• ST
  • 25.02.25, 10:43

Aivo Kütt: telereklaami tegelik hind, mõju ja usaldusväärsus

Kõik teavad, et inimese tähelepanuvõime on vaid mõned sekundid. Just seepärast on turundajad kolinud digikanalitesse, kus lubatakse täpset sihtimist ja mõõdetavaid tulemusi. Ometi peitub reklaami tegelik jõud hoopis usaldusväärsuses, emotsioonides ja mälus püsimises – just siin on televisioonil selge eelis. Telereklaami mõju avab TV3 müügidirektor Aivo Kütt.
TV3 müügidirektor Aivo Kütt
  • TV3 müügidirektor Aivo Kütt
Televisioon võimaldab jutustada brändi lugu terviklikult ja mõjusalt – mitte ainult keskenduda faktilisele infole, vaid ka sellele, kuidas toode või teenus mõjutab su sihtgrupi igapäevaelu. Kuna telesaated pakuvad süvitsi minevat sisu, saavad ka reklaamid selles kontekstis mõjuda loomulikult ja veenvalt. Loe edasi ja saad teada, kuidas.

Telereklaami mõju inimesele

Erinevalt digi- ja välireklaamidest haarab televisioon vaatajaid mitmete meelte kaudu – visuaal, heli ja narratiiv töötavad koos, et luua kaasahaarav kogemus. Neuroteaduslikud uuringud kinnitavad, et telereklaamid kutsuvad esile tugevaid emotsionaalseid reaktsioone, mis on turunduses hädavajalikud.
Kui reklaam suudab vaatajas esile kutsuda rõõmu, nostalgiat või põnevust, aktiveerub ajus emotsioonide keskus – amügdala –, mis tugevdab mällu talletamist ja sinu bränd jääb meelde isegi siis, kui vaataja ei keskendu reklaamile teadlikult. Ka 2019. aasta uuring kinnitab, et TV-reklaamid jäävad pikaajalisse mällu paremini kui digireklaamid.

Miks televisiooni usaldatakse rohkem kui digireklaami?

Usaldusväärsus on turunduses kõige väärtuslikum valuuta. Keegi ei taha näha reklaame, mis tunduvad eksitavad või pealetükkivad. Televisioonil on pikaajaline maine usaldusväärse platvormina, samas kui digireklaamid on muutunud agressiivsemaks– need ilmuvad ootamatult ja segavad kasutajakogemust.
Mõtle, kui tihti tahad YouTube'i reklaami vahele jätta või kui ebamugavalt end tunned, kui sotsiaalmeedia näitab sulle reklaame sinu varasemate otsingute põhjal?
Lisaks levib digikanalites ohtralt valeinformatsiooni, mis paneb inimesi kahtlema kogu sisus. Televisioonis seda muret pole– sisu kvaliteet ja professionaalsus suurendavad ka reklaamide usaldusväärsust.
Marii Karelli poolt juhitud telesaade “Laser”
  • Marii Karelli poolt juhitud telesaade “Laser”
Näiteks „Laser“ toob igal nädalal vaatajateni süvitsi minevaid uurimuslugusid– saate kvaliteet kandub üle ka reklaamidele, mida sel ajal näidatakse. Või saade „Eestimaa uhkus“, mis ühendab rahvast päris inimeste lugudega– selles kontekstis nähtav reklaam mõjub tõesemalt ja soojemalt.
Ka Euroopa Ringhäälingute Liidu (EBU) uuringud on kinnitanud, et televisioon on jätkuvalt üks usaldusväärsemaid meediume. Kui tarbijad usaldavad meediumit, mille kaudu nad reklami näevad, usaldavad nad ka reklaamis esitatud sõnumit.
Tarmo Maiberg ja Liina Kanarbik “Eestimaa uhkuse” galat juhtimas.
  • Tarmo Maiberg ja Liina Kanarbik “Eestimaa uhkuse” galat juhtimas.

Televisioon tõstab reklaamide väärtust

Üks suurimaid televisiooni eeliseid on haloefekt – nähtus, kus kvaliteetse TV-sisu emotsionaalne mõju kandub üle ka reklaamidele.
Ka teadlaste Debora Betti ja Giuliano Noci uuring näitas, et kui reklaam on paigutatud kaasahaarava ja kvaliteetse telesisu keskele, on see vaataja jaoks tajutavalt väärtuslikum– paraneb su brändi kuvand ja suureneb usaldusväärsus.
Veel üks oluline eelis! Televisioonis ei pea reklaam võistlema lugematu hulga teiste visuaalide ja segajatega. Internetis on sinu reklaami ümber kümneid teisi elemente, aga teleekraanil on sul vaataja jagamatu tähelepanu. Nii talletub sõnum vaataja mällu tugevamalt ja mõjub usaldusväärsemalt kui üheski teises kanalis.

Telereklaami tegelik maksumus

Üks levinumaid eksiarvamusi on see, et telereklaam on kallis. Tegelikult on see üks kulutõhusamaid viise suure hulga inimesteni jõudmiseks. Las ma toon mõned konkreetsed näited:
Digireklaamis maksad 18+ vanuserühmas 6000 eurot, et jõuda 2,1 miljoni näitamiseni. See teeb 1000 kontakti hinnaks 2,84 eurot.
Välimeedias maksad 7000 eurot 1,9 miljoni näitamise eest, mis teeb 1000 kontakti hinnaks 3,67 eurot.
Televisioonis? 3000 euroga jõuad 2 miljoni kontaktini ja 1000 kontakti hind on vaid 1,5 eurot!"
Vastupidiselt levinud arvamusele, et televisioon on turunduskanalina kallis, on see tegelikult odavam. Seega, kui digimaailm muutub üha killustatumaks ja reklaamid võitlevad vaataja tähelepanu pärast, jääb televisioon usaldusväärseks ja mõjusaks platvormiks. Kui soovid luua pikaajalisi kliendisuhteid ja usaldust, kasuta televisiooni potentsiaali.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.02.25, 13:23
Veebilehe tegemine ei pea olema sajandi peamurdmine: Zone+ AI Assistent teeb selle minutitega valmis!
Kodulehe tegemine on paljudele tundunud keerulise ja ajamahuka projektina. Veel hiljuti käis see nii, et palgata tuli veebidisainer, kes rääkis justkui arusaamatus haldjakeeles, esitas seejärel uhke arve, kuid lõpptulemus polnud ikkagi päris see, mis vaja. Õnneks on need ajad tänaseks lõplikult möödas ning oma veebilehe saab luua igaüks ise disainerit, arendajat või tehnilist tuge omamata.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele