hinnata vahetult. Need aitavad mõista turundusalgatuste esmast mõju ja vajadusel koheselt strateegiat kohandada.
2) Pikaajalised mõõdikud: Kestliku edu hindamiseks keskendume näitajatele, nagu vaimne kättesaadavus, baasiks olev müügikasv ja üldine brändikapitali suurenemine. Tugeva brändiplatvormi loomine ja selle järgimine tagab aja jooksul eristuva ja kasumliku brändipositsiooni kujundamise. Seda platvormi toetab terviklik turundusplaan, mis ongi loodud brändi põhialuste tugevdamiseks.
3) Positsiooni jälgimine: Regulaarne brändipositsiooni hindamine on ülioluline. See aitab tagada, et brändi tajutav positsioon turul vastab kavandatud pikaajalisele strateegiale. Vastuolude ilmnemisel tehakse brändi õigel kursil hoidmiseks kohendusi.
4) Müügitunneli hindamine: Brändi müügitunnelie iga-aastane analüüs võimaldab jälgida teadlikkuse, kaalumise ja ostude kasvu. See analüüs aitab ka tuvastada ja lahendada tunnelis esinevaid lünki, tagades, et strateegia juhib kliente tõhusalt läbi nende teekonna kõigi etappide.
Ülal loetletud mõõdikuid kombineerides loome tervikliku ülevaate brändistrateegia toimimisest, tagades nii lühiajalised võidud kui ka jätkusuutliku pikaajalise kasvu.
Kuidas hoiab Knowit ise oma brändi innovatsiooni tipus?
Knowit hoiab oma brändi innovatsiooni esirinnas mitmekülgsete lähenemisviiside abil, mis kätkevad endas strateegilist nõustamist, loovat disaini, tehnoloogilist arengut ja pühendumust jätkusuutlikkusele.
1) Strateegiline nõustamine ja innovatsioon: Knowit ühendab inimkesksed lähenemised laialdase digitaliseerimise ja jätkusuutlikkuse kogemusega, aidates klientidel toime tulla muutustega ja kindlustades oma positsiooni innovaatiliste lahenduste liidrina.
2) Valdkondadeülene koostöö: Paindlikud tiimid loovad digikogemusi, mis lihtsustavad igapäevaelu ja tugevdavad sidet brändide ja kasutajate vahel.
3) Pühendumus jätkusuutlikkusele: Knowit keskendub jätkusuutliku ja inimliku ühiskonna loomisele digitaliseerimise ja innovatsiooni abil, viies oma tegevuse kooskõlla vastutustundliku äritegevuse põhimõtetega.
Mis on teie kogemust mööda võtmetähtsusega, et säilitada tugev ja usaldusväärne kliendisuhe?
Tugeva ja usaldusväärse kliendisuhtluse säilitamine nõuab järjepidevat suhtlust, siirast huvi, järjepidevat väärtuse pakkumist ning kohanemisvõimet ja valmisolekut senist olukorda kahtluse alla seada. Toome siinjuures välja olulisemad tegurid:
1) Usaldus ja läbipaistvus: Olge avatud ja aus kõigis oma suhtlustes. Täitke lubadusi ning teavitage kliente proaktiivselt võimalikest väljakutsetest või muutustest.
2) Kliendi vajaduste mõistmine: Koguge pidevalt tagasisidet, et süvitsi mõista kliendi muutuvat vajadust ning kohandada oma lahendusi vastavalt.
3) Järjepidev väärtuse pakkumine: Veenduge, et iga kontakt kliendiga lisab väärtust – olgu selleks erakordne teenindus, kvaliteetsed tooted või personaalne tugi.
4) Regulaarne suhtlus: Hoidke järjepidevat ja sisukat kontakti, et jääda kliendi jaoks olulisele kohale ja näidata oma pühendumust koostööle, samuti julgustage kliente mõtlema uute võimaluste ja seniste tõekspidamiste üle.
5) Reageerimiskiirus ja tugi: Lahendage probleemid kiiresti ja tõhusalt, näidates kliendile, et tema mured on prioriteet.
6) Koos kasvamise mõtteviis: Edendage partnerlussuhet nii, et mõlemad pooled näeksid võimalusi ühisteks edusammudeks ja kasvuks.
Milliseid õppetunde olete kõige enam väärtustanud oma teekonnal turundus- ja strateegiavaldkonnas?
Oluline õppetund turunduse ja strateegia valdkonnas on see, et turundus saab tõeliselt mõjutada ettevõtte kasvu vaid siis, kui tal on koht juhtkonna laua taga. Turunduse prioriteedid peavad olema ühendatud strateegilisse plaani, tagades turundusalgatuste ja ettevõtte laiemate eesmärkide kooskõla.
Oluline õppetund turunduse ja strateegia valdkonnas on see, et turundus saab tõeliselt mõjutada ettevõtte kasvu vaid siis, kui tal on koht juhtkonna laua taga.
Juhtidest paistavad silma need, kes näitavad üles julgust, tehes julgeid strateegilisi panuseid, võttes omaks innovatsiooni ja juhtides efektiivselt muutusi. Sellised juhid mõistavad mitmekülgse koostöö tähtsust tugeva brändi loomisel ja organisatsiooni vastupidavuse kasvatamisel. Nende võime inspireerida meeskondi ja muutusi omaks võtta viib sageli jätkusuutliku ja pikaajalise eduni.
Teine oluline tähelepanek on andmepõhise otsustamise kriitiline roll. Nii turunduses kui ka strateegias on oluline tugineda kindlale ülevaatele ja analüüsile. Tugev analüütiline lähenemine mitte ainult ei kinnita strateegilisi valikuid, vaid tagab ka, et turundustegevused on tõhusalt kohandatud vastama ärieesmärkidele ja turu vajadustele.
Lõppkokkuvõttes moodustavad strateegilise mõtlemise, julge juhtimise ja andmepõhise lähenemise kooslus tugeva aluse mõjusale turundusele ja pikaajalisele äriedule.
Knowit on IT konsultatsiooniettevõte, kus töötab 4000 IT konsultanti, kes pakuvad digitaalseid lahendusi ja aitavad klientidel läbi viia digitaalseid ümberkorraldusi. Ettevõte tegutseb Põhjamaades, kuid on esindatud ka Saksamaal ja Poolas.
Tutvu
Turundusanalüütika konverentsi info, esinejate ja programmiga ning registreeru konverentsile soodushinnaga 349 eurot (km-ga 425,78) juba täna
SIIN.
Soodsam hind kehtib kuni 15.01.2024 (k.a).
Seotud lood
23. jaanuaril 2025 toimub Filmimuuseumis Baltikumi esimene turundusanalüütika konverents, kus lavale astuvad valdkonna tipptegijad, keda muidu siin piirkonnas esinemas ei näe.
Enne andmete kogumist tuleks paika panna soov ja eesmärk, mis peaks sündima pärast nende andmete kogumist, soovitab Analytical Alley kaasasutaja Karl Mattias Õige.
Turunduses tuleks pingutada väikeste võitude nimel, mille käigus saab ise õppida ning saavutada ka usalduse „kurjade“ finantsistide silmis, tõi välja Coop Panga finantsjuht Paavo Truu.
Vaata, kes ja kus TOPis asetseb
TOPi võitnud agentuur on selle omanike sõnul detsentraliseeritud nagu advokaadibüroo, mis tagab vahetu suhtluse iga nende kliendiga.
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.