E-kirjad on suurepäraseks vahendiks klientidega suhtlemisel, kuna see pakub palju võimalusi selleks, et nendega eriilmelist infot jagada. Meiliturunduse tööriista kombineerimine CRM-süsteemiga üks suurepärasemaid meetodeid, et tagada konkreetse teabe edastamine just õigetele inimestele.
Selleks, et aidata sul oma tänastest meiliturunduse jõupingutustest maksimaalselt kasu saada, arutame, kuidas saab meiliturundust ja CRM-i koos kasutada.
Mis on CRM?
Kliendisuhete haldussüsteem ehk CRM süsteem (Customer Relationship Management system) on kasulik tööriist, mida müügiinimesed kasutavad klientidega suhtlemise haldamiseks. CRM-süsteeme saad kasutada mitmesuguste klientidega seotud andmete, sealhulgas kontaktandmete, vestluste logide ja müügiandmete salvestamiseks. Väärtus, mida see sinu meiliturunduse strateegiale võib lisada, on tohutu.
Tegelikult saad CRM-i tarkvara abil jälgida:
müügivihjeid: leida potentsiaalseid kliente ja jälgida nende tegevust;
kontakte: koguda ja salvestada klientide kontaktandmeid;
kontosid: jälgida klientide ostusid ja muid toiminguid;
ärivõimalusi: jälgida pooleliolevaid äritehinguid ja hallata müügitoru.
Tarkvara täieliku potentsiaali realiseerimiseks on oluline teada, mida CRM-i pakutavate andmetega teha. Kui oled selle teabe kokku kogunud, saad seda kasutada oma müügistrateegia suunamiseks ja lõpuks müügi suurendamiseks.
Mida CRM-i meiliturundus endaga kaasa toob?
CRM-süsteemid pakuvad ettevõtetele meetodeid ja tööriistu oma klientide kohta lisateabe saamiseks, nende ligimeelitamiseks ja olemasolevate sidemete tugevdamiseks. CRM-i meiliturundus on
meiliturunduse liik, mis kasutab CRM-i lahendusi, et muuta potentsiaalsete klientidega suhtlemine lihtsamaks ja tulemuslikumaks. Eesmärk on püsida alati inimeste mõtetes. Selle asemel, et traditsiooniliselt keskenduda võimalikult suure vaatajaskonnani jõudmisele, on CRM-i meiliturundus suunatud sõnumi saavale üksikisikule või ettevõttele. Seda silmas pidades käsitleme mõningaid viise, kuidas CRM ja meiliturundus võivad koos edukalt toimida.
1. “Nišipubliku” sihtimine
Kasutades meililisti segmenteerimist koos meilide
personaliseerimisega, võid saavutada suurepäraseid tulemusi. Saad jagada oma listi eraldi gruppideks, näiteks uuteks, aktiivseteks ja passiivseteks tellijateks. CRM-tarkvara abil on sul võimalik oma tellijaskonna segmenteerimist veelgi detailsemalt täpsustada. Kaasaegne CRM-tarkvara kasutab täiustatud tehisintellekti tehnoloogiaid, et jälgida kasutajate peeneid käitumisnäitajaid mitmel platvormil. Tarkvara saab seejärel neid andmeid töödelda, aidates sul luua konkreetsemaid sõnumeid, mis võtavad arvesse konkreetse isiku huve, eelistusi, ostuajalugu ja muid aspekte.
2. Analüütika ja testimine
Meiliturunduse platvorm, mis integreerub CRM-i süsteemiga, annab sulle juurdepääsu oma klientide reaalajas muutuvatele andmetele. See annab sulle ka vahendid nende andmete hindamiseks, testimiseks ja vajaduse korral oma strateegia kohandamiseks. Analüütikat kasutades võid teada saada näiteks seda, kui palju inimesi sinu eelmises turundusmeilis olevale lingile klikkis, andes ülevaate selle toimimisest. Saad vaadata, millised meilide aspektid on kõige populaarsemad (näiteks milline teemarida on kõige tulemuslikum) ja kasutada neid teadmisi oma järgmiste kampaaniate täiustamiseks. Kokkuvõttes saad erinevaid mõõdikuid kasutada selle välja selgitamiseks, mis sinu konkreetsele publikule kõige paremini sobib.
3. Kliendisuhete edendamine
Kliendisuhete edendamine hõlmab potentsiaalsete ostjatega sidemete säilitamist ja tugevdamist müügilehtri erinevates etappides. Kasutades CRM-i toetavat meiliturunduse platvormi, on sul võimalik märkimisväärselt säästa oma aega ja kulusid.
