Üks parimaid viise nõudmisel trükkimise (print-on-demand) teenust pakkuva ettevõtte reklaamimiseks on meiliturundus. Turunduskirjade eesmärk on edendada ja hoida kaupmehe suhteid oma klientidega ja innustada klientide lojaalsust.
Lisaks on meiliturundus parim võimalus personaliseeritud pakkumiste edastamiseks sinu toodete kohta.
Mis on nõudmisel trükkimine (print-on-demand)?
Nõudmisel trükkimine on ärimudel, mille puhul trükitakse erinevatele esemetele (nt särgid, mütsid, tassid, teiste toodete pind ja etiketid, pakendid jpm), kohandatud kujundus vastavalt kliendi tellimusele.
Vahel kombineeritakse seda teenust dropshipping’uga, mis tähendab seda, et kaupleja poolt vahendatud trükitellimused tarnitakse tootjalt otse lõppkliendile.
Meiliturunduse näpunäited nõudmisel trükkimise teenust pakkuvatele äridele
Ettevõtetel on rohkelt võimalusi, kuidas meiliturundusele läheneda. Alustuseks peaksid loomulikult valima õige meiliturunduse platvormi. Platvorme on tõepoolest palju, seega pead veidi oma ekraaniaega pühendama taustauuringu tegemisele ja
erinevate platvormide võrdluste lugemisele.
Veebis leiduv mitmekesine info võimaldab sul kontrollida, kas su potentsiaalsel tulevasel meiliturunduse platvormil on sinu ärieesmärkide saavutamiseks olemas tarvilikud
integratsioonid ning sellised vajalikud funktsioonid nagu automatiseerimine, segmenteerimine ja võimalus kujundada kauneid personaliseeritud e-kirju. Pea meeles – personaliseerimine on alati võtmetähtsusega osa meiliturundusest, kuid eriti oluline on see nõudmisel trükkimise teenust pakkuvate äride jaoks.
Olenemata sellest, millist tööriista kasutad oma (potentsiaalsete) klientide postkastidesse jõudmiseks, peaksid viskama pilgu peale järgmistele üldistele meiliturunduse näpunäidetele ja nippidele.
Vaata, mida sinu valitud müügikanal pakub
Nõudmisel trükkimine võimaldab müüa paljudes erinevates müügikanalites ja veebiturgudel. Igal platvormil on oma plussid ja miinused. Mõnel müügiplatvormil on ka sisseehitatud meiliturunduse funktsioonid, teistel aga mitte. Kuigi oma äri turunduse jaoks on enam kui mõistlik kasutada spetsiaalselt meiliturunduse jaoks loodud platvormi, siis vaatame üle mõned võimalused ka müügikanalite ja -turgude seast.
1. Etsy – turg, mis on kogu maailmas populaarne käsitööna valmistatud toodete pakkumisel. See platvorm võimaldab integreerida ka nõudmisel trükkimise teenuseid. Müüjatel on lubatud müüa Etsys seni, kuni nad avaldavad seal (nende olemasolul) ka oma trükipartneri(d). Lisaks on see kõige kasutajasõbralikum platvorm neile, kes on nõudmisel trükkimise äris alles algajad.
Kas Etsyst on võimalik saata oma klientidele e-kirju otse: EI
2. Shopify – e-kaubanduse ettevõte, mis pakub oma kasutajatele veebimüügisüsteemi. See on populaarne nii uute kui ka kogenud nõudmisel trükkimise teenust pakkuvate äride seas.
Kas Shopify’st on võimalik saata oma klientidele e-kirju otse: JAH
3. WooCommerce – WordPressi avatud lähtekoodiga pistikprogramm. See on mõeldud neile veebikaupmeestele, kes on oma veebisaidid üles ehitanud WordPressile.
Kas WooCommerce’ist on võimalik saata oma klientidele e-kirju otse: JAH
4. Squarespace – üks parimaid tööriistu, mis aitab luua ja arendada oma ärilist kohalolekut veebis. See on mõistlik valik siis, kui soovid pidada väiksemat veebipoodi, mis pakub nõudmisel trükitavaid tooteid.
