Juustukuningate juht Erwin Wassenaar rääkis oma Passwordi ettekandes sellest, kuidas nad pidid turule tulles hakkama muutma tarbija hoiakuid. Lisaks tõi ta välja need sammud, mis on teinud Juustukuningast armastatud brändi.
Turuletulek polnud kerge, sest eestlane oli harjunud ostma juustu tavapoest ja viilutatud kujul. Kuidas muuta tarbija käitumist? Nad pidid hakkama juurutama täiesti uut mõtteviisi.
Kusjuures, isegi poe asukohta oli raske leida, sest suured keskused olid juustu müüva poe suhtes suhteliselt skeptiliselt meelestatud. Nad said pinna Rotermanni kvartalis, kuid paljud hoiatasid neid, et tegemist on ettevõtete Bermuda kolmnurgaga. Siiski õnnestus Juustukuningatel saada meediakajastust ning paljudel tekkis uudishimu ja tahtmine teada, mismoodi üks hollandlane Eestis juustu müüb.
Jutt levis ja huvi kasvas ning nüüd on neil 17 poodi üle Eesti. Ja ükski keskus ei kahtle enam, kas anda neile pinda või mitte.
Õppetunnid, kuidas võita turgu? Erwin rääkida muuhulgas ka sotsiaalmeediast ja uudiskirjadest, kuid toon välja nende isikupärasemad tegevused.
Suur rõhk peab olema klienditeenindusel: lase klientidel oma toodet proovida ning pigem soovita, mitte ära müü.
Hoolitse töötajate eest: motiveeri ja hoia neid õnnelikena.
Kasuta storytellingut:
- Me ütleme kõikidele intervjuudele “jah”
- Andsime välja kokaraamatu (kus on erinevad retseptid, kus on kasutatud meie juustusid)
- Teadsime, et eestlane armastab kohalikku juustu. Töötasime välja kohaliku juustu.
- Teeme juustu degusteerimisi
Ole valmis reageerima viimase minuti reklaamipakkumistele: Erwini sõnul on tal alati värske reklaamifail valmis ja ootamas, mil saab meediast viimase minuti pakkumise.
Hari klienti:
- tekita uusi harjumusi (näiteks pidime muutma harjumusi, et eestlane hakkaks ostma spetsiaalsest juustupoest viilutamata juustu)
- anna neile uued lemmikud (meie puhul on see Sinepikaste, mida tarbijad armastavad)
- paku eelkõige kvaliteeti
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.