4. Integreerimine muu tarkvara ja teenustega
CRM-süsteemiga saad hõlpsasti lisada oma meiliturundusstrateegiasse Salesforce'i, Zoho ja muud turundusplatvormid. Integratsioonide abil saad suurendada oma meiliturunduse funktsionaalsust ja pakkuda oma tellijatele suurepärast tuge. Näiteks võimaldab Outlookiga integreerimine sul suunata konkreetse sisuga e-kirju korraga mitmele kontaktide listile.
5. Automaatikad
Saad oma turundusülesandeid palju tõhusamaks muuta, kui rakendad mõnda automatiseerimisvormi. Kui kasutad automatiseeritud meiliturundust, jääb sul rohkem aega ja energiat teisteks ülesanneteks, sh strateegiliseks tööks. Meilijadade saatmine ja müügivihjete hindamine on vaid mõned automatiseeritud funktsioonid, mis sul on, kui kombineerid CRM-i meiliturundusega. Peaksid seadistama klientidele automaatselt saadetavad e-kirjad, mis läkitatakse vastuseks sellistele sündmustele nagu näiteks ostukorvi koostamine, tellimuse uuendamine või
ostukorvi hülgamine. Kauba kohaletoimetamise kinnitused on veel üheks näiteks automaatselt saadetavast meilist.
6. Seotuse jälgimine
Kui sinu meilistrateegia ei tööta, pead olema valmis kiirete muudatuste tegemiseks. CRM-iga ühendatud meiliturunduse abil saad jälgida, kes sinu tellijaskonnast sinu meile loeb, kes klõpsab nendes olevatel linkidel ja kes mitte. Seotuse jälgimine võimaldab sul oma strateegiat täpsustada, kuni leiad saad aimu sellest, milline sisu toob soovitud tulemusi. Pead valima sellise platvormi, mis võimaldab sul jälgida konversioonie, et saaksid oma tarbijate tegevuste kohta lisateavet.
Kokkuvõtteks
Aeg on alustada oma kampaaniate tulemuslikuks muutmisega. Meiliturunduse ja CRM-tarkvara tandemit saad müügi suurendamiseks ja ettevõtte kasvatamiseks kasutada mitmel viisil – tõime lühikokkuvõttena välja mõned neist. Peamine on aga meiliturunduse kampaania planeerimisel strateegiline mõtlemine. Mõtle, kuidas saad CRM-i abil kohandada oma kontaktide segmente ja edastada personaliseeritud sõnumeid, mis sinu publikut tõeliselt kõnetavad.
Seotud lood
Veedad tunde, kui mitte päevi, meisterdades oma ilusaid e-kirju. Hingad sügavalt sisse ja püüad meenutada, kuidas elu rahulikult võtta, enne kui vajutad (ilmselt kõige pingelisemale) “Saada” nupule. Kui juba meilikampaania on saadetud, siis see on ka läinud. Seda enam tagasi kutsuda ei saa. Seetõttu on ülioluline, et põhjalik e-posti testimise ja kvaliteedi tagamise (ingl quality assurance – QA) plaan oleks paigas.
SEO (search engine optimisation) ehk otsingumootoritele optimeerimine, tähendab veebilehe nähtavuse parandamist otsingumootorites. Arvestades seda, et paljud potentsiaalsed kliendid kasutavad huvipakkuva kauba või teenuse leidmiseks just otsingumootoreid, on SEO kaasaegses turunduses üks olulisemaid märksõnu.
Meiliturundus on klassikaline digiturunduse vorm, mis on usaldusväärne ja tõhus. Aastal 2022 on see endiselt asjakohane, eriti arvestades selle kõrget investeeringutasuvust. Iga kulutatud euro pealt saab tulu umbes 40 eurot – see on märkimisväärne näitaja.
Miks on orgaaniliselt saadud e-maili list sinu turunduse jaoks ülioluline ning mis võib juhtuda siis, kui selle asemel kasutad oma reklaammeilide jaoks ostetud adressaatide nimekirja? Sellel teemal arutlevad Smaily turundusjuht Tanel Rand ja Viivika Lumberg, kes on oma pika turunduskarjääri viimased aastad keskendunud peamiselt meiliturundusele, olles strateegiline koostööpartner ka Smaily'le. Lisaks peateemale jagab ta meiega oma meiliturunduse lemmiknippe, andes ka soovitusi nii uutele kui ka juba tegutsevatele ettevõtetele.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.