Kas Squarespace’ist on võimalik saata oma klientidele e-kirju otse: JAH
Paku kasulikke ressursse
Loomulikult pead töötama selle kallal, et oma meilide sisu huvitavaks teha, kuid sama tähtis on ka nende kasulikkus lugejatele. Vastasel juhul võid kasuteguri puudumisel kaotada lõpuks oma tellijate tähelepanu.
Üks parimaid meetodeid kliendi tähelepanu püüdmiseks ja hoidmiseks on kasulike ressursside jagamine. Lisa oma turundusmeilidesse näiteks erinevate kingiideede loendeid, nagu pühadekingid, isikupärastatud trükiste võimalused, käsitsi valmistatud kingiideed jne.
Mõtle ka oma tootetüübile. Kui müüd iluga seotud tellitava trükiga tooteid, võid lisada oma uudiskirja erinevaid kasulikke ilunõuandeid või -juhiseid, nagu näiteks suvised (või talvised) nahahoolduse ideed. Kirsiks tordile ehk boonuseks meili sisule, võid lisada oma e-poe eripakkumise „ostes ühe, saad teise tasuta”.
Anna oma klientidele otstarbekaid ideid, mis neid erinevatel viisidel aitavad. Lisaks töötavad igasugused erinevad boonused väga edukalt huvi üleval hoidmisel, sest nii võtavad kliendid teadmiseks, et nad võivad ka edaspidi sinu kaudu tõelist kasu saada.
Kohandatud tooted ja personaliseerimine
Samuti on väga kasulik oma meilides esile tõsta kohandatud tooteid selle põhjal, mida sa oma klientide kohta tead. Nende vanus, huvid ja varasemad ostud annavad sulle suunised selleks, et saata neile personaliseeritud tootepakkumisi, millest nad suurema tõenäolisega huvitatud oleksid.
Personaliseerides kasutavad turundajad oma tellijate andmeid selleks, et nad saaksid kirju, mis tunduvad neile kui üksikisikutele kohandatuna.
Personaliseerimise puhul saad luua erineva sisuga kirju, erinevate toodete kohta – näiteks ehted, nõud, kodukaunistused, toiduained jne – ning saata need vastavatele segmentidele, kelle jaoks need võiksid olla asjakohased.
Suurepärane näide tõeliselt oodatud pakkumisest on ka teavitusmeilide saatmine kliendile siis, kui tema isiklikust sooviloendist on mõni toode värskelt (või taas) müügile jõudnud. Selliseid e-kirju saad saata juhul, kui võimaldad oma klientidel neid kodulehel oleva nupukesega tellida. Pea aga meeles seda, et kui klient registreerub antud teavituse saamiseks, ei tohi sa nõusoleku puudumisel hakata talle saatma teisi e-kirju, näiteks igakuist uudiskirja. Uudiskirjale registreerumiseks saad kasutada näiteks oma veebilehel
eraldi hüpikakent.
Pea silmas oma nišši
Kuna turg on valikutest niigi tulvil, siis nõudmisel trükkimise äri seisneb konkreetse niši leidmises ja sellesse täies mahus investeerimises. Enne ettevõtte alustamist uuri üksikasjalikult oma konkreetset tegevusvaldkonda. Vali sobiv nišš (või mitme erineva niši sulam), mis jääb alati trendikaks või nõutuks.
Mõned kasumlikud nišid on näiteks järgmised:
- toiduained ja kokandus;
- ilu- ja heaolutooted;
- kodukujundus;
- spordi- ja fitnesstooted;
- koduloomadele mõeldud tooted.
Lisaks mõtle, millist iseloomu soovid, et sinu bränd kannaks – kas sinu tooted peaksid mõjuma eksklusiivsetena, leidub nende universaalses, kuid töökindlas ilmes midagi igale inimesele, või on need hoopiski väga spetsiifilise ja ehk isegi omapärase disainikeelega? Sinu erimoodi lähenemine aitab sul ka oma meile kirjutada ja disainida. Veendu alati, et sinu e-kirjade visuaalsed elemendid ja värvid vastaksid sinu
brändi üldisele esteetikale.
Saada kinnituskirju
Niipea kui klient on sinule tellimuse esitanud, saada talle kinnitusmeil. Kinnitusmeil on tehinguline e-kiri, mis saadetakse kliendile kohe, kui ta on toimingu lõpetanud.
Pärast seda, kui klient on tellimuse esitanud, peaks kinnitus talle pakkuma meelerahu, et tema tellimus on kätte saadud. Selle sama e-kirjaga või esimesel võimalusel peaksid edastama talle ka tarneandmed.
Oluline on märkida, et sinu teenuse osutamise partner (kui sul selline partner dropshipping’u puhul on) ei võta tavaliselt kunagi sinu nimel klientidega ise ühendust, seega pead kogu suhtluse eest ise oma müügi- ja turunduskanalite kaudu vastutama (Shopify, Etsy, Wix jne).
E-kirjade ajastamine ja õigete inimesteni jõudmine
Kui plaanid oma meiliturundusstrateegiat, võta arvesse hooajalisust. Nõudlus taolise trükitava tootetüübi järgi suureneb erinevate ürituste ja pühade ajal märkimisväärselt. Kinkijale või kingisaajale omaseid, unikaalseid esemeid soovitakse rohkem teatud aastaaegadel – eriti peavad sellseid kingitusi silmas erinevad firmad näiteks klientide, partnerite ja ka oma töötajate puhul.
Eritellimusel trükitud kaup muutub üsna aktuaalseks ja seetõttu tuleks seda intensiivsemalt reklaamida näiteks järgmistel juhtudel:
- iga-aastased pühad ja tähtpäevad (jõulud, jaanipühad, valentinipäev, Halloween jne);
- must reede ja küberesmaspäev;
- firmaürituste aeg (nt suvepäevad);
- sünnipäevad, tähtpäevad ja muud erapidustused.
Kindlasti arvesta sellega, et erinevalt eraisikutele on firmade tellimused tihtipeale üsna mahukad. Esiteks ole kindel oma võimekuses taolisi tellimusi täita. Teiseks, saada teavituskirjad erinevatest hooajalistest toodetest juba üsna aegsasti välja. Näiteks hakkavad firmad oma suvepäevasid tavapäraselt planeerima juba aasta alguses. Arutelud klientidele ja oma töötajatele tehtavate jõulukingituste üle käivad paljudes personali- ja turundustiimides ning juhtkondades juba suvisel ajal.
Veelgi enam, kui sihid hooajalise müügi tegemiseks teisi ettevõtteid, peaksid õigete inimesteni jõudmiseks veenduma, et oled oma tellijaskonda korrektselt segmenteerinud. Näiteks kohandatud ettevõttekingituste puhul peaksid tavaliselt sihtima kedagi kas ettevõtte personali- või turundusosakonnast.
Lisaks, kui eelolevas nimekirjas on esimeses kahes punktis väljatoodud päevade aeg kindlalt teada ja kolmandas punktis olev suvepäevade aeg aimatav, siis neljas punkt nõuab personaliseeritud kirjade loomiseks veidi täpsemaid andmeid. Eraisikute puhul on sul võimalik näiteks uudiskirjaga liitumisel paluda neilt täiendavaid andmeid, sh ka nende sünnipäeva. Firmade tähtsündmuste ja spetsiifiliste soovide teadasaamiseks saad kasutada näiteks oma müügitiimi abi, kes saavad luua ja hoida suhteid otse kliendiga, ehk erinevate ettevõtete esindajatega.
Muid näpunäiteid, mida meeles pidada
Toome välja ka mõned muud üldisemad meiliturunduse näpunäited, mida meeles pidada:
- Ajenda tegutsema. Muuda oma pakkumised ajatundlikuks, et tekitada kiireloomulisuse tunne. Näiteks võid viidata teemareal peagi lõppevale allahindlusele, lisada oma meili ajale ja kiirustamisele viitavaid visuaale jne.
- Kirjusust vähemaks. Ära aja kliente segadusse mitme nupuga: vali üks CTA ehk tegevusele kutsuv nupp, mis suunab tellijad sinu lehele ja toob sinu poele rohkem liiklust.
- Konkreetsus ja kasu. Püüa sisu edastada lühidalt ja muuda oma e-kirjad huvitavaks – turundussisu pole sedasorti sisu, millesse ollakse valmis tänapäeval pikalt süvenema. “Tühise kirja” asemel paku oma meiliga ka alati midagi väärtuslikku.
- Ilu on tellija silmades. Mõtle sellele, millist tüüpi kujundused on populaarsed ja milline esteetika sinu klientidele kõige rohkem meeldib, ning disaini oma meilid vastavalt.
- Testima! Kõike eelnevat saad oma meiliturundusplatvormil A/B teste tehes hõlpsamini avastada. Testides õpid ajapikku tundma seda, mida just sinu unikaalne tellijaskond eelistab pakkumiste ja e-kirjade kujunduselt kui ka sisult näha.
Kokkuvõtteks
Tõime antud artiklis välja palju erinevaid meiliturunduse punkte ja näpunäiteid nõudmisel trükkimise äridele, nagu näiteks sobivate platvormide kasutamine, oma konkreetse niši leidmine, kohandatud toodete pakkumine klientidele ja palju muud.
Julgustame sind uurima veelgi rohkem
meiliturunduse nõuandeid, mis tulevad kindlasti kasuks sinu spetsiifilisele äritüübile.
Pea meeles, et kvaliteetselt tehtud tööst võib saada ka omaette “turundustööriist”. Kui kliendid on sinu toodetega rahul ja neile meeldivad sinu kaubad ja disainilahendused, reklaamivad nad neid kindlasti suusõnaliselt edasi. Hea ja kindel kuvand on see, mida saame hästi tehtud turundusega edukalt luua.
Seotud lood
E-poe omamise üks peamisi eeliseid on meililisti kasvatamise võimalus. Sinu ettevõtte meililist on andmete kogum, millesugust kellelgi teisel pole, andes sulle konkurentsieelise ja võimaldades klientidega suhteid luua ja neid kaasatuna hoida. Seoses veebipoodide arvu suurenemisega on sinu e-kaubanduse meiliturunduse strateegia ettevõtte kasvu jaoks kriitilise tähtsusega.
Enamik meist on ilmselt kuulnud loomingulisest läbipõlemisest. Võimalik, et sa oled seda isegi kogenud või võitled sellega just praegu. Loomevaldkonna spetsialistid peavad tippvormis püsima ning tooma lauale värsket, kaasahaaravat ja silmiavavat sisu. Meiliturundajad ei ole loomingulise läbipõlemise erand: loovus on oluline tegur, mis mõjutab sinu meiliturunduse edukust – olgu selleks siis disain, ideed, optimeerimine, sisuloome või isegi automatiseerimine.
Miks on orgaaniliselt saadud e-maili list sinu turunduse jaoks ülioluline ning mis võib juhtuda siis, kui selle asemel kasutad oma reklaammeilide jaoks ostetud adressaatide nimekirja? Sellel teemal arutlevad Smaily turundusjuht Tanel Rand ja Viivika Lumberg, kes on oma pika turunduskarjääri viimased aastad keskendunud peamiselt meiliturundusele, olles strateegiline koostööpartner ka Smaily'le. Lisaks peateemale jagab ta meiega oma meiliturunduse lemmiknippe, andes ka soovitusi nii uutele kui ka juba tegutsevatele ettevõtetele.
25. mail 2018 aastal hakkas kehtima Euroopa privaatsuse regulatsioon GDPR (Üldine Andmekaitse Regulatsioon). GDPR-i eesmärk on tagada personaalsete andmete üle paremat kontrolli ja garanteerida, et sellised andmed on kaitstud.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.